X

آرشیف

گزارش از مسابقۀ فرهنگی بین سواد آموزان و حرفه آموزان ولایت غور

روز پنجشنبه مورخ 18/8/1391 مسابقۀ فرهنگی بین سواد آموزان و حرفه آموزان کورس های دولتی و مؤسسات غیر دولتی در سالون لیسۀ سلطان علاوالدین غوری برگزار شد. این محفل به ابتکار آمریت سواد آموزی و همکاری ریاست معارف ولایت غور ، ELA ، UN هبیتات ، طلوع زن ، WFP ، CGVDSO ، استارز ، انسایت گروپ بخش اردوی ملی ، انسایت گروپ بخش پولیس ملی برگزار گردید.
قابل ذکر است که تیم PRT مقیم ولایت غور بنا به پیشنهاد آمریت سواد آموزی ، یک مقدار تحایف را برای اشتراک کننده های این مسابقه در نظر گرفته بود . 
این مسابقه ، اشتراک صد ها تن را به همراه داشت . این مسابقۀ فرهنگی ، بین خانم های سواد آموز و حرفه آموز کورس های دولتی ، کورس های مؤسسات غیر دولتی ، افسران سواد آموز اردوی ملی و پولیس ملی برگزار گردید . 
قبل از آغاز مسابقه ، گزارش ویدیویی که تلویزیون ملی ولایت غور از فعالیت های آمریت سواد آموزی و مؤسسات همکار تهیه کرده بود ، عکس ها و تصاویر دیگری که توسط مؤسسات همکار از جریان فعالیت های کورس تهیه گردیده بود از طریق پروجکتور به نمایش گذاشته شد تا تمام اشتراک کننده ها ، در روشنایی فعالیت های آمریت سواد آموزی و مؤسسات همکار که درعرصۀ سواد آموزی و آموزش حرفه های حیاتی فعالیت می کنند ، قرار گیرند . 
این مسابقه با صحبت های مقدماتی غلام ربانی هدفمند آمر سواد آموزی و سخنرانی استاد صبغت الله اکبری رییس معارف ولایت غور افتتاح شد . 
در بخش سوادآموزی این مسابقه ؛ مهارت های حروف شناسی ، اعداد شناسی ، خواندن ، نوشتن ، حساب کردن ، و مسایل متعلق به معتقدات مردم مثل ( اوقات نماز ، فرض های نماز ، تعداد رکعات نماز در یک وقت ، روزه ، تیمم و …) با انجام فعالیت های مختلف علمی تجربه شد ، سواد آموزان و حرفه آموزان ، تمام مهارت های که برای بهبود وضعیت زنده گی خود و خدمت به مردم خود ؛ کسب کرده اند ، به نمایش گذاشتند . 
در بخش حرفه آموزی این مسابقه ، نمونه های مختلف از دست آورد های حرفه آموزان UN هبیتات و طلوع زن ؛ از قبیل ( پارچه های خامک دوزی ، قالین بافی ، گلدوزی ، میز و چوکی به نمایش گذاشته شد. 
هدف از تدویر این محفل فرهنگی و اجرای فعالیت های که در این مسابقه انجام داده شد ؛ این بود که سواد آموزان و حرفه آموزان مهارت های خود را به مردم نشان دهند تا آنعده خانم ها و آقایون که تا هنوز از نعمت سواد بی بهره مانده اند ؛ ارزش و خوبی های سواد آموزی و حرفه آموزی را بدانند ، تشویق شوند ، توجۀ آنها به تعلیم و تربیه جلب شود ، و به برنامۀ ملی سواد آموزی بپیوندند و با آموزش سواد و حرفه ؛ بالای خود باور کنند که میتوانند مثل اشتراک کننده های این مسابقه ؛ باسواد شوند و با آموزش حرفۀ مورد علاقه ؛ میتوانند شیوه های خوبی را برای امرار معیشت و تأمین نیازمندی های اجتماعی خود پیدا کنند ، در زنده گی بار دوش جامعه نباشد ، به جامعه و نیازمندان کمک کنند .
در پایان این مسابقه ؛ استاد عید گل عازم به نماینده از ریاست معارف ولایت غور تدویر چنین محفل را در معارف بخصوص در تاریخ برنامۀ ملی سواد آموزی بی سابقه خواند و افزود که با تدویر چنین محافل فرهنگی ؛ توجۀ مردم بیسواد و کم سواد به برنامۀ ملی سواد آموزی جلب می شود . این محافل در راۀ رسیدن به اهداف اساسی برنامۀ ملی سواد آموزی که همانا امحای بیسوادی و فقر زدایی است ؛ مؤثر تمام می شود و معارف افغانستان را کمک می کند.
خانم سوسن یزدانی مسؤل مؤسسۀ طلوع زن به نماینده گی از مؤسسات غیر دولتی که در عرصۀ سواد آموزی و آموزش حرفه های حیاتی فعالیت دارند ، کوتاه صحبت نمود و گفت « این محفل به ساده گی و آسانی تدویر نیافته است ، آمریت سواد آموزی و مؤسسات همکار به هدف تدویر این محفل مدت زمان طولانی را کار کردند و فعالیت های زیادی را در کورس های سواد آموزی و آموزش حرفه های حیاتی به تجربه گرفتند تا با تشخیص فعالیت های خوبتر ، توجۀ اشتراک کننده ها ، به بخصوص افراد که تا هنوز سواد نیاموخته و در زنده گی بار دوش جامعه اند ، به برنامۀ ملی سواد آموزی جلب شود تا با آموزش سواد و آموزش حرفه ؛ خود را از مشکلات زنده گی نجات دهند. 
محمد صادق یوسفی نمایندۀ منتخب مردم در شورای ولایتی به نماینده گی از مردم صحبت نمود و گفت که تدویر چنین محافل توجۀ مردم را به برنامۀ ملی سواد آموزی جلب می نماید و هر قدر مردم بیشتر سواد بیآموزند ، به همان اندازه از جهل و بیسوادی نجات می یابند و قدر که مردم بیشتر حرفه بیآموزند ، به همان اندازه ، از بیکاری نجات می یابند و به زنده گی روز مرۀ خود مصروف شوند و منابع را پیدا می کنند که از آن طریق ، آبرومندانه امرار معاش نمایند و به جامعه کمک کنند ، جای شک نیست که ارتقای سطح سواد و مصروف شدن مردم به مشاغل که احتیاجات آنها را تأمین کند در تأمین امنیت تأمین ، آرامش جامعه و رفع نزاع ها مؤثر تمام می شود. 
در پایان این محفل جوایز و تحایف زیاد که توسط مسؤلین مؤسسات همکار تدارک دیده شده بود ، برای اشتراک کننده های این مسابقه توزیع گردید . 
این محفل فرهنگی با دعائیۀ به هدف امحای بیسوادی و بیکاری پایان یافت . 
غلام ربانی هدفمند – آمر سواد آموزی

 

 

گزارش از مسابقۀ فرهنگی بین سواد آموزان و حرفه آموزان ولایت غور

 

گزارش از مسابقۀ فرهنگی بین سواد آموزان و حرفه آموزان ولایت غور

 

گزارش از مسابقۀ فرهنگی بین سواد آموزان و حرفه آموزان ولایت غور

 

گزارش از مسابقۀ فرهنگی بین سواد آموزان و حرفه آموزان ولایت غور

 

گزارش از مسابقۀ فرهنگی بین سواد آموزان و حرفه آموزان ولایت غور

 

گزارش از مسابقۀ فرهنگی بین سواد آموزان و حرفه آموزان ولایت غور

 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.