X

آرشیف

یک فیصلۀ تاریخی ولسی جرگه

تعدادی از هموطنان ما هندو و سکهـ هستند، در طول تاریخ ، مملکت با این اتباع خود هیچ مشکلی نداشته ، اما در زمان ما ، این مردم روزگار خوبی ندارند، اجرای مراسم فرهنگی شان دشوار گردیده ، در بسیاری عرصه ها ی زندگی از جمله معارف و تحصیلات عالی حضور ندارند.

اخیرآً آرزو برده شده که یک نفر نمایندۀ سکها و هندوها ، در پارلمان کشور حضور داشته باشد. روز قبل ، اکثریت اعضای ولسی جرگه چشمان خود را مانند چشم خرچنگ ، از کاسه بیرون کشیدند ، فلسفه بافتند ، با انتهای بی وقاری ،بی همتی،تنگ چشمی و زشتی ، پذیرش نمایندۀ این هموطنان مارا رد کردند، این یک فیصلۀ ننگین و شرم آور تاریخ معاصر میهن ما است ، این یعنی یک پهلوانی کاریکاتوری:

منم پهلوانی به ضرب و به زور

به نیزه بر آرم کلوچ از تنور

هموطن عزیز !
در صدر اسلام یک زن نامسلمان ، از فراز بام خانه اش طشت خاکستر ی را بر فرق حضرت پیغمبر(ص) انداخت ، آن حضرت ، جهالت زن را نادیده گرفتند . چند روز بعد همان زن مریض شد ، حضرت رسولله ، به عیادت مریض رفتند ، آن زن از بزرگواری رسول خدا ، بسیار خجالت کشید ، بگریست ، پیشیمان شد و به اسلام گروید. 
گاندی زعیم سابق هندستان ، بخاطر دفاع از حقوق مسلمانهای هند ، در بین مسلمانها ، توسط یک هندوی متعصب به قتل رسید .

بیائید خود را بشناسیم ، حالا هموطنان غیرمسلمان ما به کدام برگواری ما ، به کدام همت بلندما و به کدام خوبی ما دل خوش کنند؟؟؟ :اگر تمام هندوها بار و بونۀ شان را ببندند و از سایۀ سنگین ما کوچیدن گیرند باز ما « چه سرفراز ملتی و چه قهرمان مردمی » خواهیم بود .

مبری گمان که گویا به خدا رسیده باشی
تو زخود نرفته بیرون به کجارسیده باشی؟

 

 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد
کامنت

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.