X

آرشیف

خبرنگاران : رویداد حمله بر رادیو صدای عدالت باید جدی پیگیری شود.

به دنبال به آتش کشیدن رادیو سرحد که حدود یک ماه پیش اتفاق افتاده بود، رادیو صدای عدالت نیز شب گذشته در جوار حوزه اول امنیتی به گونه نا معلوم حریق شد.

رادیو صدای عدالت چهارده سال قبل به عنوان اولین رسانه محلی از سوی انترنیوز ایجاد ونشراتش را در شهرفیروز کوه مرکز غور آغاز نمود.

مسئولان این رسانه محلی می‌گویند طی چندین سال فعالیت این رسانه، آنها با هیچ مشکل امنیتی برخورد نکرده بودند واین حادثه را پرسش برانگیز عنوان میکنند.

عبدالسلام صمیم مدیرمسئول این رسانه در غور تاکید می‌کند که نیرهای امنیتی وارگان های کشفی باید این حادثه را با جدیت پیگیری کنند وعاملین آنرا شناسایی نماید.

هرچند یک کارمند این رسانه که تا هنوز در قید پولیس است در ابتدا گفته بود که سه فرد ناشناس به داخل رادیو وارد شده وبعداز لت وکوب وی را بسته نمودند وسپس رادیو را به آتش کشیدند، چیزی که ازسوی مسئولان حوزه امنیتی رد شده است.

در پیوند به این موضوع مسئولان نهاد های حمایت کننده رسانه ها وخبرنگاران وجامعه مدنی نشست خبری را تشکیل دادند واین روی داد را یک روی داد تکان دهنده عنوان کردند.

به گفته آنان بی توجه یی نهاد های امنیتی در روی داد شبکه رادیوی سرحد سبب شده است تا گروه های ضد آزادی بیان دوباره دست به چنین حرکت بزنند.

بااین حال عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور می‌گوید که تا هنوز دلیل به آتش کشیدن رادیو صدای عدالت مشخص نیست و این رویداد تحت بررسی پولیس قرار دارد.

هرچند رویداد های به آتش کشیدن رسانه های محلی در غور سابقه ای ندارد و جز عملکردهای است که تازه از یک ماه به این سواتفاق می افتد اما، خبرنگاران درغور بارها مورد خشونت قرار گرفته اند ولی تا هنوز هیچ عامل ازاین روی داد ها بازداشت وازمجرای قانونی با آنها برخورد نشده است.

دوشنبه ۲ دلو ۱۳۹۶ برابر است با ۲۲ جنوری ۲۰۱۸
نویدالله پژواک
وبسایت جام غور
 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.