X

آرشیف

قوانین تازه برای رسانه های هرات وضع شد.

مسئولان ریاست اطلاعات و فرهنگ و اداره استخبارات هرات در یک نشستی با خبرنگاران و مسئولان رسانه ها قوانین تازه نشراتی حکومت را برای آنا اعلام کردند.

این نشست روز گذشته در مقر ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات برگزارش شده بود.

مولوی ثابت هروی، مسئول عملیات های روانی اداره استخبارات هرات دراین نشست اعلام کرد که قوانین جدید هشت ماده دارد که رسانه ها مکلف به اجرای آن هستند.

او گفته که در قوانین تازه آمده است که رسانه ها از نشر هرگونه موسیقی، سریال و فلم های خلاف فرهنگ و ارزش های اسلامی و همچنان از پخش هرنوع برنامه های که باعث توهین و تحقیر شخصیت ها و مردم می شود جلوگیری کنند، خبرها باید به جای«طالبان» امارت سلامی استفاده شود، تبلیغات منفی برضد نظام و مخشوش ساختن اذهان عامه ممنوع است، خبرها بدون تحقیق و جزئیات کامل نشر نشود، دست زدن به تعصبات قومی، لسانی و قبلیه ای ممنوع است و نباید رسانه ها به همچو موارد به پردازند.

آقای هروی دراین نشست همچنان گفت که در طی چندین سال جنگ در کشور رسانه ها باید به مردم امیدواری بدهند و ارزش های اسلامی و ملی کشور را به رخ جهانیان بکشانند.

شماری از خبرنگاران که دراین نشست حضور داشتند ضمن وضاحت بیشتر در موارد ذکر شده همچنان بر همکاری های دوجانبه بین دولت و رسانه های تاکید کردند.

نعیم الحق حقانی، رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ هرات که دراین نشست صحبت می کرد گفت که در تطبیق و رعایت قوانین وضع شده مشکلی وجود ندارد و رسانه ها با همکاری حکومت می توانند نقش سازنده را در حیای ارزش های اسلامی و فرهنگ افغانی داشته باشند.

آقای حقانی در ادامه صحبت هایش گفته که حکومت حمای و پشتبان رسانه ها است.

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.