آرشیف

2014-12-30

afrotan

نهادهای نیرومند یا مردان تنومند ؟

پیوسته به گذشته قسمت هشتم :

 

آورده اند که در قدیم و ندیم ها آسپِ یکی از خلفأ را دزدیده بودند دربارخلیفه اعلام کرد که هرکس آسپ خلیفه را پیداکرد و تحویل دربار ساخت خودِ آن آسپ را به عنوان مژده گانی به او تحویل میدهند پرسیدند ، خوب اگرقراراست همان آسپ را به کسی که آسپ را پیداکرده بدهند ، چرا این همه سروصدا و اعلامیه و اطلاعیه ؟ گفتند خلیفه می خواهند به اتفاق وزارای دربارش یکجا با آن دزد عکس یاد گاری بگیرد .

به عنوان" نطق قبل از دستور" در قسمت قبلی این یادداشت از ناتوانی ها ی نامزدان ارجمند کرسی "ریأ "ست جمهوری افغانستان صحبت کرده بودم ، برخی از عزیزان آن ناتوانی ها و کمبود ها را همچون چربی ها ی که بر تنه ها وجُثه ها ی ذوات نامبرده میچسپند تصؤر فرموده بودند ، هرچند میدانم که نقادان عزیزی که همیشه از آنها مصرانه و خالصانه خواسته ام تا عیوب و کمبود نوشتار هایم را نشاندهی فرمایند و همیشه به این دعوت حقیر لبیک گفته اند لابد این بار قصد شوخی داشته است که دل شان به تنگ آمده و برایم نوشته اند که شاید از قدرت و توانمندی های برخی از کاندیدا ها آگاهی نداشته ام که بسیاری از آنها با این تصؤر که کار مملکت را تنها میتوان با ضریب زور نهفته در جُثه ها میتوان راه انداخت و نمونه های را نیز برای اثبات این فرضیه معیوب ارائیه نموده اند که بطورمثال فلان نامزد مقام " ریأ" ست جمهوری افغانستان نشان انتخاباتی خود را تراکتور!! وبلدوزر !! ….. و غیره بر خود مانده و تشخیص داده اند .هرچند برای من به مانند آفتاب ثابت شده آن عزیزانی که سرنوشت تاریخی جامعه و تمدن ما را با چنین ژرف نگری و ظرافت تشخیص می فرمایند محال است که ندانند " رها ننده را چاره باید نه زور " اما یکبار دیگربا مرور بر آنچه که همین کاندیداهای محترم به عنوان شعاراستراتیژیک خویش بنام تغییر دروضعیت عمومی این جامعه از بلند گوها و تربیون های رسمی و مافیائی کشوربیان می فرمایند به حقیقتی نائل می آیم که آن حقیقت مصداق عینی حکایت آسپ دزدیده شده ای خلیفه ای هست که قبلأ در مقدمه ای ازاین یادداشت بیان گردید . و راستی چرا این پرسش بوجود آمده است ؟ وچرا این همه بزرگان و پهلوانان مصنوعی و نیمه مصنوعی ای معرکه انتخابات برای خوب جلوه دادن وضعیت کنونی در جامعه ما به مسابقه افتیده اند ؟ ریشه تناقض واقیعت های درد ناک و شعار های دهن چرب کن آقایون کاندیداها و نامزدان در کجا واقع است ؟ 
بدون شک کلید شناخت و معرفت پارادُکس وتناقض میان واقیعت های اجتماعی و شعارهای میان تهی آقایونِ کاندیدا ها نه در نزد حضراتی است که با زحمت فراوان شعار های انتخاباتی سر میدهند ونه این شعار های کاذب مانند دود سفید از دود رو های انتخاباتی هریکی ازنامزدان والا مقام معرکه انتخابات کنونی خارج می شود بلکه اندام های فکری این شعارهای کاذب انتخاباتی در دستهای ناپاک نظام جهانی سرمایه داری و شرکت های نفتی بین المللی قرار دارد که بصورت مافیائی