آرشیف

2020-7-6

گل رحمان فراز

نامه سرگشاده به رئیس حزب جمعیت اسلامی!

"جمعیت را از جوانان بسازید!" 

محترم صلاح الدین خان ربانی! 
با درود ها و ستایش های فراوانم! 

آرزو دارم صحتمند بوده، از گزند امراض و از شرِ توطئه های درون حزبی همیشه در امان بمانید. 

مردم هیچ گاه رهبرانی را که به سر شان حساب می شود، فراموش نمی کنند و همیشه ناظر تصمیم‌گیری، فعالیت، دستآورد، باخت و سیاست شان می باشند. فعلاً اکثریت حمایت های توده ها استوار بر رضایت از نحوه تصمیم گیری خردمندانه و رقم زدن قدرت به نفع شان می باشد. سیاست مدار که مدیر باشد و بتواند رضایت مردم را خوانده و سیاست خویش را وقف خواسته ها، آرمان ها و اراده ملت کند؛ موفق، با اعتبار، رهبر و مورد تائید است. 

شما که از بدو انتصاب تان به حیث رئیس جوان حزب جمعیت اسلامی توانسته اید پرچم جمعیت اسلامی را بر افراشته، راه را روشن، موقف را استوار، سیاست را مطابق به زمان مهار بسازید، تنها نوید آینده نگری روشن و مثبت را بر دلها پرتو داده اید. این نوید تنها کفایت امور را نخواهد کرد و بسنده اکتفا نخواهد بود. 

ایستادگی در برابر تصمیم عقده مندانه رئیس صاحب جمهور مبنی بر برکناری شما از سمت وزارت امور خارجه، جلوگیری از عقده گشایی ارگ در تعینات وزارت خارجه، صف گشودن مقابل تیم حاکم در انتخابات ها، مدیریت سالم کارزار های انتخاباتی، سیاست پسندیده هماهنگی احزاب، احیای مجدد حزب مطابق به منشور، تعین مکان و آدرس برای حزب، قبول نکردن نتیجه تقلبی انتخابات، ایستادگی و مقاومت در برابر اعضای فروپاش جمعیت اسلامی و عملکرد مصمم، استوار و  ثابت جناب شما ستودنی و درخور ستایش است. 

جناب رهبر صاحب حزب جمعیت اسلامی! 
دیده ایم‌ و دریافته ایم بزرگان که بحیث اعضای بوردِ رهبری حزبِ همه شمول و فراگیر جمعیت اسلامی قرار دارند، نزد مردم افغانستان به نحوی محکوم و مجرم استفاده شخصی از نام حزب به نفع خود و خانواده های شان هستند. ایشان بیشتر از این که ارزش های درون حزبی و پخته کردن اعتبار حزب شان را مد نظر بگیرند، به فکر معادلات سیاسی، معاملات حزبی برای رسیدن به پول و قدرت بوده اند. این طیف بزرگان از شهرت شان کاسته شده و بر نفرت نزد مردم افغانستان افزوده گردیده است. 

حالا وقت آن رسیده است تا برای استفاده جویان حزب جمعیت اسلامی سد واقع شد و موانع استفاده ایجاد کرد. حزبِ که ریشه حامیان آن در اوج اوج قله ها و عمق عمق دره ها تنیده و دوانده شده است، نباید به این سادگی مورد استفاده قرار گیرد و بد نامی بیافریند. تزلزل موقف و تصمیم گیری بزرگان بدنام این حزب سایه اش را بر سر اعتبار و محبوبیت این حزب انداخته است. اگر تصمیمی اتخاذ نشود، دیری نخواهد گذشت که به مسئله تباه کن، آینده سوز و ویرانگر مبدل شود.  

جناب صلاح الدین خان ربانی! 
دیده اید که جوانان نسبت به بزرگان با انگیزه نیک و احساس پاک وارد مسائل ملی و حزبی می شوند. عشق به سخن، دقت در عملکرد، افتخار در خلق اعتبارات تیمی، تمرکز کاری، قوت اجرای مسئولیت های بزرگ، گذشت، احترام به منشور و نه گفتن به معامله از خصوصیات بارز جوانان و نسل جوان حزب جمعیت اسلامی است. ایشان بدون توقع و فقط بخاطر اندیشه های آرمانی شان دست به اطاعت از منشور، مرام، اهداف و دورنمای احزاب می زنند که خوشبختانه در این امر همیشه موفق اند‌.  

جناب رئیس صاحب! 
مطمئنم که حزب جمعیت اسلامی هیچگاه نمی تواند دورنمای ترسیم شده خویش را از طریق اعضای مقطعی و مطلب نگر این حزب به سر منزل مقصود برسد‌. نتیجه که بعد از طی مراحل این مسیر از طریق اندیشه بزرگان بد نامِ موصوف می بینم، همانا تاریکی، یاس، بی برنامگی، تباهی و ویرانگری است. 

اینبار اگر واقعاً می خواهید اصلاحات معیاری در بدنه حزب جمعیت اسلامی رونما گردد، به جوانان سهم مشخص نموده و مسئولیت بدهید. اینبار به قدرت و بازوی جوانان اتکا کنید و از طریق انگیزش مطلق شان نو آوری، تحرک، استحکام و ثبات را به تجربه بگیرید‌. بگذارید انرژی نسل جوان روی کار افتد و از امکانات معنوی این حزب برای شکوفایی اش استفاده بهینه صورت گیرد. 

جوانان این دیار از اندیشه ناب پروفیسور شهید برهان الدین ربانی الهام اندیشه گرفته و سینه را در برابر توطئه ها و برداشت های نادرست، بسان سنگر مقاومت شهید مسعود بزرگ سپهر کرده اند. حسِ احترام نهادن به ارزش های جمعیت اسلامی برای این نسل بسان مسیر راست مبارزه مرحوم داکتر صاحب ابراهیم ملکزاده هویداست. حفظ اقتدار، تمامیت خواهی، مردانه عمل کردن و با انگیزش زیستن برای نسل نوین جمعیت اسلامی به یک اصول مبدل گردیده است و هرگز نابود و ناپدید نخواهد ماند/شد. 

جناب ربانی صاحب! 
شما زمانی افتخار می آفریند که تعریف مشخص از هم پیمانان با تعهد و هم ردیفان پیمان شکن تان داشته باشید. با تشخیصِ درست و با تعریفِ مشخص از تحلیل وضعیت و اجراآت مطابق آن می توان به اوج قله موفقیت رسید و از فروپاشی درون حزبی، تشویش پارچه شدن و غم شکست زنجیره ها رهایی یافت. 

در آخر، تجربه بزرگان وفادار متعلق به حزب جمعیت اسلامی را مرور نموده و برای تطبیق اصول پلان شده از انرژی، توان، قدرت و بازوی جوانان نسل جمعیت اسلامی اتکا نمایید. آنجاست که کارنامه های این نسل بر نسل های پسین جمعیت اسلامی مسئولانه تر و با اقتدار انتقال می یافت.
باز هم با تاسی از مقوله بزرگ؛

"صلاحی کارِ خویش، خود خسروان دانند!"

با مهر 
گل رحمان فراز 
عضوی از نسل جدید جمعیت اسلامی 
ولایت غور