آرشیف

2014-12-31

afrotan

یان کوبیس درنقش لخضر ابراهیمی وخلیل زاد و یونس قانونی درنقش عطارباشی دربار کابل ؟!*

 

من متهم میکنم! ( ۱)

 

پیوسته به گذشته قسمت شانزدهم

ازنوکری پرسیدند رابطه تو با اربابت چطوراست؟ نوکرباقیافه حق به جانب گفت؛ هروقت من حرف می‌زنم اربابم میگه بازهم عروق زدی؟ وهروقت اربابم عروق می‌زنه، من میگم ؛ قربان چی فرمایش کردید؟!

هنوزچندی از نخستین زمین لرزه بخشی از شمارش آرای قسمی انتخابات ریاست جمهوری درافغانستان 
نگذشته بود که مردی بنام یان کوبیس ازهمان سلاله و همان قبیله بن با تنهائی و یک تنه به دیدار کسی رفت 
که تازه وبه گمان اغلب برای انجام چنین مأموریت های اشد محرم استخباراتی به قدرت رسانده شده است . 
بدون شک آن مرد کسی جز محمد یونس قانونی نبود که میتواند پرِش های نبض غرائز فرد ، فردی از
پهلوانان معرکه قدرت در سرزمین افغانستان را تعبیر و تشخیص کند . هرچند آقای یان کوبیس نمائنده سر منشی ملل متحد سرپرستی نهادی بنام یوناما UNAMA را بر عهده دارد اما درواقع ناظربر منافع کشورهای ائتلاف جهانی ضد تروریزم است که همچون یک شرکت سهامی وتجاری از جسد ضعیف و نحیفی بنام افغانستان انرژی میگیرند ، بدون شک همین انگیزه و بسیاری از عوامل دیگر اقتصادی و "سیأ " سی سبب شد ه تا در یک جامعه ای که به دلیل پارادُکس و تضاد منافع شخصی و گروهی عده ای از قاچاقچیان مواد مخدر و مافیای تازه به دوران رسیده با اصل انتخابات و مردم سالاری درجهنم عقب مانده گی اقتصادی و فرهنگی قرار دارند با فشارطیاره های B52 و وسائل ارتباط جمعی که معمولأ در عصر حاضر بویژه در جوامع عقب نگهداشته شده مانند افغانستان مایه های مشروعیت دهی محسوب میگردد سرکس انتخاباتی از جنس « آزاد و مشروع !» را بر پا داشته است تا اگر بتوانند چند روزی در نعمت های به باد آورده زندگی کنند زیرا آنها را «سیــــب بکار اســـت چه از بـــید باشد و یــا هـــم درخـــت سیب !» بدون شک آنگاه که نسلی از رهبران حقیقی و مصنوعی وهمه کسانی که برمسند حقوقی وحقیقی قدرت مردم سالاربصورت مصنوعی قراریافته باشند نه میتوانند به جزبا فریباندن مردم ودروغ و ریا کاری در میان جامعه و تاریخ حضور پیدا کنند زیرا دروجود آنها بالقوه آثاری از خشونت ، نفرت و کینه ها وجود دارند که برای یک مصلحت دوراندیشانه مادی!! آن غریزه ها را بصورت مصنوعی و موقت پنهان و مهار کرده اند ، هرگاه زمینه استفاده برای ظهور آن غریزه ها فراهم آیند درصف اول آدم کشی و غارتگری حضور می یابند . درتصویر چنین تحلیل است که کارگزاران مافیای معاصر وقاتلان ارزش ها و سنت های تاریخی و ملی ملتها ی جهان سوم منجمله افغانستان برای رسیدن به اهداف شوم مادی مفاهیم و ارزشهای مسلمی را وارونه جلوه میدهند و برای تغییر و وارونه جلوه دادن مفاهیم ثابت و لایتغیری چون عدالت و آزادی ، دموکراسی و مردم سالاری ترمنولوژی جدید مافیائی را طراحی مینمایند تا بتواند منافع غارتگرانه ای استعماری خویش را در سایه یک مشروعیت کاذب توجیه و تفسیر نمایند . 
شگفت انگیز است که در ملاقات میان آقای یان کوبیس Jan Kubiš نمائنده سرمنشی ملل متحد و آقای محمد یونس قانونی معاون اول رئیس جمهور افغانستان نقشه راه و نتیجه انتخابات به اصطلاح آزاد و حماسه ساز !! کنونی از جانب آقای محمد یونس قانونی عطار باشی ارگ تعبیر و تفسیر گردید و آقای محمد یونس قانونی ضمن یاد آوری از انتخابات حماسه آفرین ریاست جمهوری افغانستان نتیجه این انتخابات را طوری پیشبینی کرد که هیچ یکی از کاندیداهای این معرکه خودرا شکست خورده تلقی نکنند و خود را به هرحال پیروز انتخابات بدانند . وقتی این گونه فرمائیشات عطار باشی صاحب ارگ شنیده شد همه کسانی که الفبای سیاست را میدانند مجبور گشتند تا یکباردیگر نمائیش کمیک دوازده ساله تیاتر افغانستان را در بستر تاریخ معاصر این کشور مرور نمایند . که نه تنها از بطن حوادث دردناک گذشته تاریخی مردم افغانستان تعبیر و تفسیر این حدیث مبارکه را که عطارباشی صاحب در ملاقات با جانشین لخضر ابراهیمی و خلیل زاد بیان فرموده است درمی یابند بلکه تمامی نیروهای که خارج از "دائره پختن قصیده!!" ** قرار دارند به مطالعه چگونگی نوعی ازمؤلفه مدیریت در سیستم های گذشته پی میبرند که چگونه جایگاه شخصیت های حقیقی و حقوقی در جوامع عقب مانده در آئینه قانون که بر خاسته از بطن و متن ارزشها و سنت های تاریخی و فلترشده یک قوم و یک ملت بود تعیین میگردید ؟ و اکنون بصورت مسخره آمیز بدست دلقک ها و دلالان بومی وهمه کاره های هیچکاره ء مافیای حاکم بر سرنوشت افغانستان که زمانی آدم های معمولی این جامعه بودند به قمار گذشته شده اند . (۱) 
جایگاه طرح پروفیسور سیرت در مهندسی قدرت " سیأ " سی افغانستان !
وقتی دریکی از شامگاه های جمعه موکب همایونی پروفیسور عبدالستارسیرت نماد مذهبی "سیأ"سی از نسل دربارنشینان و سلطنت طلبان با همراهی یک هیأت هجده نفره از تاجران- لبرالهای گلخانه ای و معامله گران " سیأ "سی بر کابل اجلال نزول فرمود خون در کالبد متلاشی شده ملوکیت نیز جاری شد .

