X

آرشیف

دو گروپ مسلح به کمیت ۴۷ نفر در ولایت غور با پروسه صلح یکجا شدند

یکشنبه ۱۹ سنبله ۱۳۹۴ برابر است با ۲۰ سبتامبر ۲۰۱۵
نویدالله پژواک
وبسایت جام غور

دو گروپ مسلح مخالف دولت از مناطق دولینه ولایت غور با ۴۷ تن و ۴۳ میل اسلحه، به پروسه صلح پیوستند.
مسوولان اداره محلی غور می گویند که این افراد به اساس فعالیت های اپراتیفی ریاست امنیت ملی آن ولایت، با پروسه صلح ولایتی یکجا شدند.
ارباب صمد از منطقه سیاچوب با ۳۵ تن و خدای رحیم از قریه کته چشمه با ۱۰ تن از افرادشان امروز در فیروزکوه، مرکز ولایت غور، سلاح های شانرا بر زمین گذاشتند و گفتند که ازین به بعد تمامی امکانات شانرا به هدف حمایت از دولت بکار خواهند برد.
عبدالحی خطیبی سخنگوی والی غور در پاسخ به این سوال"سرگروپ ها و افراد مهم پیوست شده با پروسه صلح همواره در فیروزکوه دیده شده و بیشتر اوقات با مسوولان اداره محلی نیز نشست های داشتند، حالا چگونه آنان را مخالف دولت عنوان میکنید؟" گفت: "این افراد قبلا اختلافات ذات البینی داشتند و اکنون آماده شدند تا اختلافات را کنار بگذارند و در ضمن اداره محلی را نیز حمایت بیشتر نمایند”.
ارباب صمد در صحبت هایش گفت که از دولت و پروسه صلح به قاطعیت دفاع میکند و همچنان ملا محمود نیز با پشتبانی از اداره محلی خواهان تامین عدالت شد.
گفتنی است که با یکجا شدند این دو گروپ مسلح مخالفت دولت، تا اکنون ۴۳ گروپ مسلح مخالف دولت در این ولایت با پروسه صلح ولایتی یکجا شدند.
طبق یک خبر دیگر، طالبان مسلح حوالی ساعت یک بجه شب گذشته بالای پوسته امنیتی شاه جوی ولسوالی دولینه حمله نمودند که در این میان ۸ طالب کشته 5 تن دیگر زخم برداشتند و همچنان 5 تن از نیروهای امنیتی نیز زخمی شدند.
آقای خطیبی با تائید این خبر گفته است که اجساد طالبان توسط مردم عام به قریه خره سنگ منتقل شده است.

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.