X

آرشیف

جوانان غوری کمپاین جمع آوری کمک به نیازمندان را راه کردند.

این کمپاین روزگذشته تحت نام « نانوای خیریه » در شهرفیروزکوه ازسوی شماری از جوانان در همکاری با افراد خیراین ولایت راه اندازی شده و قرار است تا در زمستان پیش روی برای ده ها خانواده بی بضاعت و نیازمند نان خشک توزیع شود.

غلام سخی سخا، یکی از جوانان که این کمپاین را راه اندازی کرده می گوید، هدف آنان جمع آوری کمک ها است که از سوی جوانان و اشخاص خیراین ولایت برای خانواد های نیازمند در نظر گرفته شده است.

به گفته آقای سخا، آنان این کمک ها را با توزیع نان خشک به خانواده های نیازمند در نظر گرفته اند.

« در زمستان پیش روی خانواده های زیادی نیاز به کمک دارند که شماری از جوانان خیرخواه جمع شدیم تا پل باشیم میان خانواده های فقیر و ثروتمند، با اشخاص و تجار خیر صحبت کردیم شماری کمک های شان را آورده که امروز برای 20 فامیل تاختم زمستان نان تهیه کنیم، برای خانواده های که نان نداشتن خط قرمزی آنها است.»

ازسوی هم محمد نوری، یکی دیگر از این جوانان می گویدکه آنان با راه اندازی این کمپاین ابتدا خانواده های نیازمند را شناسای کرده و سپس توزیع نان خشک را با همکاری تاجران این ولایت آغاز کرده اند.

موصوف می گوید:« تحولات و احوادث به میان آمده باعث شده تا خانواد های زیادی نیاز به کمک داشته باشند که ما خانواده های نیازمند را از نزدیک دیدم، مشکلات آنها را بررسی کردیم و در همکاری با تجار محترم روند توزیع نان خشک را برای 20 خانواده آغاز کردیم.»

این جوانان همچنان از سایر تجار و افراد خیر این ولایت می خواهند تا در این شرایط اساس کمک های شان را برای خانواده های نیازمند بیشتر کنند تا خانواده هایکه نه نانی برای خوردن و نه هم مواد برای گرم کردن خانه شان دارند کمک صورت گیرد.

ازسوی هم شماری از خانواده های که این کمک ها را دریافت کرده اند از این اقدام جوانان این ولایت استقبال می کنند.

عبدالرحمان که نان آور خانواده یازده نفری و باشنده اصلی ولسوالی چهارسده غور است می گوید که به دلیل خشک سالی مجبور شده تا به فیروزکوه آواره شود.

او می گوید، فقر و بیکاری باعث شده تا در شرایط سختی روبه رو شود.

او می گوید:« امسال کشت و زراعت ما نشد، مامجبور شدیم که به شهر بیایم تا کودکان ما از گرسنگی تلف نشوند، خیر بی بینند تاجران و جوانان که برای ما نان خشک را در نظر گرفتند، این کمک ها می تواند حد اقل در زمستان ما را از گرسنگی نجات دهد.»

این کمک ها در حالی صورت می گیرد که هم اکنون هزاران خانواده دراین ولایت در شرایط بدی اقتصادی و فقر و گرسنگی به سر می برند و نیاز به کمک های بشر دوستانه دارند.

نویسنده: معروف سیدی

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.