 

ادامه دارد 

* عطارباشی . [ ع َطْ طا ] (اِ مرکب ) داروفروش : و عطارباشی سرکار خاصه ٔ شریفه … به معظم الیه [ حکیم باشی ] متعلق است . (تذکرةالملوک…
* * قصیدة. [ ق َ دَ ] (ع اِ) یکی قصید. (اقرب الموارد) (منتهی الارب ). رجوع به قصید شود. || (ص ) شترماده ٔ فربه . || چوب دستی . (اقرب الموارد) (م… گفته میشود که در قدیم جهت وادار ساختن جن به اطاعت مردان در نیمه شب بدور از روشنائی در دائره ای می استادند و در آن دائره که خود بردور خود پیچانیده بود سورهای از یاسین را قرئت میکرد و تمامی آجنه با شنیدن این سوره نه میتوانیستند از خطوط دائره عبور کنند و هر 
ترفندی که بکار میگرفتند بر کسی که قصیده پخته میکرد اثری نداشت و اگر این وضعیت تا چهل روز ادامه پیدا میکرد به قول راوی آجنه در بیعت به قصیده خوان می برآمدند و از وی متابعت میکرد 
۱ : سخنان مرحوم مارشال فهیم در یک محفل که وی یک فرد عادی جامعه بوده که از برکت جهاد و مقاؤمت به تمامی نعمت های مادی و معنوی رسیده است اگر وی زندگی را بصورت طبیعی طی میکرد در همان مسلکی که وی داشت نهایت یک رئیس بود و یک خانه را در مکروریان میداشت .

http://www.youtube.com/watch?v=0M0NUMh3H1E