X

آرشیف

باشندگان دستاسک ولسوالی تولک توسط افراد مسلح لت و کوب شدند

سه شنبه ۲۸ دلو ۱۳۹۳ برابر است با ۱۷ نوامبر ۲۰۱۵
نویدالله پژواک
وبسایت جام غور
 
 
حدود صد فرد مسلح غیر مسوول به سرگروپی عبدالعزیز څارنوال ولسوالی تولک ولایت غور، قوماندان محمد و ملا نور احمد که مربوط قوم گذر اند، از دو هفته به اینسو در قریه دستاسک ولسوالی تولک حمله نموده و باشندگان این قریه را شدیداً مورد شکنجه قرار داده اند.
باشندگان قریه دستاسک ولسوالی تولک می گویند که آنان مربوط قوم چشتی و در اقلیت قرار دارند و زمانی مورد شکنجه قرار گرفتند که یک کوت مواد سوخت مربوط قوم گذر در همان قریه به شکل نا معلوم حریق گردیده بود.
عبدالحی خطیبی سخنگوی والی غور می گوید اداره محلی به این مشکل رسیدگی نموده و فعلا مشکل رفع گردیده است، اما وی جزیات بیشتر در این مورد را ارایه نکرد.
عبدالبصیر قادری عضو شورای ولایتی غور و باشنده ولسوالی تولک حرکت افراد مسلح را در برابر مردم بی گناه یک عمل وحشیانه خواند و گفت که تا اکنون هیچ اقدام از سوی اداره محلی صورت نگرفته است.
این عضو شورای ولایتی غور از وضعیت امنیتی در آن ولسوالی نگران است، وی می گوید که اگر اداره محلی برای جلوگیری از فعالیت های افراد مسلح غیر قانونی اقدام نکند، این ولسوالی از حاکمیت دولت خارج خواهد شد.
قابل ذکر است که هفته گذشته یک تن سرمعلم مکتب در قریه شوراب این ولسوالی از سوی طالبان به دلیل ندادن نتایج امتحان شاگردان، لت و کوب شد و فعلا در یکی از شفاخانه های هرات زیر معالجه قرار دارد.
 
 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.