آرشیف

2023-4-19

دوکتور صلاح الدین سعیدی

مطالب چند انتخابی! 
مطرح شدن ګزینهٔ خروج يوناما را از افغانستان عمال پاکستانی در بین طالب به دستور و هدایت پاکستان مهیا و زمینه سازی کردند. جنرالان پاکستان و پاکستانی ها که از لحاظ اقتصادی و اخلاقی در حال غرق شدن أند باز هم چشم به تجارت خون و باروت و استفاده از هرفرصت در افغانستان دوخته أند تا مانند ۴۰ سال ګذشته کمک های جهان اولا به پاکستان رفته و از آنجا غدودی از ګاو به افغانستان و افغانها برسد!
مسلم است که استابلشمنت پاکستان از عوامل عمدهٔ بسیج تمام افراطیون به شمول طالبان پاکستان برای سقوط نظام و سیستم در افغانستان در عالم اسباب بودند و هستند!
و ها با تناقض ظاهری استدلال من،  که دوستی همراه با دشمنی پاکستتن با طالب افغان استفادهٔ پاکستان از هر وسیلهٔ مشروع و نا مشروع برای تحقق برنامه های شان است! به این ترتیب سوال تصادم طالب افغان و پاکستان بخاطر مطالبات نا جایز پاکستان از افغانستان سوال وقت نیز است!
استابلشمنت پاکستان دشمن افغانستان و مردم ما بود، هست و خواهد بود!
فراموش نمی کنیم در بین سیاسیون مطرح افغان غلامان حلقه به ګوش پاکستان کم نیستند!
جهان برای منافع خود به افغانستان حضور فعال داشت و حالا هم در صورت مطرح شدن منافع شان به تراژېدی ما توجه خواهند کرد!
راه حل:
بلا تأخیر متحد و متفق شدن، چتر وسیع دفاع از منافع ملی را تشکیل دادن و به این ترتیب آدرس شدن که دیګر نه افراد پراشوتی، نه اجنتان خارجی، نه افراد زعیم نما که بیست سال فرصتهای مردم افغانستان را به هدر دادند و نه هم استخبارات خارجی در مورد ما بدون ما تصمیم بګیرند!
توافقات دوحه آغاز یک دور جدید خیانت بزرګ در حق ملت افغان در خلاف توقوع ما ازین مذاکرات و مجریان امریکایی آن شد! این توافقات، آغاز مهم برف کوچ بود که منجر به شدت تراژیدی در افغانستان شد و آبروی آمریکا هم ریخت!
استدلال اینکه جناب خ. زاد صرف و صرف وظیفه داشت که عساکر خود را با امنیت از افغانستان خارج کند، مبرر برای مواجه کردن مردم ما به تراژیدی نبود و نیست! سوق دادن مردم افغانستان به تراژیدی با توافقان دوحه نا بخشودنی بود! این موقف به هیچ صورت رضایت به حضور، بقا و یا بازګشت نیرړهای نظامی کفری به افغانستان نیست!
تکمیل همان معاملهٔ در غیاب ملت افغان به نام دوحه مانند روش پرګمتیک از بدترین انتخاب، انتخاب کم بد است و بوده میتواند که جانب امریکایی باید در مورد ادای رسالت و وجيبه در برابر متحد خود یعنی مردم افغانستان کند!
حرکات و اجراات بخش از حکام دست اول جمهوریت به نحوی مجبوریت در نتیجهٔ توافقات خطای دوحه بود، ولی هیچ یک شان نمی توانند به سرباز بدون قومندان خود را برائت دهند!
تراژیدی ادامه دارد!
بر ماست متحد و متفق در زیر یک چتر بزرګ مدافعان منافع ملی بلا تأخیر بسیج شویم و به عون الهی برای نجات مردم و کشور خود ادای رسالت کنیم.
و ما علینا الا البلاغ المبین
داکتر صلاح الدین سعیدی
18/04/2023
۰۰۴۴۷۸۸۶۴۷۴۶۳۸