بنام مبارزه علیه تروریزم جهانی مشغول شکار بهترین ارزشهای ملی و تاریخی مردم افغانستان میباشند زیرا نگاه نظام سرمایه داری و لیبرال به حوادث تاریخی درجامعه افغانی آنهم باتکای مطلق ودگم میکانیکی و با شیوه مافیائی محض بخاطر کسب ثروت و شهرت عوارض و آثاری به جز فساد وجنایت در حوزه تمدنی تاریخ درد ناک افغانستان بجا نه خواهند گذاشت ،لهذا کاملأ طبیعی است که فرآیند انتخابات بویژه آنگاهی که شالوده های آن بر مبنای گفتمان بورژوازی لیبرال با شیوه مافیائی استحکام یافته است از زبان تمامی نامزدان و کاندیدا های مقام " ریأ " ست جمهوری افغانستان با پسوند اسلامی !! که عزم را جزم ساخته اند تا بر اریکه قدرت کاذب « ریأ » ست جمهوری افغانستان تکیه زنند بر حفظ و تداؤم وضعیت موجود به عنوان شعار اصلی خویش حساب باز کرده اند . لهذا انتقال تابوت متعفین فاجعه کنونی در افغانستان نه تنها روح و روان برنامه های عمل تمامی کاندیدا ها و نامزد ها ی کرسی " ریا" ست جمهوری را تشکیل میدهند بلکه حفظ و نگهداریی وضعیت وخیم کنونی در جامعه که فرد فردی از شهروندان قلمرو افغانستان را آزار میدهد در پوشش " دست آوردهای دوازده ساله " جامعه افغانی با ترمنولوژی مافیای انکشاف و رشد اقتصادی بیان وعرضه می دارند . بنابر این بی ربط نخواهد بود اگر نقش و تأثیر افکار و اندیشه های فرد ، فردی ازاین هوس بازان قدرت را در زمانی که اگرپس از سال ۲۰۱۴ میلادی نیروهای خارجی در افغانستان حضور نیز داشته باشند که غالبأ حضور خواهند داشت و قرار داد امنیتی با ایالات متحده امریکا و یاهم قرار داد های شبیه با آن با تک تکی از کشورهای شامل ائتلاف جهانی ضد تروریزم در افغانستان به امضا هم برسند به دلیل هزینه های گزاف اقتصادی در جنگ با تروریزم و وجود بحران های بین المللی در حوزه اقتصادی که هیچکسی بویژه کاندیدا های محترمی که اکثر شان دارای اطلاعات و سواد " سیأ " سی وؤقوف بر علم اقتصاد سیاسی اند نه میتوانند ازوجود چنین بحرانهای طوفانزأ چشم پوشی نمایند ؛ این بدان معنا است که دیگر رئیس مافیای ارگ که در نتیجه یک انتخابات « آزاد و دموکراتیک !! » منصوب میشود نه میتواند به شیوه ملا نصرالدینی کنونی دخل و خرج کند ! 
ازسوی دیگر باور ها و شعار های که این آقایون سر میدهند به دلیل فقدان این حقیقت که بر وجدان عمومی در زندگی خصوصی آنها مبدل نه شده اند دور از انتظار نیست که برنامه های انتخاباتی آن ها نیز با استمدا د از فورمول معروف « نقل مطابق اصل !! » است تهیه نه شده باشد . بنابراین دراینجا توضیح این نکته لازم است که مهندسی اجتماعی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از همان آغاز به مثابه یک پروژه مورد نیازبرای مشروعیت دهی اداره مافیائی حاکم بر افغانستان بنا گذشته شده است و اندیشه طبقاتی به مثابه موتور اصلی این پروژه مورد استفاده قرار میگیرد که در واقع نوعی از حکومت فاشیستی با شیوه « دموکراسی توتالیتار » د ر جوامع عقب مانده اسلامی منجمله جامعه افغانی ظهورمیکند .

ادامه دارد