X

آرشیف

باشندگان و نيروهای امنيتی در ولسوالی پسابند غور با قحطى مواجه اند

مقامات محلى در غور مى گويند که به دليل ادامۀ جنگ و انسداد راه ها توسط مخالفان مسلح دولت، نيروهای امنيتی و مردم در ولسوالى پسابند اين ولايت، با کمبود جدى موادخوراکه و سوخت مواجه اند.
فريد افغانيار ولسوال پسابند، روزسه شنبه (٢٦ اسد) گفت که از چهار ماه به اينسو، راه های ولسوالی پسابند با مرکز و ولايات همجوار، از سوی مخالفان مسلح، مسدود گرديده است.
وی علاوه کرد که به دليل مسدود بودن راه های مواصلاتی، هم اکنون نيروهای امنيتی فقط مقدار کمی آرد در اختيار دارند؛ اما هيچگونه مواد سوخت برای پختن آن در اختيار ندارند.
موصوف افزود: "وضعيت در اين ولسوالی بسيار نگران کننده است، بيشتر مردم به دليل مسدود بودن راه، نبود مواد غذايی، مواد سوخت و ادامۀ جنگ، اين ولسوالی را ترک کرده و به ساير ولسوالی ها و ولايات همجوار بيجاشده اند و شماری ديگر که در خانه هاى شان باقی مانده اند، با قحطی کامل روبرو هستند."
او تصريح کرد که به دليل عوارض تخنيکی طيارات و مصروف شدن به ساير ولايات، از چندی بدينسو پروازها به اين ولسوالی قطع گرديده و سنگرهايی که چند روز پيش به دست طالبان سقوط کرده بود، هنوز هم در تصرف آنان است.
ولسوال پسابند، با ابراز نگرانی از وضعيت پيش آمده، هشدار داد: "اگر دولت توجه جدی نکند، فاجعه انسانی در اين ولسوالی رخ خواهد داد."
وی  گفت: "زخمی ها به کلينيک ولسوالی انتقال می­گردد؛ اما دوا وجود ندارد، اگر دولت می­خواهد به اين ولسوالی رسيدگی نمايد، بايد راه های اين ولسوالی را باز و يا هرچه زودتر از طريق هوا کمک کند، بخاطريکه ولسوالی درمحاصره است و روحيۀ سربازان نيز ضعيف شده است."
گل محمد باشنده اين ولسوالی نيز گفت: "چهار ماه می­شود که درمحاصره هستيم، تمام مواد غذايى و سوختی که داشتيم تمام شده است، چيزی پيدا نمی­شود که خريداری کنيم و بخوريم؛ بعضی مردم حيوانات خود را سربريدند و بخاطر نجات از گرسنگی خوردند."
سيد احمد يکتن ديگر از باشندگان ولسوالی پسابند نيز گفت: "شماری از خانواده ها بخاطر زنده ماندن، علف ميخورند.
او افزود که مردم اين ولسوالى، نه تنها براى ادامۀ زندگى خود با مشکلات دست وپنجه نرم ميکنند، بلکه ازجانب طالبان نيز زيرفشار قراردارند تا مصارف آنهارا نيزبپردازند؛ اما دولت هيچ توجه نکرده است.
موصوف، از مسوولان محلى آن ولايت  خواست که هر چه عاجل، بخاطر مشکلات به وجود آمده، مناطق را از موجوديت طالبان پاکسازی و راه های مواصلاتی را باز کنند.
از سوی ديگر، عبدالکريم یورش سخنگوی قوماندان امنيه فارياب گفت که شام ديروز، طالبان مسلح بالای نيروهای امنيتی در منطقه چهلگزی مربوط ولسوالى قيصار حمله کردند و درگيری، تا حوالی ساعت ۱۲ شب ادامه داشت.
به گفتۀ وی، حملۀ طالبان با مقاومت نيروهای امنيتی مواجه گرديد که در نتيجه سه طالب کشته و دوتن ديگر شان مجروح و يک تانک شان تخريب شد.
او تصريح کرد که در اين درگيری، دو سرباز اردوی ملی نيز مجروح گرديده اند.
در همين حال، سخنگوی پوليس فارياب گفت که در نتيجه عمليات تصفيوی، بخش عمده منطقه استراتيژيک تيلان در ولسوالی پشتونکوت که يکماه پيش به دست طالبان سقوط نموده بود، به کنترول دولت در آمده است.
وی افزود که در جريان عمليات، يک رينجر و يک موتر فلاينکوچ طالبان تخريب گرديده و ده ها تن کشته و زخمی شده اند.
اما طالبان مسلح، تاکنون در مورد چيزی نگفته اند.
گرفته شده از وبسایت خبری پژواک
 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.