X

آرشیف

محمد ص چــــراغ بـــر فــــراز راه بشریت

 

قال الله الحکيم: يا ايها النبی انّا ارسلناک شاهداً و مبشّراً و نذيراً و داعياً إلی الله باذنه و سراجاً منيراً.

از دوازدهم ربیع الاول  طلوع طلیعه پر طلعت خاتم النبیین ویاانفجار نور در دل ظلمت هاآغاز می ابد .این روز فریاد ملکوتی آزادی انسان از اسارت انسان و  تولد همه ارزش های انسانی در روی زمین است . میلادگسترش فضیلت و علم ودانش، میلاد وداع با خرا فات وجهالت ها، میلاد قانون، میلاد احترام به انسانیت ، میلاد مجدد خوبی ها وهمه ارزش های انسانی… وقتی میلاد وظهور این همه محاسن وخوبی هارا بحساب میگیریم، در لوح خاطر هر خواننده این حقیقت تداعی میکند که برای تحلیل وبر رسی میلاد پیامبر بزرگوار اسلام که مجموع محاسن وخوبی های دنیا در گروه تولد وظهور آن است  تجلیل وبزرگداشت از یک روز حق  سرور دو جهان را ادا کرده نمیتواند.

 ، پیغمبریکه با تولدش جهان دیگر گون شد دیگرمیلادش بنام میلاد فرد منظور نیست بلکه میلاد همه سجایا وارزش های مهم  وحیات آفرین وسعادت بحش است که در گروه مولود مسعود ایشاننهفته است.لذا ایجاب میکند برای گرامیداشت وبر رسی از چگونگی ظهور این ارزش ها وگسترش آن در شریان جامعه بشری حد اقل یک هقته تخصیص داده شود تا بنام میلاد ارزش های انسانی به مدت یک هفته تحلیل وتجلیل وارزیابی گردد وروز میلاد را به هفته میلاد نام گذاری کنیم.

میلاد نور:درین روز مهربان ترین فرشته خاکی می آید و دل کائنات نزدیک است از شوق قالب تهی کند. او از حق آمده و به حق برانگیخته شده است. ابتدا و انتهایش رنگ خدایی دارد. آفتاب جهان فروز و عالم تاب توحید است که برف ظلم را آب می کند و نوید بهار می دهد. قلب عالم امکان است. جریده هستی است. افلاکی ترین فرشته خاکی است. پادشاه لولاک است.درین لحظات نیک که با تولد نور خدا یکجاست هر. بنده خاضع  با دعا ونیاز چراغ دل قامت به نورى مى‏افرازد، تا فارغ از حجابها، جلوه ‏هاى آشكار يار را در وسعت آفرينش به تماشا برخيزد و سفر معنويت و عرفان را، ره توشه ‏اى بايسته فراهم آورد. از روشنايى تا روشنايى، پنج نوبت بلور نازك دل در خود مى‏شكند تا در سايه عطوفت بى ‏مرز محبوب، پيوند گيرد و آينه تجلى نور خدا شود .

پیغمبر وکتاب لازم وملزوم یکدیگر اند.این پیغمبر منبع علم وسر چشمه حیاست واوست که اولین لحظه نبوتش با خواندن آغاز شد ورسالت وی با زیور علم ودانش آراسته گردید.وخداوندش فرمود{ إقرأ بإسم ربک} قرائت وخواندن بنام خدا اگرمنظور این کلیمه نباشد دیگر رسالت وپیغمبری وهدایت گری مفهو مش را از دست میدهد .علم ودانش در منطق دین وراز رسالت با خلقت وآفرینش انسانها آمیحته است ورسالت اولی پیامبر بزرگ اسلام خواندن است وبا خواندن اغاز شده است.

