X

آرشیف

باشنده‌گان لعل‌وسرجنگل غور به حمله بر کاج اعتراض کردند

شماری از جوانان، دانش‌آموزان و باشنده‌گان ولسوالی لعل‌وسرجنگل ولایت غور، سردادن شعار‌های «عدالت، آزادی و برابری»، حرکت اعتراضی برگزار کردند.

آنان روز سه‌شنبه، ۱۹ میزان، در یک راه‌پیمایی در این ولسوالی، ضمن محکوم کردن حمله بر آموزشگاه کاج در غرب کابل، خواهان «توقف نسل‌کشی هزاره‌ها» شدند.

آن‌ها در این حرکت اعتراضی از نهادهای بین‌المللی خواستند تا نسل‌کشی هزاره‌ها را به رسمیت بشناسند.

معترضان در این راه‌پیمایی خود قطعه‌نامه‌ای را صادر کردند که در آن آمده است: «سازمان ملل متحد، قدرت‌های بزرگ دنیا، سازمان‌های حقوق بشری، داد‌گاه عالی جهانی، اقوام باعزت افغانستان، آزاداندیشان جهان، لطفا، پیش از این‌که کاج‌های دیگری قتل‌عام شود و از این‌که ما کاج‌های زنده هستیم، به داد ما برسید و مانع نسل‌کشی هدف‌مند هزاره‌ها شوید.»

در قطعه‌نامه همچنان آمده است: «پیش از این‌که هنرمندان با پارچه‌های بدن ما آهنگ بخوانند، از ما محافظت کنید. پیش از پرپر شدن صد‌ها گل در حال رشد، مانع نسل‌کشی هزاره‌ها شوید و ما مردان و زنان و دختران افغانستان هم جزیی از انسان‌های روی زمین هستیم.»

این حرکت اعتراضی در حالی برگزار می‌شود که پیش از این نیز شماری از شهروندان افغانستان در داخل و خارج، با راه‌اندازی اعتراضات، حمله بر مرکز آموزشی کاج را محکوم کروه و خواهان «توقف نسل‌کشی هزاره‌ها» شدند.

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.