X

آرشیف

عثمان ملک‌زاده و برادرزاده‌اش از زندان طالبان آزاد شدند

منابع محلی در ولایت غور می‌گویند که طالبان یک فرمانده پیشین خیزش‌های مردمی  و برادر‌زاده‌اش را که به اتهام همکاری با جبهه مقاومت ملی بازداشت و زندانی کرده بودند، آزاد کرده‌اند.

منابع روز شنبه، ۱۲ سنبله، در صحبت با روزنامه ۸صبح گفتند که محمد‌عثمان ملک‌زاده، فرمانده پیشین خیزش‌های مردمی در ولسوالی تیوره ولایت غور، با برادر‌زاده‌اش از زندان طالبان آزاد شده‌اند.

طالبان به تاریخ ۹ ثور امسال، محمد‌عثمان ملک‌زاده و برادر‌زاده‌اش زلمی را از منطقه سیاه‌چوب ولسوالی تیوره بازداشت و به هرات منتقل کرده بودند.

طالبان این دو تن را به اتهام همکاری با جبهه مقاومت ملی بازداشت کرده بودند، اما خانواده ملک‌زاده این اتهامات را رد کرده و گفته بود که طالبان آنان را به جرم نظامی بودن در دولت پیشین، بازداشت کرده‌اند.

در جریان یک سال اخیر، طالبان شمار زیادی را به اتهام‌های مختلف، از جمله همکاری با جبهه مقاومت ملی، در چندین ولایت بازداشت و زندانی کرده‌اند.

برخی از نهادهای حقوق بشری طالبان را متهم کرده‌اند که این گروه دست به جنایات جنگی زده و مرتکب قتل غیرنظامیان نیز شده‌اند.

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.