X

آرشیف

ويروس کرونا ، ما و سفارشهاى مشخص

همان قسميکه ماين کناره جاده، راکت و مرمى، انفجار و انتحار قوم، زبان، پير و جوان، رنګ و بو نمى شناسد، ويروس کرونا هم چنين است. تأکيدات قبلى که ويروس متوجه جوانان نيست، هم نادرست بود. 

صعود ابتلاء  به اين خطر، محدوديت هاى تداوى و مرګ و مير غير قابل کنترول و صعود خطرات و تلفات و بلاخره محدوديت هاى ما در رسيدګي به مبتلايان و اقارب  حالت بس مأيوس کننده ر و اجبار بسا از کردار و روشهاى برماست که با  ترس و حزن عميق همراه است. الحمد لله مسلمانيم، باور و عقيده و عقل سليم  داريم و در همين چوکات تمام تدابير ممکن در عالم اسباب را روى دست ميګيريم و بقيه توکل به الله تعالى داريم و در آخر امر مرګ حق است. 

 هر زنده جان مزهء مرګ را چشيدنى است
(.ويبقى وجه ربک ذوالجلال و الاکرام) 

 با اين مختصر خوبى  هاى کار درين است که در اثر شرايط بوجود آمدهء أمروز اينک به خود و فاميل بيشتر  وخت داريم و تلاشهاى همه روز براى کسب ماديات اينک به نحوى تعادل،  استقرار و سکون نسبى  رسيد، که اګر معقول از آن استفاده شود  قابل قدر نيز خواهد بود و است.

سفارش دارم که با استفاده از تخنيک مدرن حداعظم استفاده نموده و براى کسانيکه بر سوال و مشکلات  سير کردن شکم و خانهء ګرم دست و پنجه نرم ميکنند اولاً به مستحقين کمک حسب توان کمک کنيد و دوم دعاى خير کنيم. 

و اما به صورت مشخص کسانيکه ميتوانند ګروپ هاى وتس أپ  و يا سکايبى از دوستان، هم کوچه اى ها و هم بلاکها و اقارب ساخته و درين چوکات معلومات، تجارب و سفارشهاى را تعميم بخشيم. 

ايجاد تيم و حلقهء وتس اپ و تأمين روابط متخصصين افغان مصروف درين عرصه مانند داکتران و کارمندان  صحى و تأمين روابط و معلومات جديد ايشان، جلب و سازماندهى  کمک هاى ممکن  با تماس به حلقات مربوط صحى در داخل افغانستان، قدر دانى از کار ايشان  و دادن معلومات و سفارشها درين عرصه، انظار از خطرات، کمک در حالت خطر در قضاياى امنيتى مشخص، پيشرفت در وقايه و تداوى… همه و همه ممکن است و اين داشتن روم وتس اپ، مشترک ميتواند  امور و همکارى را بس موثر و مفيد تنظيم کند. 
در ايجاد ګروپ و  روم کوچه و بلاک به نسبت عوامل مختلف امنيتى کافى است عوض نام اشخاص نمرهء خانه و اپارتمان در لست وتس اپ بدون ذکر نام آورده شود. 
لذا ايجاد چنين اتصالات به طور مثال 
( اتصال عاجل کوچهء/بلاک  على رضا –
 Emergency contact Thomas Road/Blok
  را سفارش همهء اين حلقات و بخشها ميدانم. 
و من الله التوفيق 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.