X

آرشیف

وکلای غـــــور اینبار پولیس را نشانه گرفت

 

با یکی از دوستانم رابطه به وضعیت نا امنی در غور صحبت میکردم، از گذشته های گذشته، فعالیت ها و تلاش های خستگی ناپزیر یاد کردیم و آنقدر در صحبت های مان فرورفتیم که تک تک فعالیت های خبرساز و انعکاس سریع و بی درنگ آن را در رسانه نیز از نظر گذشتاندیم، اما در اخیر همه و همه جز دریغ و حسرت به چیزی دیگری دست نیافتیم و ناچار پشت آن شدیم تا بدانیم که چرا فعالیت های پولیس مانند سابق سریع و به موقع نمی انجامد.
بعد از بحث بیشتر و گرفتن معلومات از منابع مختلف روشن شد که وکلای محترم غور در ضمن تقرری های مامورین ملکی در تغییر و تبدیل قوماندان امنیه الی سرباز عادی پولیس نیز دست دارند و نمیگذارند کسانیکه واقعاً برای آرامش مردم و ملت اش تلاش شبانه روزی میکنند، پا برجا باشند.
حاجی نور علی اسیری که همه خوانندگان عزیز تارنمای جام غور با نامش آشنایی دارند، از 9 سال به اینسو بصفت قوماندان امنیه ولسوالی های پسابند، ساغر، تولک و دولتیار و اخیراً هم در سمت مدیر مبارزه با جرایم جنایی قوماندانی امنیه ولایت غور ایفای وظیفه میکرد، هر فرد غوری از تمامی فعالیت های و دست آورد های زمان مدیریت اش آگاهی دارند، همه روزه اخبار وبسایت جام غور، آژانس باختر، پژواک و ده ها رسانه ی ملی و بین المللی از فعالیت ها و دست آورد های پولیس غور بویژه آقای اسیری نام میبردند؛ سرانجام این فعالیت ها و ابراز واقعیت ها، تعداد از وکلای عزیز غور را که همواره "خودکش و بیگانه پرور" عمل کردند، تحمل نتوانسته و حاجی نور علی اسیری فرزند صادق غور را بدون ارایه دلیل، نشانه گرفت.
آقای اسیری بیشتر اوقات تماس های تلیفونی وکلای غور را با یک عالم فرمایشات در یافت میکرد و از وی میخواستند که دوسیه فلان قاتل را از دوران باز ماند، مهاجمان کشته شده در نبرد با پولیس را بنام افراد بیگناه یاد کند، فلان جنگ سالار را چرا به رسانه ها بنام و القاب چون شخصیت جهادی، قوماندان حوزه جهاد، شهید فلانی خان و غیره یاد نکرده است. این وضعیت به همین منوال ادامه کرد تا بلاخره وکیل صاحب محترم که دیگر اظهار حقایق را تحمل نتوانست، به وزارت داخله رفت و از جناب وزیر که او هم مانند وکیل صاحب به لیاقتش نه بلکی با خرچ دالر به این سمت رسیده است، بدون ارایه دلیل از نزدش میخواهد که وظیفه مدیر جنایی قوماندانی امنیه غور را به تعلیق در آورد.
از زمانیکه آقای اسیری از سمت اش توسط وکلای معظم برکنار شده است، همه روزه خبرنگاران غور از عدم پاسخگویی مسوولان امنیتی در مورد رویداد ها و حتی دست آورد های پولیس، شکایت دارند. 
آقای خطیبی سخنگوی والی غور بعد از 48 ساعت یک رویداد را تایید میکند، قوماندان امنیه غور به خواست خود عمل میکند و نمیخواهد حتی دست آورد های پولیس انعکاس یابد، دیگر ارگانهای دولتی میگویند که اجازه ارایه معلومات به رسانه و مردم را ندارند؛ این عمل کرد اداره محلی باز هم وابستگی مستقیم با وکلای محترم دارند، چون هر موضوع و هر حادثه ی که در غور اتفاق می افتد به نحوی وابستگی به وکیل دارد و او نمیخواهد واقعیت ها انعکاس یابد، چون منافع خودشان در خطر است.
به تازگی از یک وکیل محترم شورای ولایتی غور که تا حدی مورد تایید مردم قرار گرفته است، در محضر عام شنیدم که گفت؛ بخاطر مسایل مهم نزد رییس جمهور کرزی رفتیم، بعد از جر و بحث زیاد کرزی خطاب به حاضرین گفت:"عدم انکشاف، نبود برق، سرک و همه و همه نابسامانی های مردم غور از دست وکلای محترم شان است، وکلای غور بدون تغییر و تبدیل در کوچکترین پست های دولتی و غیر دولتی، دیگر مصروفیتی ندارند."

وکلای محترم!
مردم مظلوم غور که همه روزه از دست طالب، تفنگسالار، دزد و از همه بدتر از اثر اختلافات قومی قربانی میدهند، نیاز به ترحم دارند، نیاز دارند تا مانند باشنگان دیگر ولایات از امکانات خوب زندگی برخوردار باشند، پس روی خدا را بنگرید دیگر از صلاحیت های خود در تغییر و تبدیل فرزندان متعهد غوری دست بردار شوید و به اتفاق هم برای همه مردم غور دلسوزانه کار نمایید. ورنه به روز جزا همه ما مردم مظلوم و شما معامله گران، باور داریم.

 

اباسین
چغچران

X

به اشتراک بگذارید

Share

نظر تانرا بنویسد

کامنت

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.