X

آرشیف

شورای ولایتی غور: ۶ ولسوالی درآستانه سقوط قرار دارند

اعضای شورای ولایتی غور و فعالان مدنی این ولایت طی کنفرانس مطبوعاتی از سقوط احتمالی ۶ ولسوالی آن ولایت خبر میدهند، آنان حکومت را به بی توجهی در قبال حملات پی هم طالبان در دو هفته گذشته که در آن ده ها تن  کشته و زخمی و همچنان بیش از ۵۰۰ خانواده بیجا شدند، متهم میکند.
عبدالبصیر قادری، عضو شورای ولایتی غور می گوید که طالبان از دو هفته به این طرف در ولسوالی های تیوره، شهرک، تولک، پسابند، دولینه و ساغر حملات تهاجمی را بالای خیزش های مردمی و نیروهای امنیتی انجام داده اند که از جانب حکومت مرکزی و محلی به هدف سرکوب طالبان توجه لازم صورت نگرفته است.
آقای قادری عدم توجه جدی اداره محلی و حکومت مرکزی به تحرکات طالبان  در ولسوالی های یاد شده را ضعف مدیریتی عنوان نمود و گفت:" اگر قوت های هوایی و زمینی برای حمایت نیروهای خیزش های مردمی و نیروهای امینیتی در ولسوالی های یاد شده فرستاده نشود، فاجعه انسانی رخ میدهند".
به گفته وی، دها تن از طالبان فراهی، هلمندی و محلی در ولسوالی های پشت بند به هدف سقوط دادن مراکز ولسوالی ها تجمع نموده که در طی دو هفته گذشته علاوه بر کشته و زخمی شدن دها تن، بیش از ۵۰۰ خانواده به مراکز این ولسوالی های بیجا شدند.
به گفته این عضو شورای ولایتی غور، خانواده های بیجا شده از هیچ نوع امکانات و تسهیلات زندگی برخودار نیستند و تا اکنون دولت در این زمینه نیز اقدامی نکرده است.
از سوی هم، اداره محلی غور از موجودیت نیروهای کافی بخاطر سرکوبی طالبان در این ولایت خبر میدهند.
غلام ناصر خاضع، والی غور در نشستی با باشندگان ولسوالی های تیوره، شهرک، تولک، پسابند، دولینه و ساغر گفت که نیروهای ویژه ارتش، سپیشل فورس، قوت های هوایی و همچنان نیروهای قبلی در آن ولایت را برای دفاع و حمایت از نیروهای مستقر در ولسوالی ها اعزام میکنند.
گفته میشود که طالبان هلمندی و فراهی با طالبان محلی در مناطق تیوره، تولک و ساغر و طالبان بادغیس و فاریاب همراه با طالبان محلی در مناطق شهرک و دولینه در درگیری با نیروهای امنیتی و خیزش های مردمی چندین منطقه مهم را تصرف نموده و تصمیم حملات تهاجمی بالای مراکز ولسوالی ها را دارند.
 
دوشنبه ۱۰ سرطان ۱۳۹۸ برابر است با اول جولای ۲۰۱۹
نویدالله پژواک
وبسایت جام غور
 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.