سیمائی محمد ص در قرآن :

قرآن تجلي خداوند است با تمام اسماء و صفات  در آیه مبارکه که در صدر مطلب جاه داده شده فشرده از سیمائی گزیده برحق خداوند تبلور یافته است. درمورد عظمت وشأن والائي رسول خدا (ص) همان بس كه قلب قدسي شان چنين كتابي را در خود نشانده است . قلبي به عظمت هستي و در اوج طهارت و قداست كه توانسته است اين كتاب را مساس كند ، چون خود قرآن فرمود : 
جز پاكان آن را نمي يابند{انه لقرآن كريم في كتاب مكنون لا يمسه الا المطهرون }اين قرآني است كه گرامي و ارجمند ، در كتابي پوشيده و نگاه داشته ، كه جز پاك شدگان و پاكيزگان به آن دست نمي رسانند » و تنها قلب ملكوتي اوست كه آن را تلقي كرده است . 
{نزل به الروح الامين علي قلبك لتكون من المنذرين} عظمت وبزرگواری پیامبر خدا به مثابه عظمت قرآنکریم است چون اور تبلور کامل از قرآن است.

درحقيقت قافله بشريت در مسير تكاملى خود با بعثت پيامبران مراحل مختلف را يكى پس از ديگرى طى كرده است و به مرحله‏اى از رشد و تكامل رسيده كه ديگر مى‏تواند روى پاى خود بايستد، يعنى با «استفاده از تعليمات جامع اسلام مشكلات خود را حل كند.
به‏تعبير ديگر: اسلام قانون نهايى و جامع دوران بلوغ بشريت است، از نظر اعتقادات كاملترين محتواى بينش دينى و از نظر عمل نيز چنان تنظيم يافته كه بر نيازمنديهاى انسانها درهر عصر و زمانى منطبق است.

فتنه های عصر در دشمنی با پیامبر اسلام.

از چند سال به این طرف دشمنان حسود وجاهل پیامبر بزرگ اسلام مانند اسلاف شان با روح ملکوتی آن سرور در جنگ ونزاع اند گاهی با ذلت وفرومایه گی دست به جعل حقیقت میزنند تا به این امید از شعاع آفتاب عالمتاب پیامبر اسلام بکاهند.آنانکه أهل بصیرت اتد میدانند که حضرت محمد ص چون چراغ روشن مایه هدایت همه حهانیان گردیده چشم حسود کور است.آنانکه با تراشیدن وتمثیل تمثال های مضحک میخواهند دامن اسلام را لکه دار سازند جز حسرت ودریغ چیزی نصیب شان نمیگردد.تروریسم ،انتحار وانفجار به هیچصورت پدیده های دینی نبوده بلکه ریشه در سیاست توسعه طلبانه استعمار دارد.با آنکه هیچ مورد از ترور وانتحار در تاریخ مبارزات پیامبر اسلام ویارانش دیده نشده بازهم تلاش میشود تا گند متعفن این سیاست منافقانه را بدامن اسلام بیأندازند. درین جا صرف بیکی ویا ودو مورد از هدایات وسفارشات پیامبر اسلام اتکاء میکنیم که پیروانش را به آن مأمور ساخته بودند.تا همه بدانند که علاوه از انتحار حتی شبخون هم در تعلیمات نظامی رهبر بزرگوار اسلام جای نداشته است. وآن ارشادات قرار ذیل است.

اول- وقتى كه رسول خدا لشكرى را گسيل مى‏كردند، به ایشان اين گونه سفارش مى‏نمود: به نام خدا و به خاطر خدا و در راه خدا و بر آيين رسول خدا حركت كنيد، به دشمن شبيخون نزنيد و آنان را مثله (قطعه قطعه) نكنيد و كيد و خدعه نزنيد و پيران و كودكان و زنان را نكشيد و جز در حال اضطرار، درختى را قطع نكنيد. } این بود مسیر وهدف جهاد پیامبر اسلام. با عنايت وتوجه به اين سفارش رسول اکرم (ص)، حرمت برخي از حملات به شهرهاي بي دفاع به بهانه مبارزه با دشمنان کاملا روشن است.

دوم – وقتى پيامبرص  فرماندهى را براى جنگ تعيين مى‏نمودند، او را به تقواى الهى سفارش مى‏كردند، سپس مى‏فرمودند: به نام خدا و در راه خدا كارزار كنيد، خدعه، خيانت و مثله نكنيد و فرزندى را نكشيد، كسى كه به يك بلندى پناهنده شد به قتل نرسانيد، درختان را آتش نزنيد و آب را نبنديد و درختان به بار نشسته را نبريد، مزرعه را آتش نزنيد و حيوانات را نكشي.

