X

آرشیف

باشنده‌گان ولسوالی لعل‌وسرجنگل غور در یک حرکت اعتراضی فعالیت شبکه مخابراتی ام‌تی‌ان را متوقف کردند

شماری از باشندگان ولسوالی لعل‌وسرجنگل ولایت غور، بعد از چاشت روز یک‌شنبه، ۲۱ ثور، در اعتراض به کیفیت پایین خدمات انترنتی شبکه مخابراتی ام‌تی‌ان، فعالیت این شرکت را متوقف کردند.
معترضان در ولسوالی لعل‌وسرجنگل که بیش‌تر آن‌ها را دانشجویان و کارمندان ادارات مختلف تشکیل می‌دادند، می‌گویند که آن‌ها درخواست شان مبنی به افزایش کیفیت خدمات انترنتی از۲G به ۳G را بارها بh شبکه مخابراتی ام‌تی‌ان مطرح کرده‌اند، اما این شرکت به خواست آن‌ها توجه نکرده‌ است.
ولسوالی لعل‌وسرجنگل یکی از پر جمعیت‌ترین ولسوالی‌ها در ولایت غور است که از مجموع شبکه‌های مخابراتی فعال در آن ولسوالی، ام‌تی‌ان بیشترین مشترکان را دارد.
به گفته‌ی معترضان، شرکت مخابراتی ام‌تی‌ان، حدود هفتاد درصد این ولسوالی را تحت پوشش خود دارد و بیش‌ترین سود مشترکان به جیب همین شرکت می‌رود اما در قسمت کیفیت خدمات انترنتی هیچ‌گونه توجه صورت نگرفته است. به همین دلیل، باشندگان لعل‌وسرجنگل خواستار ارائه‌ی خدمات باکیفیت انترنتی (۳G) از سوی این شرکت مخابراتی هستند.
واحد رحمانی یکی از سازمان‌دهندگان این اعتراض در این باره به ۸صبح، گفت: «ما امروز به رسم اعتراض فعالیت شبکه مخابراتی ام‌تی‌ان را قطع کردیم تا اینکه شبکه مخابراتی ام‌تی‌ان به خواست برحق مردم ولسوالی لعل‌وسرجنگل، فعالان مدنی و دانشجویان ولسوالی لعل‌وسرجنگل پاسخ مثبت بدهد.»
معترضان می‌گویند تا زمانی‌که به خواست آن‌ها پاسخ مثبت داده نشود، به دادخواهی خود ادامه می‌دهند و در هیچ صورتی کوتاه نخواهند آمد و فعالیت این شبکه مخابراتی هم‌چنان متوقف خواهد ماند.
هم‌زمان با غیرفعال شدن این پایه‌ی مرکزی شبکه مخابراتی ام‌تی‌ان در منطقه «کرمان» ولسوالی لعل‌وسرجنگل، فعالیت شبکه مخابراتی ام‌تی‌ان در بخش‌های زیادی از ولایت غور به‌شمول شهر فیروزکوه مرکز این ولایت قطع شده و ده‌ها هزار تن از مشترکین این شرکت از خدمات مخابراتی محروم شدند.
دانشجویان، فعالان مدنی و کارمندان اداره‌های مختلف در حالی اقدام به متوقف کردن فعالیت مخابراتی شرکت ام‌تی‌ان در این ولسوالی کرده‌اند که بحران همه‌گیر کرونا باعث تعطیلی دانشگاه‌ها و مکاتب در سراسر کشور شده‌است.
وزارت تحصیلات عالی در زمان قرنطین به‌خاطر پیش‌برد امور درسی دانشگاه‌ها، طرح آموزش آنلاین از طریق انترنت را روی دست گرفته است، اما در ولسوالی لعل‌وسرجنگل به دلیل نبود انترنت آموزش آنلاین ممکن نیست.
غلام‌حسین رامش یکی از دانشجویان دانشگاه خصوصی کاتب که در این ولسوالی زنده‌گی می‌کند، می‌گوید که کیفیت پایین انترنت در منطقه‌ی شان، امکان آموزش آنلاین را از دانشجویان آن ولسوالی گرفته است.
در حال حاضر هیچ یکی از سه شبکه‌ی مخابراتی ام‌تی‌ان، اتصالات و روشن که در ولسوالی لعل‌وسرجنگل فعالیت دارند، خدمات معیاری انترنتی را به مشترکین شان ارائه نمی‌کنند و این موضوع سبب شده که هزاران دانشجو از ادامه تحصیل باز بمانند.
خواستیم دیدگاه مسوولان شبکه مخابراتی ام‌تی‌ان و اداره تنظیم خدمات مخابراتی در وزارت مخابرات (اترا) را نیز در این مورد داشته باشیم، اما با تلاش‌های زیاد موفق به این کار نشدیم.

٨ صبح
۲۱ثور , ۱۳۹۹

 

باشنده‌گان ولسوالی لعل‌وسرجنگل غور در یک حرکت اعتراضی فعالیت شبکه مخابراتی ام‌تی‌ان را متوقف کردند
X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.