آرشیف

2015-2-2

afrotan

نعش این عزیز ما را هم بخاک بسپارید !

 

در بیان  کشفیات اقتصادی و" سیأ " سی  " ویرانگرایانه  !!" متولیان وطن !

 

نعش این عزیز ما را هم بخاک بسپارید !

دریادداشت قبلی خود به  استراتیژیی کشورهای منطقه وچگونگی تعامل حقوقی و " سیأ "سی جهان پهلوانان مافیائی در جامعه ما که در دسته واحدی  بنام " حکومت وحدت ملی افغانستان " بازی میکنند اشاراتی داشتم و این حقیر نیز ازمدتها پیش بالخصوص از روزی که سیستم« بازار آزاد!!» با شیوه های کانگستری و مافیائی برسرنوشت جامعه ما چنگ انداخته  است تحقیق و تفحص و بررسی و تجسس در مکاتب قدیمه و جدیده را آغاز کرده ام بالاخیره بدین نتیجه رسیدم آنچه که در جامعه افغانستان بنام اقتصاد "بازار آزاد "عملی میگردد ، به هیچو جه اقتصاد بازار آزاد نیست ؛ بلکه دندانه های این سیستم مافیائی همچون شمشیر دولبه ای اند که نه تنها باشنده گان جنگ زده و فقیر آنرا می آزارند بلکه شیرازه ء  حیات ملت بزرگی که از اقوام گوناگونی اعم از پشتون – تاجیک – هزاره – ازبک – ترکمن – بلوچ و غیره درامتداد چند هزار سال زندگی مشترکی را سپری نموده اند ، غم ها و شادی ها را یکجا برگزار و تحمل کرده اند آرام ، آرام آب میگردد و از زخمهای  شمشیر خونین بی عدالتی و استبداد نرم افزاری و تیوریزه شده بر تیورئی تقلب جان میدهد .
این ها مقدمه ای بود برای اینکه عرض کنم ، رهبران دسته ای بنام  وحدت ملی افغانستان !! کشف کرده اند که تنها راه پیشرفت اقتصادی مملکت در عصر حاضر این است که هرچه کارخانه جات ، واحد های صنعتی و ترانسپورتی  و پروژه های اقتصادی و امور تولیدی و سیستم توزیع خلاصه همه این کارها به همان قشر بیچاره !! کشورهای منطقه که گاهگاهی هم برای زور وبازو نشان دادن خویش  گله های انتحاری بروزن داعشی  رابه سرزمین ما میفرستند واگذار کنیم .!! لابد پرسش در ذهن شریف تان خطور خواهند کرد که در اعمال و اجرای این پروژه  و این استراتیژیی سرنوشت میلیونها شهروند سرزمین ما  که با همه ناتوانی ها تا دیرزمان  به عنوان یک ملت مقتدروبا هویت  در منطقه  حضور داشتیم چه خواهد شد ؟ نباید طراحان این استراتیژیی را دست کم گرفت برای اکثریتی از اتباع و  شهروندان کم درآمد ی از این مملکت که  در  شغل شریف حمالی یا همان « جوالی گری »  و انتقال امتعه کشورهای منطقه در پروژه های بزرگ و استراتیژیکی  مانند راه ابریشم – راه لاجورد و استخراج پائپ لائن های نفت وگاز وغیره بحیث حمالان امتعه کشورهای منطقه   جذب خواهند شد ، اتفاقأ برای تحقق این اجندای تقدیس شده نگهبانان متعهد و امین  برای  منافع کشورهای منطقه که با شیوه دیکتاتورمآبی همه را نظارت خواهند کرد ، بصورت تقلبی منصوب ساخته اند ، اکنون بدنیست  سخنان  یکی ازچنین بزرگوارانی  را که ضمن کله کشک به یکی از ولایات سرحدی افغانستان با همان سیأ ست عنعنوی اش ابراز فرموده اند باهم بشنویم .
https://www.youtube.com/watch?v=2DI0moUrvUc&feature=youtu.be
تصؤر نه کنید که این حقیرنیز مانند دیگر ناقدان همه کاره هیچکاره ای از حوزه "سیأ " ست -وفرهنگ که هرقدرزورمیزنند نه تأ ثیری میگذارند و نه خود بجائی میرسند این سخنان را بصورت ماجراجویانه وبا" شعارعنعنوی غرض آلود یعنی  « کار به اهل کار سپردن !!» بیان کرده باشم !!  نه هرگزنه ! آنچه را که ملاحظه و مشاهده فرمودید دو سه روز قبل از  تلویزیون ملی افغانستان به مثابه یک شبه ارزش گم شده !! که  با  شعار های مصنوعی  و اعصاب خرابی های جنون آمیزدر حوزه قدرت و سیاست با آب و تاب منتشر گردیده بود ومن نیز آنرا با امانت و  بدون اندکترین تصرُف به اطلاع شما عزیزان رساندم . به هرصورت ازاین حرفهای وشعارهای بدون مصرف  بسیارداشتیم که در دل مانده و ما بخاطر رعایت آداب  و اخلاق نقد و به هدر نرفتن فرصت های باقی مانده  برای  بازگشت به  خویش سکوت کرده ایم ؛ شگفت انگیزو درعین حال نهایت دردناک آنجا و آنگاه است که نهاد تاریخی  و ملی مدنی  موسوم به  اپوزسیون در یک جامعه دموکراتیک و مردم سالار همدست   حاکمان و جلادان شود و برای دلخوشکنک های مصنوعی صلاحیت تعیین و معرفی رهبر اپوزسیون نیز  به کسی واگذار گردد که پس از شمارش کل آرای دؤمین دور  انتخابات در رد ه ای دوم قرار گیرد . چنانچه ماده چهارم موافقتنامه حکومت وحدت ملی افغانستان چنین حکم میکند :

