X

آرشیف

در ۱۴ سال گذشته ۱۳ هزار جوان غوری به صفوف نیروهای امنیتی پیوستند

پنجشنبه ۱۵ دلو ۱۳۹۴ برابر است با ۴ فبروری ۲۰۱۶
نویدالله پژواک
وبسایت جام غور
 
مسوولان قوماندانی جلب و جذب اردوی ملی در ولایت غور می گویند که علاقمندی جوانان به پیوستن به صف اردوی ملی کشورشان افزایش یافته است که در ۱۴ سال گذشته حدود ۱۳ هزار جوان واجد شرایط غوری با نیروهای امنیتی کشور یکجا شدند.
این درحالی است که به گفته آقای مومنیار، روند جلب و جذب جوانان به اردوی ملی در ولسوالی های پسابند، شهرک، ساغر و تیوره آن ولایت در سال های گذشته کمرنگ بود اما در سال روان جوانان این ولسوالی های با علاقمندی خاص با این روند یکجا میشوند.
دگروال محمد علم مومنیار قومان جلب و جذب اردوی ملی در ولایت غور می گوید که علاقمندی جوانان غور به پیوستن به صفوف نیروهای امنیتی نسبت به سال گذشته افزایش یافته که در ۹ ماه گذشته ۴۰۰ تن به اردوی ملی سوق شده است و این نشان دهنده علاقمندی جوانان به اردوی ملی و افزایش حس دفاع از مردم و وطن شان می باشد.
آقای مومنیار گفت که طبق فرمان تازه ۱۲۲ ریاست جمهوری افراد فراری و غیر حاضر اردوی ملی با یک تضمین قوی دوباره راجستر و به قطعات مربوطه شان اعزام میگردد که تا حال چندین سرباز غیرحاضر و فراری را دوباره جدب نموده اند.
وی گفت، علاوه بر معاش خوب برای نیروهای امنیتی افغان، سهولت ها و آموزش حرفه های تخنیک و رانندگی وسایط، بخش های صحی، سواد آموزی و دیگر حرفه ها نیز میسر است.
قوماندان مرکز جلب و جذب اردوی ملی در ولایت غور شرایط جذب جوانان به صفوف نیروهای امنیتی چنین گفت:" جوانان که سن ۱۸ را تکمیل و دارنده تذکر تابعیت باشند و همچنان معتاد به مواد مخدر و مریضی مزمن نداشته باشند به اردوی ملی جذب میگردد".
نامبرده گفت که داوطلبان اردوی ملی در غور تنها مردان بوده که از آغاز تا اکنون یک نفر داوطلب از طبقه اناث را نداشتند.
وی گفت:" در سال روان چند تن از طبقه اناث داوطلب به اردوی ملی از غور داشتیم اما بنابر نبود سهولت های لازم نتوانستیم آنان را به آموزش های مسلکی به خارج از ولایت بفرستیم".
اخیراً تقدیر از نیروهای امنیتی کشور بویژه اردوی ملی از سوی مردم نشان دهنده علاقمندی و حس وطندوسی را در بین جوانان افزایش داده است، به باور آگاهان اردوی ملی کشور در بین مردم  نسبت به دیگر نیروهای افغان از محبوبیت و جایگاه خاص برخوردار اند و همین محبوبیت آنان باعث شده که جوانان نسبت به گذشته علاقمند به پیوستن به صفوف نیروهای امنیتی کشور شان هستند.
 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.