X

آرشیف

ماجرای پیدا شدن جسد یک زن و نواسه‌اش در غور؛ متهم از افراد ولسوال طالبان است

جسد یک زن و نواسه‌اش حدود یک هفته قبل از روستای «تنگی شادان» ولسوالی الله‌یار ولایت غور پیدا شد‌. منابع در آن زمان گفتند که این زن حدود دو ماه قبل شب‌هنگام ناپدید شده بود. در تازه‌ترین مورد، منابع به روزنامه ۸صبح ادعا می‌کنند که این زن به ‌خاطر داشتن زیورات و یک میلیون افغانی پول نقد، از سوی افراد وابسته به ولسوال طالبان در این ولسوالی کشته شده است. براساس ادعای منابع، این زن «بیوه» بوده و با نواسه‌اش در یک روستای دور‌افتاده زنده‌گی می‌کرده است. طبق گفته‌های آنان، وابسته‌گان این زن، زمانی که به دفتر طالبان در فیروزکوه مراجعه کردند، والی این گروه گفته بود که شواهد و دلایل کافی وجود ندارد و این زن «چرا بیوه بوده و شوهر نمی‌گرفته است.»

منابع محلی در ولسوالی الله‌یار ولایت غور، پس از پیدا شدن جسد یک زن ۴۵ ساله و نواسه‌اش، افراد وابسته به «مولوی جابر» ولسوالی طالبان در این ولسوالی را متهم به قتل می‌کنند. آنان می‌گویند که این مقام محلی طالبان پس از قتل این زن، خانواده یکی از افراد وابسته به خود را که در نزدیکی خانه این زن قرار داشته، به روستای دیگر انتقال داده است.

در گزارش از ذکر نام فرد متهم از سوی مردم، خود‌داری شده، اما باشنده‌گان محل او را متهم اصلی شناخته و گفته‌اند که جسد از میان زمین‌های او پیدا شده و او تنها همسایه این زن ۴۵ ساله و نواسه‌اش بوده است.

منابع محلی در غور می‌گویند که این زن «سید‌ماه» نام داشت و با نواسه هفت‌ساله‌اش به نام خورشید در روستای «تنگی شادان» ولسوالی الله‌یار، در نقطه مرزی غور و بادغیس، کشته شده‌اند.

براساس ادعای منابع، او در پنجم ماه رمضان شب‌هنگام از سوی افراد مسلح به دلیل داشتن زیورات و یک میلیون پول نقد، به قتل رسیده است.

براساس ادعای منابع در صحبت با روزنامه ۸صبح، وابسته‌گان این زن که در روستای آب‌گرم زنده‌گی می‌کردند، دو روز بعد از حادثه، از قضیه آگاه شدند و طالبان را در جریان گذاشتند.

براساس ادعای منابع، متهم اصلی یک مرد وابسته به مولوی جابر، ولسوال طالبان برای ولسوالی الله‌یار، بوده و هنگامی که مردم می‌خواستند خانه همسایه این زن را بازرسی کنند، ولسوال طالبان و سربازانش مانع مردم شدند. طبق ادعای منابع، وقتی این مقام محلی طالبان با خشم مردم روبه‌رو می‌شود، اعضای خانواده متهم را با چهار تن دیگر به مرکز ولسوالی انتقال می‌دهد.

منابع تاکید می‌ورزند که بعد از آن مردم محل به جست‌و‌جوی اثر و نشان این زن و نواسه‌اش برآمدند و توانستند «رد پای» را در نزدیکی خانه همسایه این زن پیدا کنند و مساله را با والی طالبان در فیروزکوه نیز در میان گذاشتند.

منابع به نقل از والی طالبان ادعا می‌کنند که او گفته است: «ما چون شواهد و دلایل کافی در دست نداریم، هیچ کاری کرده نمی‌توانیم و در ثانی چرا آن بیوه‌زن تنها می‌زیسته و شوهر نمی‌گرفته است؟» به گفته آنان، تمام حرف‌های والی طالبان به وابسته‌گان این زن، همین جملات بوده است.

براساس ادعای منابع، جسد این زن و نواسه‌اش از بین زمین‌های همسایه‌اش پیدا شده است. به گفته منابع، هنگامی که پسر این زن در ایران از حادثه باخبر می‌شود و به خانه بر‌می‌گردد، بعد از جست‌وجوهای فراوان، به تاریخ ۱۷ ماه جوزای سال‌ جاری متوجه یک فرو‌رفته‌گی در گوشه‌ای از زمین‌های همسایه‌اش می‌شود و سپس مردم محل را خبر می‌کند.

طبق ادعای منابع، مردم همزمان مقام‌های محلی طالبان را فرا می‌خوانند و جسد این زن و نواسه‌اش را از محل یاد‌شده از یک چاله بیرون می‌کشند و در گورستان دفن می‌کنند. به گفته آنان، حالا پرونده روشن شده و عاملان آن نیز مشخص شده، اما مقام‌های طالبان در غور اقدامی برای رسیده‌گی به این پرونده نکرده‌اند.

وابسته‌گان این زن از مقام‌های رژیم طالبان می‌خواهند که به این پرونده رسیده‌گی کنند و نگذارند بیش‌تر از این جان و مال مردم از سوی مقام‌های محلی و جنگ‌جویان این گروه و وابسته‌گان‌شان در خطر قرار بگیرد.

این در حالی است که براساس ادعای منابع محلی، فردی به نام «ملاحمیدی شمرغک» محافظ والی طالبان در غور دو روز قبل هنگام «تجاوز جنسی» بر یک زن در شهر فیروزکوه، مرکز این ولایت، کشته شده است.

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.