 ۴: ایجاد پست رهبری برای تیم برنده دوم (اپوزیسیون دولت):
به تاسی از اعلامیه مشترک ۱۷ اسد ۱۳۹۳ به هدف تقویه و توسعه دموکراسی، پست رهبر برنده دوم [ اپوزیسیون] به اساس فرمان رییس جمهور توسط دولت جمهوری اسلامی افغانستان معرفی خواهد شد. صلاحیت ها، مسوولیت ها و اعتبار اپوزیسیون در فرمان ریاست جمهوری شرح داده خواهد شد. بعد از ایجاد حکومت وحدت ملی در حضور برنده دومی( اپوزیسیون) به اساس این موافقتنامه این تیم (اپوزیسیون ) بحیث متحد دولت عمل خواهد کرد.
هر چند در ماده چهارم موافقتنامه ای موسوم به نسخه حضرت جان کِری John Forbes Kerry وزیر خارجه دولت فخیمه ای  ایالات متحده امریکا بصورت واضیح و روشن رهبر برنده دوم  به حیث رهبر« اپوزیسیون» یاد شده است و اطلاعات موثقی وجود دارد که قرار نبود آقای عبدالله ، عبدالله بر کرسی ریاست اجرایوی دولت موسوم به وحدت ملی تکیه زند اما فقدان تفکرو اندیشه  سازنده ملی  در هردو جناح حاکم بویژه در تیم اصلاحات و هم گرائی برهبریی داکتر عبدالله عبدالله  که دارای مدرک لیسانس در بخش بیماری های چشم  از پوهنتون کابل است نتوانیست از غریزه شهرت و ثروت هکذا قدرت کاذب رهائی یابد و از سوی دیگرتشویق  برخی از همراهانش که علی الرغم تظاهر برقومیت و  دیانت سبب گردید تا عبدالله ، عبدالله  دؤمین برنده ای که پس از شمارش سمبولیک آرای دومین دور انتخابات ریاست جمهوری قرار یافته بود  شخصأ بر پست اجرایوی دولت وحدت ملی تکیه زد در حالیکه یکی از رجال دیگری در ستاد انتخاباتی اصلاحات و هم گرائی که مورد تائید و پاسخگوبرای جامعه جهانی میبود از سوی رهبر اپوزسیون یا همان دؤمین برنده انتخابات ریاست جمهوری که مسلمأ  عبدالله ، عبـــدالله کانـــدید ریــاست جـــمهوری بود  برای احراز مقام اجرایوی پیشنــهاد میگردید ، انگیزه اصلی از چنین یادآوری از آنجا نشئت گرفت که وقتی امروز مصاحبه خانم سارا معصومی یکی از روزنامه نگاران و شخصیت های فرهنگی ایران در گفتگو ی صریح و سازنده با عبدالله ، عبدالله را با نگاه عمیق وطن دوستی در آئینه تجارب خودم  به مطالعه گرفتم  ناگهان سروده ای طنز آلود ی  از اخوان ثالث شاعر نامدار ایران زمین در ذهن و دماغ ام پیچید که وی آنرا به عنوان سلاحی برنده علیه تمام کسانی که به صفوف مخالف پیوسته و اینک به پیروزی رسیده بودند ، بکار می برد .

نعش این عزیز ما را هم بخاک بسپارید !

