آرشیف

2020-3-9

دوکتور ص. سعیدي

پيګرد عاملان ترور بر مصلى!

 

انا لله و انا اليه راجعون

الله ج شهيدان را ببخشد و مريضان شفاى عاجل و بازماندګان صبر جميل استدعا داريم!

اينکه در جمع غفيرى از شهدا ومجروحين اين حادثه و جنايت هيچ يک از سازماندهان دست اول اين نمايش بزرګ سياسى و آن هم  دو روز قبل از روز موعود مراسم تحليف رياست جمهورى 98 صورت ميګيرد، بحث و سوال است که مستنطق اين قضيه بايد به آن جواب مستند بدهد اما سوال ما ګوشهء ديګرى اين تراژيدى ملت افغان را درين بابت مورد مداقه قرار ميدهد. 
سازمان ملل نو خبر شدکه تأکيد دارند تا عاملان ترور و دهشت برمصلى مزارى در کابل مورد پيګرد قرار ګيرند. (7/3/2020)
 از نظر نيک تمجيد ميکنيم اما قتل و کشتار مردم افغانستان بنا بر سياستهاى نادرست و کم کارى هاى شما ها ( سازمان ملل متحد)از چاردهه در افغانستان ادامه دارد و اين جنايت نه اول است و نه هم  آخر خواهد بود! 
حمله کننده ګان و يا استحماريان  بر اين مصلى سه تن بودند، هرسه ازجانب  نيروهاى امنيتى ان شاء الله که به جهنم فرستاده شده اند و شدند. ديګر چه پيګرد ميخواهيد؟ 
آنهايکه در ين جنايت سهم داشتند،حمله کرده اند به اميد رسيدن به شهادت!؟  به اين معرکه ميروند، محاکمه، پيګرد و  ترساندن ايشان معناى ندارد. 
سفارش و تأکيد من به جامعهء جهانى و ملل متحد و ساير ريا  کاران ادامهء تراژيدى ملت افغان اين است که محل سکونت، تمويل، مفتى و تقويت کنندهء شرارت وقتل و خون معلوم است. چرا با شف شف ها و بدون تدابير مشخص عملى قدم مٶثر و راستين برنمى دارند. روش دزد و صاحب داړه و قاتلان را به انواع مختلف مساعدت کردن و با اشک تمساح ريختن، اول مرمى و بعد  باروت فرستادن و باز بنداژ و دوا فرستادن و به تجارت خون و باروت مستقيم و غير مستقيم مساعدت کردن، ناروا، غير انسانى، غير اخلاقى، شرارت  و حد اقل شرم آور است! 
ديګر به کسى پوشيده نيست که سران ترور و دهشت، تيلفونها و شفاخانه، آدرس سکونت و منبر کاذب ترور و دهشت در شهر هاى پاکستان و قسماً ايران وجود دارد و است. رفت و آمد در طيارات به همراهى جنرالان پاکستان، اعلاميه هاى روشن و صريح ادامهء ترور و دهشت در حاليکه مبرر و توجيه اصلى جنګ و جهاد شان يعنى وجود نيرو هاى کفرى درافغانستان با عقد قرار داد با ايشان خاتمه يافت و طالبان  دارند به غونډ ضربهء  مشخص در دست طرف  معاهده مبدل ميشوند. در چنين شرايط بخش موجه وبرجسته شرارت معلوم است. علاوه بر آن اظهارات عمران خان که انتقال بايد در افغانستان مالمت آميز باشد، وزير خارجهء پاکستان تهديد ميکند که  اګر  5000هزار زندانى طالب و نيروهاى تروريست اسير شدهء پاکستان را حکومت افغانستان به اساس توافق رها نه کند،  افغانستان و حاکميت آن سخت  متضرر خواهد شد. کسى نه ګفت که امريکا دررغياب  حاکميت افغان در مورد صلاحيت حکومت افغان تصميم ميګيرد؟ کسى نه ګفت، مګر حکومت افغان مستعمره است که استعمارګر در مورد صلاحيتهايش تصميم ميګيرد؟ و آيا به توافق طالب و امريکا، حاکميت در کابل ملزم است؟  و هيچ دزد سرګردنه بر داکتر عبدالله اعتراض نه کردکه شما بر داکتر اشرف غنى اعتراض داشتيد که 700 تروريست طالب را رها  کرديد و حال به رهايى بدون قيد و شرط 5000 آن بدون هيچ مذاکره و توافق به اساس امر امريکا و طالب راضى و تأکيد داريد. 
پاکستان تهديد ميکند و اظهار ميدارد که موج جديد از مهاجرين افغان به پاکستان درراه است وبه اين ترتيب عملاً به عدم استقرار افغانستان کار ميکند.  
اين  و دهها روش، اظهار و موقف موافق و نفع  ترور و دهشت را از جانب پاکستان و ايران و عمال داخل افغانستان ميبيند، اما در برابر شان يا ساکت ايد و يا شف شف داريد حال با خواست و موقف  کاذبانه و عوامفريبانه به تأکيد به پيګرد ترور و دهشت از جانب سازمان ملل  و عدهء ديګرى که به جز عوامفريبى، فريب و خدعه چيزى ديګرى نيست و براى عقل سليم و ملت افغان قابل قبول نيست. 
اين قول وعمل شف شف هاى سازمان ملل را سخت نکوهش کرده و همين سياستهاى ماستمالى شما ها موجب ادامهء تراژيدى ملت افغان و مردم بى دفاع منطقه شده  است. 
در افغانستان انتخابات رياست جمهورى 98 صورت ګرفت و کميسيون هاى انتخاباتى  ايجاد شده توسط خود کانديدان، به شمول  تيم بى ثباتى و بى همګرايى بعد از 5 ماه اجراات دقيق ممکن نتايج  اعلان شده توسط کميسيون انتخابات را نمى پذيردو  با لجاجت دو دهه اى خويش وضع را به بحران ميبرد و سازمان ملل و شما ها شف شف کرده و واضح در جنب  قانون و حق موقف روشن و رساء نداريد و با متخلف هم کنار مى ايد، اين کار بايد پيګرد و حساب قرار ګيرد! 
لذا بار ديګر تأکيد داريم، شما سازمان ملل و شما ابرقدرتها با موضع مذبذب و شف شف خويش تراژيدى ملت افغان را طولانى ميسازيد و براى صلح و استقرار افغانستان و منطقه عامل عدم استقرار مى شويد. 
عمل جرمى: کردن کارى که بايد نه شود و نه کردن کارى که بايد شود، هردو است.

فاعتبروا يا اولى الابصار
داکتر صلاح الدين سعيدى
8/3/2020