آرشیف

2023-7-3

دوکتور صلاح الدین سعیدی

مشکل افغانستان  حل قومی ندارد! 

 

حل قومی حل پاکستانی و حل دشمن و پدرام حل قومی و ستمی میطلبد که این افکار ستمی مشکل را چاق و افغانستان را تجزیه میکند! 

شکستن وحدت اخوت اسلامی  برنامهٔ  دشمنان اسلام و تاریخ عمیق ضد اسلامی و ضد انسانی و برنامهٔ  زمینه ساز تسلط عسکر و ملیشه های پنجاب و اجیران دست دو و سه و دیګر دشمنان ما و دسیسه علیه ملت و بر کشور ماست! 

غوغای جابجا شدن  پاکستانی ها که تعداد معدودی ازین بنام وزیرستان اجندای بزرګ جهانی است که هست ولی عدهٔ شان ورثهٔ آنهای اند که توسط ستمی ها و ګلم جم ها د ۴۰ سال ګذشته مورد تجاوز و غصب و قتل در شمال قرار ګرفتند و حال بخش از ایشان مال و زمین خود را میخواهند! 

خوب ۴۰ سال ګذشت و من نسل دوم متولد شده در زمینهای مغصوبه متولد شده  در شمال چه کنم؟ از خانهٔ که توسط ستمی ها، دوستمی ها و برنامه های ایرانی غصب شده بود و به پدرم داده شد و حال که ۴۰ -۳۰ سال دران زندګی کرده ام چه کنم! کسی آمده از وزیرستان و به ګپ وزیرستان صحبت دارد و حال تفنګ طالب هم دارد و زمین و خانه را واپس میګیرد و درین میان برنامهٔ بزرګ جنګ  روس، چین، ایران از یک طرف و امریکا طرف دیګر و دلال خاین پاکستانی در حال تطبیق است! 

چه راه حل ؟ 

راه حل معقول نسبی هم دارد و هم ندارد!

تفاصیل دارد! 

موقف ما:

قوچ تيپه دست آورد ملی و تمام مردم افغانستان باید از آن مستفید شوند و از هر ولایت افغانستان درآنجا شریک و سهم داده شود! از قوچ تیپه باید افغانستان کوچک بسازند! 

درین میان اګر ۲۰-۳۰ فیصد از همان به اصطلاح وزیرستانی هم باشند  و حاکمیت ( حاکمیت مشروع) برای شان ملکیت به قرضه های ۴۰ ساله با با آغاز پرداخت بعد از پنج سال زمین توذیع کند چه مشکل دارد؟ 

این همه تدبر میخواهد  و راههای حل وجود دارند!!!

حل قومی، پدرامی و ستمی کار برای دشمن، تجزیه و کشنده بود و هست!

یک شهروند، یک رأی و حاکمیت قانون! 

بشریت چیزی دیګر جز همین دیموکراسی لنګ و لاش ندارد  که میتوان با حاکمیت قوانین خوب جوانب منفی اش را به حد اقل ممکن رسانید! 

داکتر ص سعیدی 

۲/۷/۲۳