X

آرشیف

سه جنگ‌جوی طالبان در غور تیرباران شدند

منابع محلی در ولایت غور می گویند که در اثر اختلاف‌های درون‌گروهی طالبان در این ولایت، سه جنگ‌جوی این گروه در ولسوالی مرغاب این ولایت تیرباران شده‌اند.

منابع روز دوشنبه، ۸ اسد، به روزنامه ۸صبح تایید می‌کنند که به دنبال کشته شدن یک جنگ‌جوی طالبان در غور، چندی پیش این گروه سه جنگ‌جوی خود را به اتهام قتل بازداشت و زندانی کرده بود.

منابع می‌افزایند که چندی پیش یک جنگ‌جوی طالبان به‌نام «سعیدالله» در ولایت غور به قتل رسید و به دنبال آن سه جنگ‌جوی دیگر که باشنده ولسوالی مرغاب بودند، بازداشت و زندانی شدند.

براساس روایت منابع، طالبان در ولسوالی مرغاب دو شب پیش در یک برنامه از قبل هماهنگ‌شده این سه زندانی را آزاد و سپس به بهانه فرار آنان را تیرباران می‌کنند.

این سه عضو گروه طالبان‌ دو پسر و برادرزاده یک بزرگ قومی به‌نام «ملاسلیمان» بودند.

ملاسلیمان حدود پنج سال پیش به اتهام عضویت در گروه داعش از سوی طالبان تیرباران شد.

در همین حال، منابع معتبر از غور تایید می‌کنند که مسوول دفتر مطبوعاتی والی طالبان در غور، سه فرد کشته‌شده را در گزارشی که به کابل فرستاده، اعضای داعش معرفی کرده است.

از سوی دیگر، برخی منابع از میان طالبان تایید می‌کنند که سه عضو این گروه که به اتهام قتل و فرار از زندان در ولسوالی مرغاب تیرباران شده، به دستور مسوولان محلی غور به ویژه والی این ولایت کشته شده‌اند.

این منابع تایید می‌کنند که پسران و نزدیکان ملاسلیمان، ملا احمدشاه دین‌دوست، والی کنونی طالبان در غور را متهم به قتل پدرشان می دانند.

طالبان در غور تاکنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

پیش از این نیز گزارش‌هایی در مورد کشتن بزرگان قومی به بهانه عضویت در گروه داعش توسط احمدشاه دین‌دوست نشر شده است.

بیش از یک سال پیش یک بزرگ قومی و پسرش پس از بازداشت از سوی والی طالبان در غور به‌گونه فجیع به قتل رسیدند و نزدیکان این بزرگ قومی نیز احمد‌شاه دین‌دوست را عامل این رویداد می‌دانند.

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد
کامنت

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.