آرشیف

2021-2-15

احمد سعیدی

پروسه مذاکرات در قطر دیگر مرده است

به نقل از منابع معتبر پروسه صلح قطر دیگر مرده است، و از مرده نباید دیگر امیدی داشت.
آنچه را که زلمی خلیلزاد  به طالبان وعده کرده بود که تمام نیروی های امریکایی افغانستان را ترک میکنند این کار عملی شدنی نیست.
حکومت جدید امریکا تحت رهبری جو بایدن بزودی از گروه طالبان تقاضا های خواهد داشت که آن آتش بس دایمی، قطع روابط با تمام گروه های تروریستی بشمول گروه داعش و القاعده میباشد.
همچنان قطع روابط با کشور های که امریکا آنها را به نفع خود تصور نمیکند و ارزش ها و معیار های حکومتداری را قبول ندارند، این شروط از جمله مسایل خیلی جدی گفته شده است.
رهبری جدید امریکا تاکید کرده است تا زمانیکه طالبان آتش بس را قبول نکنند،  دست از خشونت بر ندارند و تا زمانیکه روابط خود را با گروه های تروریستی قطع نکنند حکومت جو بایدن عساکر خود را از افغانستان خارج نمیسازد.
همزمان ناتو و کشور های که حامی امریکا هستند عساکر خود را در افغانستان نگه میدارند.
در چنین وضعیتی تردیدی وجود ندارد که جنگ ادامه پیدا نکند، انتحار و انفجار بیشتر نشود.
فکر میکنم درد و رنج بیشتر را مردم افغانستان میشکد و آینده نا معلومی در انتظار افغانستان خواهد بود چون امریکایی ها به این باور هستند که بدون آتش بس و بدون قطع روابط با گروه های تروریستی یکبار دیگر در افغانستان  تحت رهبری گروه طالبان یک حاکمیت تروریست پروری به وجود می آید که جهان را تهدید خواهد کرد.
در چنین شرایط حساس که سرنوشت یک ملت زیر سوال رفته است و همه میدانیم که جنگ های خونین در راه خواهد بود و از مردم افغانستان زیادتر قربانی خواهد گرفت، همه مردم  باید بخاطر خدا بخاطر شرف و بخاطر عزت افغانستان واحد صدا بلند کنند و نگذارند که از این بیشتر هموطنان شان قربانی شوند.
سیاسیون که در همچو وضعیتی خاموش نشسته، تماشاگر اند جفا میکنند به خون شهدا و در حق مردم مظلوم افغانستان و حتی خیانت ملی را مرتکب میشوند.