X

آرشیف

فرهنگیان غور: تغییر نام کلوپ بنام "خانه قایم" خلاف قانون است

سه شنبه ۶ عقرب ۱۳۹۳ برابر است با ۲۸ اکتبر ۲۰۱۴
نویدالله پژواک
وبسایت جام غور
فرهنگیان ولایت غور و کمیسیون نامگذاری جاده ها و سرک های فیروزکوه، تغییر نام کلوپ عسکری قوماندانی امنیه غور بنام "خانه قایم" را خلاف قانون میدانند و از مسوولان اداره محلی غور میخواهند تا جلو چنین خودسری ها را بگیرند.
اما، نقیب الله امینی سخنگوی قوماندانی امنیه گفته است که این کلوپ از مصرف شخصی قوماندان امنیه ترمیم و ساختمان میگردد و نیاز نیست تا در نامگذاری آن با کسی یا اداره همآهنگی شود.
غلام رسول مبین یک تن از فرهنگیان غور از مقام ولایت و کمیسیون نامگذاری جاده ها و سرک های فیروزکوه انتقاد میکند و میگوید که این ادارات مسوول اند تا خانه قایم را دوباره بنام کلوپ عسکری مسمی نمایند.
نامبرده این نامگذاری را خلاف تمامی قوانین میداند و از قوماندان امنیه غور نیز میخواهد تا بدون سروصدا لوحه ی "به خانه قایم خوش آمدید" را از محل دور نماید.
آقای مبین گفت، جاده منتهی به کلوپ عسکری و این کلوپ، ملکیت شخصی قوماندان امنیه غور نیست که در هر 5 متری آن یک لوحه نصب شده که حکایت از ملکیت شخصی وی را میکند.
کلوپ عسکری قوماندانی امنیه غور در مسیر جاده فیروزکوه-کندیوال واقع است که اولین توجه عابرین این مسیر را این لوحه به خود جلب میکند:"به خانه قایم خوش آمدید".
فخرالدین آریاپور رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت غور میگوید که قوماندان امنیه غور سرک و کلوپ عکسری را بدون همآهنگی با کمیسیون نامگذاری جاده ها و سرک های فیروزکوه، به نام خود تغییر داده است.
آقای آریاپور گفت، کمیسیون متشکل از شاروالی، ریاست اطلاعات و فرهنگ، شورای ولایتی، محیط زیست، حج و اوقاف، معارف و جامعه مدنی به هدف نام گذاری های جاده های داخل شهر تشکیل گردیده که با هیچ یکی از اعضای این کمیسیون رابطه به تغییر نام کلوپ عسکری همآهنگی نشده است.
رییس اطلاعات و فرهنگ گفت، مسولیت مستقیم این ریاست نامگذاری اماکن تاریخی است و نام گذاری اماکن داخل شهر از مسولیت های شاروالی فیروزکوه به حساب می آید.
در همین حال، محمد عارف قاضی زاده شاروال فیروزکوه از نامگذاری سرک و کلوپ عسکری بنام قایم را خلاف قانون میداند و میگوید، اداره شاروالی در جریان نیست و قوماندان امنیه خود سرانه این کار را انجام داده است.
از سوی هم نقیب الله امینی سخنگوی قوماندانی امنیه غور میگوید که قوماندان امنیه این کلوپ را به هزینه شخصی اش میسازد که نام گذاری آن حق مسلم وی است.
آقای امینی در جواب این سوال، کمیسیون نامگذاری جاده ها و سرک های فیروزکوه تغییر نام "کلوپ عسکری" به "خانه قایم" را خلاف قانون میخواند، گفت:" ای خانه شخصی است و ما نمیتوانیم با آوردن هر تغییر از کمیسیون اجازه گیریم ".
قابل ذکر است که در سال 1392 کمیسیون متشکل از شاروالی، اطلاعات و فرهنگ، شورای ولایتی، محیط زیست، حج و اوقاف، معارف، جامعه مدنی و فرهنگیان فیروزکوه به هدف نام گذاری جاده های فیروزکوه تحت نام "کمیسیون نامگذاری جاده ها و سرکهای شهر چغچران" تشکیل شد، اما اعضای این کمیسیون از تغییر نام کلوپ عسکری به خانه قایم را خلاف قانون میدانند و می گویند که قوماندان امنیه طبق خواست و ثلیقه شخصی اش این کار را انجام داده است.
 
 
 
 
 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.