X

آرشیف

راهپیمایی در اعتراض به راه ندادن ورزشکار غوری در مسابقات جنوب آسیا

سه شنبه ۱۳ دلو ۱۳۹۴ برابر با ۲ فبروری ۲۰۱۶
نویدالله پژواک
وبسایت جام غور

ده ها تن از ورزشکاران و شهروندان غور در اعتراض به آنچه مفقود شدن ‍پاسپورت نورالله عثمانی قهرمان مسابقه پرتاب گلوله افغانستان در وزارت امور خارجه عنوان شده، راهپیمایی نموده و خواهان مجازات عاملین این کار شدند.
معترضان مدعی بودند که نورالله عثمانی قهرمان پرتاب گلوله کشور عمداً از سوی تعداد از افراد از اشتراک در مسابقات جنوب آسیا باز نگهداشته شده است.
معترضان طی راهپیمایی در فیروزکوه، مرکز ولایت غور، شعار های "مرگ بر کسانیکه حق ورزشکاران را میخورندٰ، ما از حق ورزشکاران دفاع میکنیم" را سر ميدادند.
نورالله عثمانی در صفحه فیسبوک اش نوشته بود: شش ماه پیش مرا فدراسیون اتلنتیک خفیفه افغانستان بخاطر اشتراک در مسابقات المپیک جنوب آسیا انتخاب کرد و در این مدت بخاطر کسب افتخارات به کشورم، تمرینات سختی را اجرا نمودم، اکنون که یک روز به سفر و اشتراک در مسابقات بیرون از کشور مانده، پاسپورتم از وزارت خارجه بیرون نشده است".
آقای عثمانی با انتقاد از وزارت خارجه کشور می گوید: پاسپورت های اضافه تر از ۳۰۰ تن ورزشکار از وزارت خارجه کشور به هدف اشتراک در مسابقات بیرون مرزی نهایی شده اما تنها از پاسپورت من در میان این همه پاسپورت های ورزشکاران مفقود است".
نورالله عثماني از چهارسال به اينسو به عنوان قهرمان پرتاب گلوله در افغانستان شناخته شده و قبلاً در مسابقات خارج از كشور نيز اشتراك کرده بود.

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.