X

آرشیف

منبع: فضل احد منازل طالبان و حامیانش را در مسجد نگار به آتش کشیده است

یک منبع نزدیک به قوماندان فضل احد می گوید که قومانده جنگ در "مسجد نگار" ولسوالی شهرک ولایت غور بدست خودش بوده و از افرادش خواسته بود تا تمامی منازل طالبان و حامیانش را به آتش بکشند.

این منبع که خواست نامش ذکر نشود گفت، نیروهای اردو و پولیس در منطقه جنگ حضور داشتند اما فضل احد خودش در جلو نیروهایش بود و پایگاه های طالبان را یکی بی دیگر تصرف میکرد تا آنکه آخرین پایگاه آنان "مسجدنگار" را تصرف نمود.

منبع گفت، بعد از تصرف مسجد نگار، فضل احد افراد تحت امرش را موظف به ویرانی و آتش کشیدن منازل طالبان و حامیانش کرد و گفت: خانه های طالبان و طرفدارانش معلوم است، تمامی را ویران کنید و اگر دیدم که منازل سالم مانده بود، جزای سنگین که خود تان میدانید، خواهید دید.

وی گفت، زمانیکه مسجد نگار به تصرف نیروهای مردمی (فضل احد) در آمد قوماندان فضل احد تمامی زنان، اطفال و مردان مسن را از قریه بیرون کشید و بعد دست به چور و چپاول، حریق و ویرانی منازل طالبان و حامیانش زد.

این منبع که خود نیز در محل درگیری بود گفت، در این درگیری ۶ طالب، ۵ فرد ملکی کشته شدند و به شمول یک نفر از فضل احد ۴ زن و دو طفل زخم برداشتند.

منبع می افزاید، هیج زنی توسط افراد خیزش مردمی (فضل احد) گروگان گرفته نشد اما دو رمه را افراد فضل احد از مناطق مسجدنگار و خم بادشاه با خود برده و در حال حاضر بررسی ها ادامه دارد تا مواشی طالبان+حامیان شان و افراد ملکی شناسایی گردد.

در همین حال، مولو محمد هاشم فیضی وکیل شورای ولایتی غور در گفتگو با بخش خبر وبسایت جام غور گروگان گیری زنان توسط قوماندان فضل احد را در حالی رد کرد که روز گذشته از گروگان گیری ۲۰ زن توسط این قوماندان را به رسانه ها تائید کرده بود.

آقای فیضی گفت، منازل مسکونی در قریه جات مسجد نگار علیا و سفلی و خم بادشاه به آتش کشیده شده و بسیاری از امول به غارت برده شده است.

این وکیل شورای ولایتی غور عامل این کار را تمامی گروه های درگیر در این جنگ میداند و از فرد یا گروهی مشخص که عامل کشتار افراد غیرنظامی، چور و چپاول و حریق منازل است، نام نمیبرد.

اما مردم عام در تماس با رسانه ها گفته بودند که قوماندان فضل احد بیش از ۷۰ زن را گروگان گرفته و حدود ۶۰ منزل مسکونی را در مسجد نگار بالا و خم بادشاه به آتش کشیده است.

از سوی هم، پاسوال غلام صطفی محسنی قوماندان امنیه غور نیز گفته است که در این درگیری به هیچ فرد و یاگروهی اجازه گروگان گیری داده نشده و همچنان به زنان و اطفال آسیبی نرسیده است.

قوماندان امنیه غور به رسانه ها گفته است که در این درگیری ۱۸ تن طالب کشته شده و بشمول ملا احمد شاه، والی نام نهاد طالبان، ۷ تن دیگر آنان زخم برداشته است.
درگیری میان قوماندان فضل احد و طالبان سه شب قبل زمانی آغاز شد که طالبان بالای منزل والی اسبق غور (برادر فضل احد) حمله نمودند که در آن یک فرد ملکی کشته شد، منزل والی اسبق غور با یک عراده تراکتور و موتر از سوی طالبان حریق گردید.

اسامی افراد کشته و زخمی شده که توسط مولوی محمد هاشم فیضی عضو شورای ولایتی غور به بخش خبر وبسایت جام غور رسیده است:

افراد کشته شده:

1- شهنواز فرزند عبدالعلی باشنده مسجد نګار ولسوالی شهرک- غیر نظامی.

2- یعقوب فرزند ؟ باشنده مسجد نگار ولسوالی شهرک- غیرنظامی.

3- عبدالله فرزند غلام نبی (طفل ۱۰ ساله) باشنده حوض بنگی ولسوالی شهرک- غیر نظامی.

4- حسن فرزند میر احمد باشنده اسکوان تولک (در حال عبور از مسیر جنگ) غیر نظامی.

5- عبدالقاسم فرزند عبدالرزاق نخستن قربانی این درگیری باشنده ولسوالی شهرک-غیر نظامی.

6- عبدالصمد فرزند حبیب الله باشنده مسجد نگار ولسوالی شهرک-طالب.

7- ملا عبدالله فرزند عبدالغفور باشنده خاک یارک ولسوالی دولینه-طالب.

8- ملا عبدالولی فرزند محمد نعیم باشنده برخول ولسوالی دولینه-طالب.

9- سه "3" نفر طالب که از میدان درگیری توسط طالبان با فلانکوچ به طرف سرتایده انتقال شدند- دو نفر آنان از ولسوالی پسابند و یک تن دیګر شان از منطقه خاک یارک ولسوالی دولینه بودند.

10- حسن فرزند میر احمد باشنده ولسوالی تولک-پولیس.

افراد زخمی:

1- ۴ زن و دو طفل سطحی زخم برداشته و همه آنها باشندگان مسجد نگار ولسوالی شهرک هستند (زن حاجی اسحق از جمله مجروحین این رویداد است و وظعیت صحی اش نگران توصیف شده است).

یکشنبه ۱۷ ثور ۱۳۹۶ برابر است با ۷ می ۲۰۱۷

نویدالله پژواک

وبسایت جام غور
 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.