X

آرشیف

طالبان از آغاز کار ساخت شاهراه هرات-غور خبر دادند

دفتر معاونیت اقتصادی رییس‌الوزرای طالبان از آغاز کار ساخت جاده هرات-غور خبر داده است.

کار ساخت این جاده روز دوشنبه، ۱۰ ثور، با حضور ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رییس‌الوزرای طالبان و شماری دیگر از مقام‌های این گروه آغاز شده است.

ملا برادر در مراسم آغاز کار ساخت جاده هرات-غور گفته است که در مسیر این جاده معادن نمک و سنگ مرمر نیز وجود دارد و تکمیل آن نقش مهم در تجارت و ترانزیت خواهد داشت.

با این حال، طالبان در مورد هزینه ساخت این جاده چیزی نگفته‌اند.

پیش از این، محمد ادریس، رییس فواید عامه‌ طالبان در هرات گفته بود که ساخت ۳۸۰ کیلومتر جاده هرات-غور در برابر استخراج معدن سرب ولایت غور به سه شرکت خصوصی داده شده است.

گفتنی است که طالبان در نزدیک به سه سال گذشته چندین قرارداد را در عرصه کندن‌کاری و استخراج منابع زیرزمینی با شرکت‌های داخلی و خارجی به امضا رسانده‌اند.

روند قراردادهای این گروه در ماه‌های پسین سیر صعودی داشته و امضای قرارداد در خلای قانون و نظارت نهادهای قانونی، نگرانی‌های شهروندان را افزایش داده است.

به باور آگاهان و شهروندان کشور، هیچ شرکت و دولتی حق ندارد با یک رژیم نامشروع و غیرمسوول در استخراج منابع زیر‌زمینی افغانستان قرار‌داد امضا کند.

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.