اکنون بدنیست قسمت کوچکی ازافاضات و فرمائیشات  حضرت دکتور عبدالله ، عبدالله  رئیس اجرایوی حکومت وحدت ملی را که در مصاحبه با خانم سارا معصومی در باره دیدگاه اش به قدرت و نوعی از مدیریت در جامعه افغانی بیان داشته است بحیث مُشت نمونه خروار به عرض برسانیم . وقتی ژورنالیست در آخرین بخش گفتگو اش از حضرت رئیس حکومت اجرائیه که پس از یکسال و چند ماه بصورت خود کار به مقام صدارت عظمی مبدل خواهد گردید می پرسد :
 توليد ثروت و تبديل شدن به چهار راه منطقه از منظر تجارت و ترانزيت واژه‌هايي هستند كه اين روزها از مقامات افغانستان زياد شنيده مي‌شود. چگونه مي‌خواهيد در شرايطي كه هنوز افغانستان با چالش‌هاي عمده امنيتي در محيط داخلي مواجه و تنظيم رابطه با برخي كشورهاي منطقه به‌صورت كامل صورت نگرفته و از طرفي فاقد زيرساخت‌هاي لازم است به اين مهم دست يابيد؟
كار از يك جايي آغاز شده است و يكي از هدف‌هاي كوشش در مسير بهبود رابطه با پاكستان همين امر بوده است. گسترش و استحكام روابط دوستانه در سطح منطقه مي‌تواند بسيار مفيد واقع شود. منطقه ضروريت‌هايي دارد و افغانستان هم در موقعيت جغرافيايي مناسبي در منطقه قرار گرفته است. كشورهاي منطقه نيازهايي به هم دارند كه افغانستان مي‌تواند نقش مهمي در رفع اين نيازهاي دو و چند جانبه ايفا كند. اگر بخواهيم مشكلات امروز افغانستان را معيار تصميم‌گيري‌هاي كلان قرار دهيم بايد درها را بسته و اميدي به فرداي كشور نداشته باشيم. اما اگر از منظر تجربه‌هايي كه كشورهاي متفاوت با شرايط ما داشته‌اند به وضع موجود نگاه كنيم و پتانسيل و ظرفيت‌هاي موجود از موقعيت طبيعي تا منابع طبيعي را مورد بررسي قرار دهيم، وضعيت متفاوت خواهد بود. نياز آسياي ميانه به كالا و انرژي و نقش چين در اين ميان و اين ظرفيت‌ها اين اميدواري را ايجاد مي‌كند كه افغانستان بايد با ديد وسيع‌تري به روابط منطقه‌اي خود بينديشد و از طرف ديگر هم كشورها براي آينده بهتر منطقه و كشور خود فكرهاي بلندمدت‌تري داشته و تاثيرگذاري مثبت هم داشته باشند. شرايط امروز شرايط مطلوبي نيست اما تغيير اين شرايط در مسيري كه همه از آن منتفع شوند غيرممكن نيست…..» به این اظهارات حضرت عبدالله التفات فرمودید ؟ که می فرمائید « نياز آسياي ميانه به كالا و انرژي و نقش چين در اين ميان و اين ظرفيت‌ها اين اميدواري را ايجاد مي‌كند كه افغانستان بايد با ديد وسيع‌تري به روابط منطقه‌اي خود بينديشد و از طرف ديگر هم كشورها براي آينده بهتر منطقه و كشور خود فكرهاي بلندمدت‌تري داشته و تاثيرگذاري مثبت هم داشته باشند. شرايط امروز شرايط مطلوبي نيست اما تغيير اين شرايط در مسيري كه همه از آن منتفع شوند غيرممكن نيست » … این همان تِزی است که قبل از حضرت عبدالله ،آقای رئیس اشرف غنی آن را مطرح ساخته و با عصاو زبان  شکسته ء دلال  استخباراتی حاج آغا حنیف خان اتمرجانباز معروف معرکه جــلال آباد آن را به مـــیدان آورده اســـت .
استراتیژیی کشور های منطقه نسبت به بحران افغانستان : ۱
میگویند که گاهی در بازیی قدرت از نوع عکس العمل همسایه ات نیز میزان صحت و صداقت عمل خویش را میتوان سنجید ، رفتار خشونت بار نظامیان پاکستان ..
ادامه دارد

 
۱: خواننده گان عزیز : احترامانه جهت اطلاع  شما دوستان  به عرض میرسد که اگر حیات  باقی بود جایگاه افغانستان در مبحث منطقوی ساختن بحران افغانستان که با مسافرتهای متقابل رئیس غنی و بلند پایه گان منابع استخباراتی کشور های منطقه  آرام ، آرام تکمیل میشود مورد بحث  خواهم گرفت .