X

آرشیف

ویــژگی هــــــای انسان هـــــــای خود شگوفا

 

 انسان در طول تاریخ ،همواره به دنبال جامه عمل پوشاندن به توانایی ها و قابلیت های درونی خود بوده است . گرایش به شکو فا کردن استعداد های نهفته در تمتم افراد وجود داشته است .انسان های اولیه ،برای حفظ و بقای خود ،دست به ابتکار و نو آوری می زدند تا هم نیازهای غریزی خودرا بر طرف کنند و هم در برابر دشننان بیرونی ،از خود دفاع کنند . اما همگام با رشد تمدن و تکنو لوژی ،انسان نیز از لحاظ روانی و فکری به بلوغ رسیده است و در صدد تجربه خود شکوفایی ،در سطحی گسترده تر از ارضای نیاز های غریزی و جسمانی خود بر امده است . در اینجا مفهوم خود شکو فایی و ویژگی های انسان خود شکوفا از نظر می گذرد:
 
خود شکوفایی چیست ؟
خود شکوفایی عبارت است از " فرایند بارور نمودن توانش ها و استعداد های بالقوه درونی " . هر انسانی زمینه و توانایی طی مراحل رشد و رسیدن به خود شکوفایی را دارد . مشروط بر اینکه نیاز های پایه او ،همچون نیاز های فیز یو لو ژیکی و زیستی و اجتماعی و مهم تر از همه امنیت روانی تا مین شود . با این همه امکان دا رد تمتم نیاز های اولیه یک فرد در حد مطلوب بر آورده شده باشد ،اما نتواند از آن مرحله عبور کند و به پرورش ارزش های روان شناختی درون خود بپردازد . به همین دلیل است که تنها در صد اندکی از افراد جامعه قادر به رسیدن به خود شکو فایی هستند .

پایان
10/12/1390
Shamsurahman999@gmail.com
 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد
کامنت

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.