X

آرشیف

شورای ولایتی غور: طالبان به کمک مالی و نظامی ایران بالای تیوره حمله نمودند

شورای ولایتی غور، شورای علما، جامعه مدنی و فعالان روند سبز در یک گردهمایی در مقر شورای ولایتی غور، ضمن محکونم نمودن حمله طالبان بر ولسوالی تیوره، آنان را تطبیق کننده اهداف کشور ایران خطاب کردند.
الحاج فضل الحق احسان رئیس شورای ولایتی غور می گوید که طالبان به حمایت مالی و نظامی کشور ایران جهت حفظ منافع این کشور، نخستین اقدام این گروه کشتار ده ها تن در تیوره و تسخیر این ولسوالی بود.
آقای احسان گفت:" ایران به سه هدف طالبان را که در غور فعالیت دارند، حمایت میکند، از بین بردن بند سلما، متوقف ساختن کار بند برق پوزه لیچ و نابودی داعش".
در همین حال، مولوی عصمت الله ندیم رئیس شورای علما، حکومت مرکزی را به بی توجهی در قبال مردم غور متهم نمود.
وی گفت، اداره محلی غور از حضور گسترده طالبان در غور و بویژه در ولسوالی تیوره را به شورای امنیت خبر داده بود، اما دولت مرکزی هیچ توجهی به خواست اداره محلی نکرد.
فعالان مدنی، محصلین، جوانان و مردم عام در ولایات غور، کابل هرات، هلمند و دیگر ولایات کشور مبنی بر بی توجهی دولت به ولسوالی تیوره و قتل عام افراد ملکی اعم از کارکنان صحی، اطفال، زنان، استادان و به آتش کشیدن منازل توسط طالبان در این ولسوالی، اعتراضات مدنی را راه اندازه نمودند.
 
دوشنبه ۲ اسد ۱۳۹۶ برابر است با ۲۴ جولای ۲۰۱۷
نویدالله پژواک
وبسایت جام غور
 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.