X

آرشیف

باشندگان غور: طالبان کار ناتمام پروژه‌های بزرگ زیربنایی را تکمیل کنند

شماری از باشندگان ولایت غور می‌گویند که با سقوط نظام جمهوری و برگشت طالبان به قدرت، برخی از پروژه‌های زیربنایی در این ولایت نیمه‌کاره مانده و با گذشت نزدیک به دو سال هیچ خبری از سرگیری کار این پروژه‌ها نیست.

غلام سخی، باشنده‌ی غور می‌گوید: «کار ۴۰ کیلومتر جاده در مسیر شاهراه غور – کابل، ۱۰ کیلومتر جاده در مسیر شاهراه غور – هرات، بند برق پوزلیچ، کار پنج میگاوات برق خورشیدی، کار ساختمان‌های دانشگاه و ده‌ها پروژه خرد و بزرگ دیگر که از زمان نظام جمهوری نیمه‌کاره مانده با گذشت نزدیک به دو سال تاکنون متأسفانه از آغاز دوباره‌ی آن هیچ خبری نیست.»

سیف‌الله یکی دیگر از باشندگان ولایت غور نیز از بی‌توجهی طالبان برای ازسرگیری پروژه‌های زیربنایی در این ولایت انتقاد کرده، می‌گوید که طالبان هیچ برنامه‌ای برای تطبیق پروژه‌های زیربنایی ندارند.

باشندگان غور می‌گویند که این ولایت همواره از دید چشم حکومت‌های گذشته دور نگهداشته شده و اکنون نیز با گذشت نزدیک به دو سال هیچ توجهی در بخش بازسازی غور نشده است.

آنان همچنین می‌گویند، در پروژه‌هایی که قرار است در سال ۱۴٠۲ در کشور تطبیق شود، نیز ولایت غور در نظر گرفته نشده است.

دفتر معاونت اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان چندی قبل اعلام کرد که کار ناتمام یازده پروژه‌ی بزرگ زیربنایی در طی سال جاری در ولایت‌های مختلف افغانستان تکمیل خواهد شد، اما ولایت غور شامل این پروژه‌ها نیست.

باشندگان ولایت غور از حکومت سرپرست طالبان می‌خواهند که برای ازسرگیری پروژه‌های زیربنایی در این ولایت اقدام کند.

با این حال، مسئولان محلی طالبان در ولایت غور می‌گویند که تاکنون هیچ اقدامی برای ازسرگیری پروژه‌های نیمه‌کاره صورت نگرفته است.

عبدالواحد حماس، سخن‌گوی والی طالبان در ولایت غور می‌گوید که تمام مشکلات این ولایت با مقام‌های مرکزی این گروه در میان گذاشته شده است.

غور از ولایت‌های دورافتاده و کوهستانی افغانستان است. باشندگان این ولایت در زمان نظام جمهوری بارها برای ساخت جاده و تأمین برق دست به اعتراضات مدنی زده و دادخواهی کردند، اما هیچ توجهی از سوی حکومت گذشته نشد.

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد
کامنت

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.