X

آرشیف

درگیری‌ میان نیروهای امنیتی و طالبان در غور 200 خانواده را آواره کرد

همزمان با شیوع ویروس کرونا و ادامۀ درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان در ولایت غور، 200 خانواده از بخش‌های غربی و شمال‌غربی شهر فیروزکوه بی‌جا شده‌اند.

عبدالحمید ناطقی، عضو شورای ولایتی غور به سلام‌وطندار می‌‌گوید، گروه طالبان پس از تصرف شاهراه غورهرات حملات‌شان را بر بخش‌های غربی و شمال‌غربی شهر فیروزکوه مرکز این ولایت شدت بخشیده‌اند.

به گفتۀ او، در نتیجۀ این حملات بیش از ۲۰۰ خانواده خانه‌های‌ خود را ترک کرده‌اند و به شهر فیروزکوه و روستاهای اطراف آن آواره شده‌اند.

این خانواده‌های آواره در حال حاضر بدون سرپناه شب‌وروزشان را سپری می‌کنند.

محمدوزیرنورانی، فعالان مدنی در غور با نگرانی از آواره‌ شدن این خانواده‌ها هشدار می‌دهد و می‌گوید، اگر به وضعیت آنها رسیده‌گی صورت نگیرد فاجعۀ انسانی رخ خواهد دارد.

محمدحسن حکیمی، یکی دیگر از فعالان مدنی غور می‌گوید که این خانواده‌ها با کمبود مواد غذایی روبه‌رواند.

در این حال محمدعارف عابر، سخنگوی والی غور می‌گوید که برای شماری از این خانواده‌ها کمک توزیع کرده‌اند. او می‌افزاید که نیروهای امنیتی تلاش‌ دارند با راه‌اندازی یک عملیات نظامی بخش‌های غربی و شمال‌غربی شهر فیروزکوه را از وجود جنگجویان طالبان پاکسازی کنند تا این آواره‌گان دو باره به خانه‌های خود برگردند.

مسئولان محلی غور و نماینده‌گان مردم می‌گویند که‌ طالبان در ادامۀ درگیری‌ها پل منطقۀ «کمنج» را که در شاهراه غورهرات موقعیت دارد نیز تخریب کرده‌اند و مردم را با دشواری‌های زیادی روبه‌رو ساخته‌اند.

سلام وطندار

 

 

 

 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.