آرشیف

2024-1-26

دوکتور صلاح الدین سعیدی

نجات ما در وحدت ما! 

 

تلاش برای ایجاد یک حرکت ملی  فرا گیر  افغانی الترناتیف و قایمقام خوب دیګر ندارد ! 

برماست و باید برای تحقق و بوجود آوردن آن کار کرد! 

تازمانیکه محوریت ملت افغان  و توافق بر سیستم تجربه  شدهٔ بشری، یعنی انتقال حاکمیت  به ملت بر نه ګردد و این پروسه به صورت طبعی نبه کمک جهانی( در عالم اسباب )  در عالم اسباب شروع نه شود، مشکل ما، منطقه وجهان درین منطقه حل نه خواهد شد! و تلاش برای پیمودن هرګونه راه های کوتاه غیر طبعی و یا از راه چشم امید به واشنګتن ږ، ماسکو، پاکستان، هند، ایران و چین دوختن عدم فهم از کنه قضایا در عصر امروز است! تمام این محور ها به اولویت دادن منافع خود تمرکز داشتند و دارند و این در حیطهٔ مشروع، قابل فهم هم است! 

برما افغانهاست و جامعهٔ جهانی در کل هست،  تا به ایجاد ادرس و یا ادرسهای ملی افغانی ،  جهان را قناعت بدهیم که رهایی افغانستان و مدنظر ګرفتن منافع مردم افغانستان و جهان باید با هم تلفیق داده شوند! هرګونه افراط و تفریط مشکل ما و جهان را حل نه خواهد کرد! 

الترناتیف طالب ملت افغان و توافق بر ساختار سیاسی است، که ملت افغان درآن تعین کنندهٔ اصلی  ګردد و عوض  تمرکز  و سرمایه ګذاری بر أشخاص و افراد، بر سیستم بهتر کاری دولتداری خوب قرن بیست ویکم و قوانین خوب مدرن و مشروع، کار صورت کیرد! این ممکن و عملی هم است، اګر این پروسه را مساعدت کرد!! 

افغانستان حل قومی نداشت و نداردو ما درین استقامت قربانی ایم!

 

داکتر صلاح الدین سعیدی 

۲۵/۰۱/۲۰۲۴

00447886474638