X

آرشیف

سفر اروپای محمد حسن حکیمی

محمد حسن حکیمی، یکی از فعال ترین اعضای جامعه مدنی افغانستان، طی یک سفر رسمی و غیر رسمی از کشور های هالند، جرمنی، دنمارک دیدن نموده و به دیدار هایش از دیگر کشور های اروپایی، از قبیل لیتوانیا، فرانسه، سوئیس، ایتالیا و یونان ادامه میدهد.
آقای حکیمی بعد از آنکه جایزه ”گل لاله ”را از دست سفیر هالند مقیم کابل، بخاطر فعالیت های حقوق بشری اش، بدست آورد، به شکل رسمی از طرف کشور شاهی هالند دعوت به دیدار ازین هالند شد. آقای حکیمی به مدت یک هفته مهمان رسمی کشور هالند بوده و در سیمینار ها، ورکشاپ ها و جلسات که از طرف دولت هالند ترتیب داده شده بود اشتراک نموده و بعد از ختم سفری رسمی اش تصمیم گرفت تا در یک سفر طولانی از اکثر کشور های اروپای دیدن نماید.
در سفر به هر کشور با افغان های مقیم آن کشور ملاقات نموده، از وضعیت مهاجرین، برخورد کشور ها با مهاجرین مقیم آن کشور ها جویای معلومات شده و گزارش تهیه می نماید. چون آقای حکیمی یکی از سابقه دار ترین اعضای جامعه مدنی افغانستان است، تجارب زیادی درین راه داشته و با پشتوانه ای این تجارب علاقه مند به کسب معلومات عینی از مسایل حقوق حقوق بشری، فعالیت های جامعه مدنی و فعالیت های اتحادیه ها و انجمن های خیریه ای مقیم کشور های اروپای می باشد.
آقای حکیمی در آخرین مرحله از سفرش به کشور یونان سفر نموده، از وضعیت مهاجرین همه کشور ها در یونان گزارش مفصلی را تهیه خواهد نمود و با طی نمودن فاصله بین اروپا و آسیا وارد کشور ترکیه شده و ازین کشور دوباره به افغانستان باز میگردد. آقای حکیمی بعد از بازگشت به افغانستان فعالیت هایش را، با تجارب و معلوماتیکه ازین سفر کسب کرده و خواهد کرد، ادامه میدهد.
محمد حسن حکیمی جوان پر تحرک، پر کار، خستگی نا پذیر، پرسش گر و علاقه مند شدید به آموختن چیز های جدید است. آقای حکیمی یکی از فعال ترین اعضای جامعه مدنی افغانستان می باشد که حد اقل ۱۵ سال تجربه کاری درین زمینه را با خود دارد و او را در دایره یکی از فعالین اصلی حقوق بشر و جامعه مدنی در افغانستان قرار میدهد، او همچنان تجربه خبرنگاری و همکاری با چندین رسانه ای معتبر داخلی و خارجی را دارد.

سفر اروپایی محمد حسن حکیمی

<p justify;"=""> 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.