X

آرشیف

نه بــــه آن گنگی و نه به آن کری
نه به آن گنگی و نه به آن کری
نه به آن پرگویی و نه به آن …

 
 
بنده خوشحالم باز در خدمت شما هستم و شما را عرض ادب دارم .
شما میدانید که گنگ بیچاره که خواب دیده قصه خوابش را به زبان گشاده باز گو کرده نمیتواند زیراکه معلوم است گنگ است و مشکل بالاتر از آن این است که شنونده ها همه کرند و شنیده نمیتوانند پس قصه خواب راچگونه بگوید و کی ها بشنوند.
 
در مورد چه خوش گفته مولوی

من گنگ خواب دیده و عالم تمام کر
من عاجزم زگفتن وخلق ازشنید نش

     قابل تذکر این است که همه میدانند آب از کجا صاف ماهی از کجا گرفته میشود و قصه واقعی از کجا آغاز و بکجا ختم میگردد . نباید فراموش نمود که در جامعه و یا محیط که زندگی مینمایم مهم حرف است که ارزش شنیدن را دارد نه حرف گو.
انتقاد نمودن آسانتر است نسبت به انجام کار ها و رفع نواقصات زیراکه زندگی نمودن در جوامع مختلف مشکلات مختلف دارد.در همه حال مشکلات را باید مهار نمود و از گسترده شدنش جلوگیری کرد. آنعده کسانیکه توانایی شنیدن و انجام کاررا دارند نباید خود را بگنگی و کری بزنند و همیش فارغ بال زندگی نمایند.
بنآ همه قلــــم بدستان کشور متوجه انعـــــــکاس حقایق در همه عرصه هاباشند و درراه حل  راه های موثر را باز گو نمایند و در رفع همه نواقصات باید نظر به توانمندی ها همکار ی نمایند . تا کار بجای نرسد که قلم را دهقان بگیرد و بیل را قلم بدست در غیر آن شما میدانید که کار بکجا می انجامد .
ضرب المثل عام است که ( به بیردی گفتن بمان)اگر ما راجع به زاد گاه مان حرف میزنیم و یا در مورد کشور مان و یا در مورد نحوه خوب کاری مان همه و همه گپ هایست که به آن دقـــت شود . چراکه شخصــــــی می نالد که درد دارد نه بهانه جویی میــــکند . داکتری در کار است که تشخیص نماید جور کیست و ناجور کیست تا ناجور را تداوی و تنبل را از زیر لجاف بیرون نماید. در غیر آن بهانه های مریضی همه را در خواب غفلت خواهد برد .
شاعری میگوید که

(تنبلی آرد به چشمان تو خواب
میشود آینده ات یکسر خراب )

    بیشتر عرایض ام را باز گو نکرده وبه جملات تیت و پراکنده  خویش خاتمه میدهم.
 
وسلام
محمد سرور انوری غوری
کابل

 
X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد
کامنت

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.