X

آرشیف

آغاز تطبیق واکسین "روتاویروس" در ولایت غور

واکسین "روتا ویروس" که به هدف جلو گیری از اسهالات و ویروس روتا به کودکان زیر یکسال معرفی شده است، امروز با چکاندن دو قطره در دهن یک کودک در ولایت غور، رسماً آغاز شد.
روتاویروس یکی از شایع ‌ترین دلایل اسهال در نوزدان و کودکان است و این عفونت در افغانستان دومین عامل مرگ و میر کودکان خوانده شده است.
الحاج غلام محمد پیمان سرپرست ولایت غور با چکاندن دو قطره واکسین "روتاویروس" در دهن یک طفل، رسماً این پروسه را در غور آغاز کرد.
سرپرست ولایت غور از تطبیق به موقع واکسین ها در غور از کارکنان صحی اظهار قدردانی نمود و گفت:" توقع میرود تا با تطبیق واکسین جدید روتاویروس کاهش چشم گیری در مرگ و میر کودکان زیر یکسال، بوجود آید".
داکتر جمعه گل یعقوبی رییس شفاخانه ولایتی غور با قرائت پیام وزیر صحت گفت، این واکسین را وزارت صحت به کمک سازمان صحی جهان و صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف)، برای کودکان زیر یک سال معرفی کرده است.
مسوولان صحی در غور از تمامی شهروندان آن ولایت خواست تا اطفال شان را با دو قطره واکسین روتاویروس از خطر مرگ نجات داده و در تطبیق واکسین با کارکنان صحی نیز همکاری نمایند.
وزارت صحت عامه گفته است که سالانه بیش از صدهزار موارد اسهال در افغانستان گزارش می‌شود که ۴۰ تا ۴۵ درصد مربوط به روتاویروس است.
 
یکشنبه 8 دلو 1396 برابر است با 28 جنوری 2018
نویدالله پژواک
وبسایت جام غور

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.