X

آرشیف

شورای ولایتی، جوانان و شهروندان فیروزکوه خواهان برکناری رئیس امنیت ملی شدند.

شورای ولایتی، جوانان و شهروندان فیروزکوه خواهان برکناری رئیس امنیت ملی شدند.

شورای ولایتی، جوانان و شهروندان فیروزکوه خواهان برکناری رئیس امنیت ملی شدند.

ده ها تن از شهروندان ولایت غور به شمول اعضای شورای ولایتی، عالمان دینی و جوانان بر ضد نورمحمد کوهنورد، رئیس امنیت ملی این ولایت دست به اعتراض زدند.

این تظاهرات کننده‌گان امروز با سر دادن شعارهای "ما کوه نورد را نمی‌خواهیم و کوه نورد باید غور را ترک کند" اعتراض خود را از مقابل ساختمان شورای ولایتی آغاز و تا چوک شهر فیروز کوه ادامه دادند.

معترضان رئیس امنیت ملی غور به باج گیری، طرح دسیسه، نفاق افگنی در بین اقوام و بی‌کفایتی متهم کردند.

آنان همچنین بازداشت خلیل احمد مبارز، سرپرست ریاست معارف غور را ازسوی ریاست امنیت ملی این ولایت، یک دسیسه سازمان یافته عنوان کرده و تاکید داشتند که در صورت برکنار نشدن آقای کوه نورد و رها نشدن سرپرست ریاست معارف به اعتراض خود ادامه خواهند داد.

از سویی هم محمد هاشم فیضی، عضو شورای ولایتی غور نیز تاکید می‌کند که آنان برای هیچ مقامی اجازه سوء استفاده از صلاحیت و قدرت دولتی را نخواهند داد و خواهان برکناری افراد دسیسه‌گر هستند.

در جریان تظاهرات امروز در غور، شماری از جوانان نیز با صدورد قطعنامه هشدار دادند که درصورت عدم توجه حکومت مرکزی به خواست آنان، دست به حرکت‌های گسترده‌ترمدنی خواهند زد.

در همین حال عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور می‌گوید رئیس امنیت ملی بدون در اطلاع گذاشتن اداره محلی، اقدام به بازداشت سرپرست ریاست معارف این ولایت کرده و آنان تا اکنون هیچ اطلاعی مبنی بر علت بازداشت آقای مبارز ازسوی امنیت ملی در اختیار ندارند.

خواستیم تا دیدگاه ریس امنیت ملی این ولایت را داشته باشیم اما با تلاش های پی هم موفق به این کار نشدیم.

هم‌زمان با راه پیمایی گسترده که برعلیه رئیس امنیت ملی غور در شهر فیروز کوه راه‌اندازی گردیده است، مردم در ولسوالی های ساغر، دولینه، تولک و شهرک این ولایت نیز دست به اعتراض زده و خواهان رهایی سرپرست ریاست معارف و به محاکمه کشانیدن رئیس امنیت ملی شدند.

ریاست امنیت ملی غور دو روز پیش، خلیل احمد مبارز سرپرست ریاست معارف را به اداره امنیت ملی فراخوانده بود و سپس در همانجا وی را بازداشت کرد.

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.