آرشیف

2023-10-10

عثمان نجیب

نامه‌یی به نادانی!

 

آقای جاوید آزاد اندیش، درک کن!

رفیق صمدی عزیز به من نوشت:

“درود بر رفیق نجيب فرهیخته و بزرگوار.

یکی از عزیران برایم گفت، حتی کسانی که با بیل برای برون آوردن اجساد به منطقهٔ زلزله زدهٔ هرات رفته‌اند، بجای جستجوی اجساد، دنبال طلا، پول و موبایل، میگردند…!!” 

منم خدمت شان نوشتم!

«درک می‌کنم رفیق صمدی گرامی من، تصویری را دیدم که آقایی در روی جاده‌‌یی صندوقی بنام قربانیان هرات گذاشته و خودش مصروف بازی در گوشی خودش و یک ریش سفید دوره گرد، روزمره فروش باغیرت و بی‌خبر ان‌جا کمک می‌کرد»

هرات ما خودش محشر را تجربه می‌کند. ولی چون تو آقایی از یهود دفاع دارد. قرآن برایت می‌گوید اول اقارب و نزدیکانت و بعد دگران. هیچ کسی به شمول من جنایت را نسبت به هیچ انسانی حمایت نمی‌کند. هر جنایت کاری به شمول جنایت‌کار مسلمان و کافر باید جواب خود را بدهند. چون پیامبر گفته هرجا جنگیدید، به زنان، کودکان و کهن سالان تجاوز نکنید و آنان را آزار ندهید، درختان را قطع نکنید، ویرانی نه کنید، اعمال وحشیانه‌ی چند نفر قابل نکوهش جدی است و سزاوار جزا. ولی این عمل را هیچ انسان و مسلمان واقعی تایید نمی‌کند.‌این کار جنایت است. آن هم نسبت به یک زن. مگر شما تنها از یک نفر را اینجا دیدید که من هم

 نسبت انجام این عمل شنیع متنفرم. ‌و هر انسان و هر مسلمان مثل من آن را محکوم می‌کند. شما حتا توان بازنشر عکس را دارید.‌ من که حتا توان دیدن آن را نداشتم و ندارم. انسان مومن و مسلمان، انسان بی عاطفه نیست. ولی ببینید که غربی ها در بیست سال حضور شان چه ها نبود که نه کردند. در دوران عبدالرحمان و نادر و محمد گل مهمند در وطن تان، زنان شمالی را می‌آوردند ‌و مقابل شوهران شان سوزن ها را در پستان های شان داخل می‌کردند. در جنگ های میان تنظیمی تنها پستان خواهر من و تو در سرک سیلو مقابل تعمیر سیلو انداخته شده بود، حالا بگو که باقی تن او کجا بود؟ ولی تاریخ های پنهان حمله‌ی اسرائیل به مردم فلسطین را بخوانید. برده داری ها و‌ جنگ های صلیبی را هم بخوانید. من  در هر پرسش تان، شما را به یک‌کناب حل پرسش تان رهنمایی کردم و‌ شما نه دانستید. تفاوت ها را در نام ها ولی علمی جست‌وجو کنید.  سخنان من به شما ختم شد.‌ در محاسبات تان و‌در خودنمایی های تان برای کافر بودن تان، اول خوب تاریخ بخوانید. بعد خود را آگاه بسازید، بعد هم دریابید که قوانین وضعی چرا به وجود آمده اند؟ قوانین خدایی که از گاه وجود داشتند. بعد در اولین مواد قوانین اساسی جهان موردی دریابید که نوشته اند،‌  جرم یک امر شخصی است. شما حالا و هم اکنون حالت مردم غزه را ببینید که در آتش می‌سوزد.‌ تو اگر کافر شدی یا مسلمانی، ربطی به من نه دارد ‌‌داوری صلاحیت من نیست. ولی بدان که کافر هم از تو خرسند نمی‌شود.‌ می‌گوید، تو به اصل خود چه کردی که با ما کنی. چرا این همه واکنش را نسبت بی‌تفاوتی ها در زلزله‌ی هرات نشان ندادید که نه غربی و نه شرقی به شمول خودت در مورد آن بی‌تفاوت گذشتید و هزاران زن و مرد و‌ کودک که همه‌ی شان  انسان‌ها شهید و زخمی شده اند نزد شما اهمیتی ندارد که موردی را بهانه کرده در دفاعذاز ولی نعمت های یهود تان می‌پردازید. هرات ما خودش غزه  شده ‌و اولویت قرآن هم برای رسیدن به خود ماست. ولی شما اول به یهود فکر می‌کنید. پیش از شما دیدیم که ملا!؟ برادر پلید آدم پست با گفتارش در هرات نشان داد که  خودش از تروریسم به سلطانی تروریست ها رسانیده شد و کشور ما را اشغال کرد و از  مزدوری ‌و جاسوس آمریکا به قدرت رسید. حالا دگران را گنه‌کار می‌داند. و دیدیم که فرصت طالبانی هم از نام این حادثه‌ی الم‌ناک سود جویی دارند.

هوش‌دارید ملت!

در زلزله‌ی هرات خدا دزدان انسان نما را داد. هر کسی بساط دروغی گسترده به نام جمع‌آوری کمک به هراتیان عزیزم. غیر از یک در صد، ۹۹ در صد دزدان اند. یاد کنید باز.