نظر دانشمندان جهان در مورد پیامبر اسلام.

تولستوي:نويسنده  وفيلسوف اخلاق گراي معروف روسيه كه آموزه هايش سر مشق رهبران بزرگ سياسي در جهان بوده است در كتاب اسلام وعرب دكتر گستاولوبون   صفحه 154و159 نظريه صائبي در مورد پيامبر اسلام بشرح زير دارد كه موضوع   آن  ماهيت و انگيزه پشت پرده كاريكاتورهاي توهين آميز غرب را بر ملا ميسازد. 

  تولستوي كه سر مشق افرادي همچون گاندي بوده چنين ميگويدشخص شخيص پيامبراسلام سزاوار همه گونهاحترام واكرام ميباشد . شريعت پيغمبر اسلام بعلت توافق آن با عقل و حكمت در آينده عالمگير خواهد شد.

واشنگتون ايروينگ نويسنده وكنسول امريكا در اسپانيا:ميگويد:   كتاب تمام آيات قرآن محكم وپر معني ميباشد واز روي شعور است . بنابراين سندي كه باعث تسلي قلب خودمان در دست باشد نداريم.

كارل ماركس : كتاب محمد عند علما الغربصفحه 101محمد مردي بود كه …. از ميان مردمي
 بت پرست با اراده آهنين برخواست و آنان را به يگانه پرستي دعوت كرد و در دلهاي ايشان جاوداني روح و روان را بكاشت بنابراين او را نه تنها بايد در رديف مردان بزرگو برجسته تاريخ شمرد بلكه سزاوار است كهبه پيامبري او اعتراف كنيم و از دل وجان 
بگوييم كه او پيامبر خدا بوده اس
ت

مهاتما گاندي : در كتاب اسلام شناسي غرب صفحه 36مي گويد:
حيات شخص پيامبر اسلام بنوبه خود نشانه وسر مشق بارزي براي رد فلسفه عنف واجبار در امر مذهب ميباشد

 

جواهر لعل نهرو : كتاب نگاهي به تاريخ جهان مي گويد:
مذهبي كه پيامبراسلام تبليغ ميكرد بواسطه  سادگي و.راستي و درستي آن و دارا بودن طعم دموكراسي وبرابري , مورد استقبال توده هاي كشور هاي مجاور شد

 

ولتر فرانسوي : كتاب اسلام از نظر ولتر صفحه 28و53: حضرت محمد بيگمان مردي بسيار بزرگ بود . وي جهانگشايي توانا, قانونگذاري خردمند , سلطاني دادگر و پيامبري پرهيزگار بود .او 
بزرگترين نقشي را كه ممكن بود در مقابل چشمان مردم عادي ايفا كند در روي زمين ايفا كرد

پير سيمون لاپلاس: منجم و رياضيدان بسيار معروف فرانسوي قرن 18و 19 ميلادي ميباشد كه نظريات او تحولات بزرگي در نجوم ايجاد كرده است يكي از محققين غربي است كه در مورد دين مبين اسلام چنين اظهار نظر نموده است ( مجله مكتب اسلام ارديبهشت 52 صفحه69 ) گر چه ما به اديان آسماني عقيده نداريم ولي آئين حضرت محمد (ص) وتعاليم او دو نمونه اجتماعي براي زندگي بشريت است بنابراين اعتراف ميكنيم كه ظهور دين او و احكام خردمندانه اش بزرگ و با ارزش ميباشد و بهمين جهت از پذيرش تعاليم حضرت محمد بي نياز نيستيم.

گوته :دانشمند, شاعر نويسنده معروف ألماني كه تاثير عميقي بر ادبيات ألمان وجهان بجاي گذاشته دركتاب ديوان شرقي وغربي مي گويد: مندرجات كتاب قرآن …ما را مجذوب ميكند وبشگفت مي آورد و سر انجام بتعظيم و احترام بر مي انگيزد.

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد
کامنت

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.