X

آرشیف

همه در تاریکی یکسان هستیم

در سطحِ تاریکی، سیاهی و در عمق آن، همانندی است؛ اما این همانندی تنها برای ساعاتی اندک به مجرم آرامش می دهد و مظنونِ بی گناه را مضطرب می کند. در ادامه یا چراغ روشن می شود یا خورشید طلوع می کند و این لحظه واقعیت پنهان، آمیخته با شوکت تمام هویدا می شود." راستینگی" حتی در اوج تلخ کامی، از آن جهت که غیر قابل انکار است، قابل ستایش است و در طول قرن ها، هیچ گاه ذره ای از تقدس زهر آگین اش را به نجاست شهد آلودِ خرافه نباخته است.

" همه در تاریکی، یکسان هستیم"[1] عنوان رمان معمایی نویسنده ی تگزاسی، جولیا هیبرلین[2] است. نام این رمان بی هیچ توضیح اضافه ای، شرحی کامل به شمار می رود. فرض بر این است که حتی اگر جلد آن به عنوان یک پوستر روانه ی بازار شود، بیش از قالب کتاب، خریدارِ علاقه مند جذب می کند.

هاله ی سیاه ابتدایی داستان روی چهره ی دختری 19 ساله افتاده است.تصویری که به دیوارها تکیه داده است و باعث اشتراک جمله ای بین کلیسا، اداره ی پلیس و دبیرستان شده است:

«تو را پیدا خواهیم کرد».

——————————————————————

[1]: We are all the same in the dark
[2]: Julia Heaberlin

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد
کامنت

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.