X

آرشیف

حقوق بشر: هیچ مرد مطابق به قانون منع خشونت علیه زن، در غور مجازات نشده است

جمعه ۲ اسد ۱۳۹۴ برابر با ۲۴ جولای ۲۰۱۵
نویدالله پژواک
وبسایت جام غور

مسوولان دفتر ولایتی کمیسیون مستقل حقوق بشر ولایت غور می گویند با آنکه بسیاری از واقعات خشونت علیه زنان در این کمیسیون به ثبت رسیده است، اما تا حال هیچ مرد مطابق به قانون منع خشونت علیه زن در این ولایت مجازات نشده است.
فریده ناصری مسوول بخش حمایت از زنان و سرپرست دفتر ولایتی کمیسیون حقوق بشر در ولایت غور می گوید که بنابر حاکم بودن مرد سالاری در جامعه غور، هیچ یکی از مردان که در خشونت ها علیه زنان دست دارند، مجازات نشده است.
خانم ناصری عدم مجازات مردان را که به گفته اش "علیه زنان خشونت می آفرینند" ناشی از فساد در ارگانهای عدلی و قضایی و همچنان جامعه مرد سالاری عنوان میکند.
وی گفت، در چند سال اخیر بیشترین موارد خشونت علیه زنان در دفتر ولایتی کمیسیون حقوق بشر ثبت شده که در ابتدا قضایا از سوی ارگانهای مربوطه با جدیت دنبال میشود، اما با گذشت زمان مجرمین و متهمین نه تنها که به مجازات نمیرسند بلکی این گونه دوسیه ها نیز از دوران باز میماند.
خانم ناصری می گوید که نسبت به گذشته سطح آگاهی زنان رابطه به حقوق شان افزایش یافته اما، عنعنات ناپسند در جامعه را یکی دیگر از چالش های میخواند که به گفته اش زنان جرئت خواستن حقوق شان را از مردان که علیه آنان خشونت آفریده اند، را ندارند.

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.