X

آرشیف

ادامه درگیری و کشته و زخمی شدن 4 تن در ولسوالی شهرک ولایت غور

سه شنبه اول ثور 1394 برابر است با 21 اپریل 2015
نویدالله پژواک 
وبسایت جام غور

درگیری که نیمه ی سه شنبه شب میان ملا مصطفی و ملا برهان در ولسوالی شهرک ولایت غور صورت گرفت دو کشته و یک زخمی بر جا گذاشت. 
این درگیری در قریه جات استوه، پیش ناوه و غوک به وقوع پیوست که 2 تن از افراد ملا مصطفی کشته و یک تن دیگر زخم برداشت. در همین حال درگیری تازه در مناطق استوه و اوشان آغاز شده که تا اکنون یک تن از افراد محمد نادر زخم برداشته است.
عبدالحی خطیبی سخنگوی سرپرست ولایت غور دلیل این درگیری را اختلافات قومی عنوان میکند و می گوید که این درگیری در مناطق استوه، پیش ناوه و غوک آن ولسوالی از نیمه ی شب گذشته آغاز الی صبح روز سه شنبه ادامه داشت.
آقای خطیبی می گوید که طرفین درگیر آمادگی های شانرا برای جنگ بعدی میگیرند.
اداره محلی غور از اعزام نیروهای امنیتی به محل رویداد چیزی نگفته است.
طبق گزارش های تازه از منطقه، ملا محمود با ۵۰ تن جنگوی مسلح به همکاری مرتضی، برادر ملا مصطفی پولیس شاهراه غور-هرات، بالای اوشان حمله نموده که در نتیجه یک تن از افراد محمد نادر زخم برداشته است و درگیری در آن منطقه به شدت ادامه دارد.
همچنان درگیری که دو روز قبل میان ملامصطفی و ملا برهان صورت گرفت یکتن از افراد ملا مصطفی زخم برداشته بود.
اکثراً تلفات انسانی و خسارات که توام با مهاجرت های خانوار بوده از این ولسوالی گزارش شده و گفته میشود که ملا برهان و ملا مصطفی دو قوماندان محلی هستند که از چندین سال به اینطرف به دلیل اختلافات قومی و منطقوی با یکدیگر درگیر اند.'این درگیر ها بعد از آن شدت یافت که بعد از ظهر روز دوشنبه سه تن به اتهام کشتن محمد تواب طی یک محکمه صحرایی در منطقه کمنج آن ولسوالی تیرباران شدند.
 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.