آرشیف

2023-4-23

دوکتور صلاح الدین سعیدی

قضاوت و انتخابش باشما! 

 

 

 حرکت طالب طی بیشتر از یک سال و بعد از شف شف های ۸ ماه اولي حالا تأکید دارند: 

به رسمیت شناسی حاکمیت طالب از جانب حهان، حق ملت افغان  است و جهان باید امارت اسلامی را به رسمیت بشناسد، چون امارت اسلامی حق ملت ماست و حاکمیت طالب از مردم و بخاطر نجات اسلام و این ملت ۲۰ سال مبارزه کرده و این حق مسلم مردم ماست…..! 

 

به این ترتیب حرکت طالبان در افغانستان: 

به انتخابات سراسری و اصل مشروعیت حاکمیت از ملت مسلمان و جاهد ملت افغان نه باور و نه هم تعهد دارند! 

 طالبان حاکمیت دیفکتوی خود را  را عملا غنمیت جنګی میداند و عملا اصل الحق لمن غلبه ( حق باکسیکه در جنګ غالب شد)  اساس کار خود قرار داده اند! 

به ابن ترتیب حرکت طالبان در عمل به اساس اصل امپراطوران ګذشته که میګفتند: قانون منم، عمل میکنند، خود کامه و خود خواسته و خود شیفته أند. 

، نظام، بیرق ، سیستم و امارت و امیر خود را از خود برای  کل، ګاهی برای افغانستان و ګاهی به تمام مسلمانان میدانند! آما این ارزشها را توسط خود انتصاب / انتخاب  کرده و همه باید این مبادی را قبول کنند! 

بعد از اوګشت ۲۰۲۱ قوانین  قبلی عملا ملغی و قوانین مدون جدید وجود ندارند و بوجود آورده نه شدند! مؤظفین دست اول حاکمیت و ادارهٔ مؤقت، (وزیر، والی و رئیس) قانون منم را اصل قرارداده اند و در  میدیا چنین اظهارات دارند! توذیع شهادتنامه ها، ديبلوم های علمی و اکادمیک به اساس اظهارات وزیر به اساس تعداد و مقدار پټاو  بم بوشکه، انفجار و انتحار تعین و توذیع اعلان شد.! 

در نمایش کنترول از نرخ ها در بازار اول چنین نظارت سخت زیر سوال است!  بازار و تطبیق قانون اشخاص مسلح ، بدون یونیفورم  به حریم شخصی و محلات و در حضور کمره ها داخل محل شدن و بدون نشان دادن و تعریف از خود و هویت خود به اجراات و عمل در محل میپردازند و ګمان میکنند که کار خوب کرده و عدهٔ از بی خبران از حاکمیت  قانون کف نیز میزنند! 

اختناق خاص مواجه میشوند! 

تصور روشن از شرایط  به رسمیت شناسی یک حاکمیت ندارند و یا تېر خود را می آورند! 

 مطالبه جامعه جهانی هم غیر روش و غیر واضح است! بلی جامعهٔ جهانی نیز از طالبان و به رسمیت شناسی متداول دارند. ایشان ګنګ و بی مورد و در موارد مجهول تأکید دارند.

طالب از مبارزهٔ بیست ساله، جهاد، شریعت اسلام، حاکمیت بر جامعه و تفنګ سخن میزند و از هریک این تعریف خود دارند. طالبان چند سند فلا و این را شرایط مشروعیت  خود و حق ملت و ملت را خود میداند، در عدهظ ای حالیکه ملت را جاهل و همه را حق ملا و باز همان ملای خود میداند و هی میدان  و طی میدان، جهان را ظالم اما قربانی را ملت و به انزوا کشیدن ملت ساخت، حق علم و کسب تعلیم را از مردم ګرفت و خود را با خود شیفتګي خاص  مظلوم میشمارد! 

جامعهٔ حهانی و کمکهای ایشان را مشکل ایجاد میکند و از شعارهای بازګشت افغانان چنان سؤ استفاده میکند که اول باید هرکس به حرکت طالب نقل بګذارد و تسلیم شود و بعد میتواند به وطن برګردد، یک متخلف عفوی عمومی دروغین محاکمه نه شد و …. بازهم اګر در استدلال ناکام شد، تخلفات نظام قبای، سیکولاریسن، سګ شوی، خاین و جاسوس و … بحث دارد و با دوبحث متفاوت مغز سادګان و بی خبران از فن و مسلک را مغشوش میسازد! 

تعامل جهان و متقابل را با به رسمیت  شناسی حاکمیت  خود مغالطه میکندو….

 

درین صورت تصور و برداشت شما چیست؟ انتخاب کنید: 

منافقت! 

تیرانی ، خود شیفتګی و خودکامګی! 

 جهالت و کودن بودن سیاسي! 

اجیر و مزدور بودن! 

مریضان روانی همراه با جهالت! 

هیچ یک این، خادمان  وطن و مردم! ًهیچ یک صرف خادمان روایت خود  از اسلام! 

به انزوا کشاندن وطن و مردم و تعمیق تراژیدی ملت افغان ! 

راه حل: ……

الهی ما را هدایت نیکی و خیر کن! 

آمین یا رب العالمین 

داکتر صلاح الدین سعیدی 

۲۲/۴/۲۰۲۳ 

۰۰۴۴۷۸۸۶۴۷۴۶۳۸