X

آرشیف

باشنده‌گان ولسوالی ساغر دروازه یک مدرسه دینی را در این ولسوالی بستند

 

شماری از باشنده‌گان ولسوالی ساغر می‌گویند که آنان درِ یک مدرسه دینی را به دلیل فعالیت‌های هراس افگنی، بستند.

آنان می‌گویند، در این مدرسه افزون بر آموزش درس دینی، تمامی حمله‌های انتحاری و انفجاری در این ولسوالی، از همین‌جا سازماندهی می‌شدند.

به گفتۀ آنان در این مدرسه بیش از 120 تن سرگرم آموزش بودند اما 4 آموزگار آن در بیشتر حمله‌ های انفجاری در این ولسوالی دست داشتند.

باشنده‌گان ولسوالی ساغرِ غور از حکومت می‌خواهند تا مسئولان این مدرسه را بازداشت و به کیفر برساند.

مولوی محمدابراهیم خلیلی یک عالم ‌دین در ولسوالی ساغر می‌گوید که آموزگاران این مدرسه در کنار ترویج افراطیت با گروه طالبان نیز همکاری می‌کردند.

سیدمحسن سادات ولسوال ساغر با تأیید این خبر می‌گوید که این مدرسه به گونۀ غیر قانونی در این ولسوالی فعالیت می‌کرد و برخی از بازرگانان هرات برای اعضای آن مواد خوراکی کمک می‌کردند.

به گفتۀ او در تازه‌ترین رویداد مسئولان این مدرسه دینی در روز نخست عید قربان 2 ماین را به هدف آماج قراردادن کارمندان دولتی در میان نمازگزاران در مسجد عیدگاهِ این ولسوالی جاسازی کرده بودند که در نتیجۀ انفجار یک ماین، یک سرباز پولیس زخمی شد.

ولسوال ساغر می‌گوید که در حال حاضر مسئولان این مدرسه دینی از محل فرار کرده‌اند اما تلاش ‌ها برای بازداشت آنان جریان دارد و باز پرسی ‌ها را از دانش‌ آموزان آن و باشنده‌گان محل در پیوند به این مدرسه نیز آغاز کرده‌اند.

تلاش کردیم تا دیدگاه یکی از مسؤولان این مدرسه دینی را نیز در این گزارش داشته باشیم؛ اما موفق نشدیم.

گفتنی‌ست که افزون بر جوانان ولسوالی ساغر، شماری از جوانان ولایت‌های هرات و فراه نیز در این مدرسه آموزش می‌دیدند.

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.