X

آرشیف

طالبان دو کارمند و یک مجری پیشین «تلویزیون ملی» غور را به زندان محکوم کردند

مرکز خبرنگاران افغانستان اعلام کرده است که دادگاه طالبان در فیروزکوه، مرکز ولایت غور یک خبرنگار، یک کارمند و یک مجری سابق «رادیو و تلویزیون ملی» را به اتهام «جعل» اسناد به زندان محکوم کرده است.

در اعلامیه‌ی مرکز خبرنگاران افغانستان آمده است که دادگاه طالبان این حکم را در جلسه‌ی روز گذشته (پنج‌شنبه، ۱۵ جدی) صادر شده است. در اعلامیه نام‌های این افراد ذکر نشده است.

طبق این حکم، یک خبرنگار و مدیر اداری «رادیو و تلویزیون ملی» در غور را به ۱۸ روز زندان محکوم به مجازات کرده است. همین طور، مجری و گرداننده‌ی پیشین شبکه‌های اجتماعی این رسانه به دو ماه محکوم به مجازات شده است.

یک منبع در غور به مرکز خبرنگاران افغانستان گفته است که مجری پیشین «رادیو و تلویزیون ملی» غور یک زن است و پس از حاکمیت دوباره‌ی طالبان، بیکار شده بود. طبق اظهارات منبع، او می‌خواست نام خود را در شناس‌نامه تغییر بدهد و برای تأییدی فورم درخواستی به اداره «رادیو و تلویزیون ملی» مراجعه کرده بود.

منبع گفته است: «دو کارمند رادیو و تلویزیون به‌عنوان همکار سابق و شاهد، درخواست را با نام تازه تأیید و آمر اداره نیز آن را مهر کرده بود، اما اداره ثبت احوال [نفوس] به‌دلیل متفاوت بودن نام اصلی با نام تأییدشده از سوی رادیو و تلویزیون ملی، موضوع را به قماندانی امنیه/فرماندهی امنیه خبر داده بود.»

منبع در ادامه گفته است که آمر پیشین «رادیو و تلویزیون ملی» و آمر تازه این رسانه نیز به اتهام همکاری و تأیید این درخواست به فرماندهی امنیه احضار و پس از بازجویی با ضمانت آزاد شده‌اند.

این درحالی است که قبل از این خالد قادری، خبرنگار یشین رادیو نوروز در هرات در دادگاه نظامی طالبان به اتهام انتشار مطالب انتقادی از این گروه در صفحه‌ی فیسبوک خود، به یک سال زندان محکوم کرده بود.

آقای قادری در سیزدهم جدی امسال، پس از نزدیک به ده ماه از زندان رها شد. مرکز خبرنگاران افغانستان از رهایی قادری استقبال کرده است.

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد
کامنت

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.