X

آرشیف

هفته شهید و دو پشنهاد به مردم دیارم:

در قدم نخست شهادت شهدای که به خاطر تحقق عدل الهی و آزادی از هرچه  اسارت رزمیده اند به خودشان تبریک و با خانواده های شان صبر جمیل و اجر عظیم از باره گاه الله بی نیاز بنده نواز تمنا دارم.
هفته ای شهید به هفت روزی هفته ای گفته می شود که درین هفت روز از شهدای جهاد و مقاومت یادبود به عمل می یاید و از کار کردها و رشادت های شان یاد می شود. نفس این کار " یاد آوری کردند از خاطرات تلخ و شیرین گذشته" ستوده نیست، اما اینکه در پشت این کار چی دو کان نیرنگ، بر تری فروشی و خود کامه گی قرار دارد کاریست نهایت ناپسندیده  و نا عاقلانه.
بادرک این همه نا پسند کاری، که مجال ذکر مو به مو آن نیست به هم دیاران مظلومم که در دیار محرومم زندگی می کنند و توانی برای دفاع از خواست های برحق مردم خویش دارند، پشنهاد ام این است:
1: بیاید از ملی اندیشی که سالهاست  هیچ نفعی برای مردم ما نداشته دست بر داریم  و سعی کنیم در تجلیل از چنین روزهای فقط از خاطره و یاد بود آنانی بگوییم که در بین مردم خود بودند و برای آزادی مردم خود مردانه رزمیده اند و سر به درگه این و آن خم نکرده اند.
این کار جفا به حق هیچ شهید و هیچ فرمانده ای نستوه ای دیگر ولایات  نبوده و نیست. در دنیای سیاست نادیده گرفتن و کوچک شمردن، بزرگ ترین دردی است که می توان به طرف مقابل خود کامه داد، یعنی همین که طرف مقابل  خود کامه احساس کند که مردم دارند به امر و نهی آن بی تفاوت هستند و برای ارزش هایش اهمیت نمی دهند از قهر و غضب در پست اش تقریبا پاره می شود. این بهترین فشاری است بر آنانی که مردم غور را از جمله نفوس های سر به کف و ارزان قیمت خویش فکر می کنند. 
می دانم که ارباب رعیتی در غور به نقطه اوج خود است، ولی حرف من به جوانانی است که آزاده می اندیشند و آزادی اندیشه و عمل دارند. اگر توانی برای مبارزه آشکار  و جود ندارد، می توانیم از طرف شب ها با پاره نمودن عکس های بیرونی عدم رضایت خویش را از ملی اندیشی، بی سود و بی فایده اظهار بداریم و این کوتا ترین را و کم مصرف ترین رای است که می توانیم با اندک زمان و کم ترین توان انجام اش دهیم و مهم نیست که با مشوره کی و چه گونه فقط هریک مان در حد توان خویش کاری انجام دهیم.
2: به جوانان و بزرگان که اراده مستحکم برای رهای مردم خود از زندان طبعی جغرافیایی، شب های تاریگ و عقب نگهداشته گی از سیاست های این ماتم کده هستند، و در فضایی مجازی با چنین شعار های دارند مبارزه می کنند؛ پشنهاد می کنم که عکس پرو فایل خویش را به جایی مزین ساختن به عکس های که دوکان رنگ و ریا کاری شده، و از نام شان استفاده سو می شود اجتناب ورزیده و  بهتر است به رنگ کاملن سیاه، و یا هم همان تصاویر خود و یکی از اقارب خود که شهید شده است درست و پسندیده است.
سالهاست ما با شعاری عوام فریبانه ی ملی اندیشی داریم رنج می کشیم و در حوادث مختلف کمتری کسی را با مردم محروم و مظلوم خود هم صدا یافتیم و همچنان در هفته های شهید کمتر مردمی را یافتم که از شهدای مردم ما در مراسم شان و در مطالب شان یاد کرده باشند.
 تا چی وقت ملی اندیشی و اطاعت از فرمان دیگران وظیفه مقدس تنها مردم غور باشد؟

غوری های گرامی !
 پرچم داران تاریخ عدالت و برابری!
آیا شما یک شهید و یک شخصیت مجاهد و نستوه نداشته اید که از شما در دیگر ولایت ها یاد شود؟
آیا شما در زمان جهاد و مقاومت سنگرهای شکست نا پذیری در برابر روس ها و طالبان نداشته اید؟
آیا خون شما از آب است و خون دیگران خون سرخ است که شما مجبور به یاد آوری از رشادت های آنان هستید و دیگران را از یاد کردن نام شما عار می یاید؟
آیا شما هیچ قربانی و فدا کاری که ارزش یاد آوری را  داشته باشد نداشتید؟
و صدها آیا های دیگر که باید خود تان بیندیشید و خود تان پاسخ بدهید!
این چی جفای یست که گروهی از مز دوران کودن و نافهم دارند برما و  شما تحمیل می کنند؟
بیاید کمی بیندیشیم و عاقلانه تر تصمیم بگریم و به یقین که سر نوشت ما بستگی به تصمیمی دارد که می گریم.

لطفن کمی بیدار  و هوشیار باشیم!
بزرگواران عزتمند! کوچک ترین کاری که می توانیم انجام بدهیم این است که حداقل عکس هیچ بیرون ولایتی را به پروفایل خود نمانیم و هیچ شهید بیرون ولایتی را بر تر از شهدای ولایت خود ندانیم و اینکه یکی فرمانده بود است هیچ دلیلی بر بر تر بودن شهادت اش نیست و همه مسلمان هستیم و می دانیم که انسان ها همه درپیش  خداوند انسان هستند و از موقف یکسان بز خور دار هستند. بر تر بودن انسان ها نزد الله متعال تنها پرهیز گار بودن شان است و از کجا مطمین باشیم که یک شهید گمنام ما بر تر از هزار شهید پر شهرت و پر قدرت نباشد؟!

با عرض حرمت : نثاراحمد کوهین 
17/6/1396 کابل – افغانستان.

نوت : امیدوارم که از پاشیده نویسی های من مطلبی را که می خواستم بیان کنم فهمیده باشید،

X

به اشتراک بگذارید

Share

نظر تانرا بنویسد

کامنت

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.