X

آرشیف

فـــــراخـــــوان

فراخوان براى کار بلادرنګ مشترک ضرورت بلاتأخير ماست. اما 
دقيقاً درهمين چوکات فراخوان من تأکيد دارم که مطالبه و انتظار اجماع از استابلشمنت پاکستان و ايران براى آوردن صلح باعزت و استقرار در افغانستان و منطقه فهم غير دقيق و زمان ثابت کرده و خواهد کرد که راه خطاء است. استابلشمنت پاکستان و ايران در قضيهء صلح و استقرار افغانستان طرف قضيه با اهداف مشروع اند و طرف قضيه اجماع خير نمى کند، نه کرده و نه خواهد کرد.  ايشان  طرف قضيه بودند و هستند و تلاش براى کسب اجماع شان در عمل خطاء است. 
طرف قضيه توافق نه خواهد کرد که به کشور ما صلح با عزت  و استقرار قايم شود. 
در نتيجهءچنين توقع و اميد  صلح پاکستانى صلح جى اچ کيو، مرمى و راکت ريختن به مناطق بين افغانستان و پاکستان امروز است تا مردم را از آن مناطق فرارى، به  کشيدن سرحدات پاکستانى در داخل خاک افغان و با جزيه ګرفتن از امريکا،  عزت ما را به معامله ګرفته  و حاکميت افغانى را در مورد به سکوت وادار بسازند و ساخته اند. 
دوم اګر در افغانستان صلح  راستين و استقرار تحقق يابد، اين سرنوشت سالانه 66 مليارد دالر مصارف در افغانستان چه ميشود؟مصارف مادى ومعنوى شده ثمر و حاصل  ميخواهيد. نمى ګذارند اين مصارف به هدر بروند؟ 
مسابقات و اختلافات ايران و امريکا و متحدين اش، اختلافات روسيه و امريکا، اختلافات و برنامه هاى اقتصادى امريکا در منطقه و مانع به نام کشور چين چطور ميشود؟ مسئله مصروف سازى ترور و دهشت در ميدان دورتر از مراکز تيل سعودى و …  چطور شود؟ خروج بن لادن از سعودى، رفتن به سودان و استقامت دادنش به پاکستان و افغانستان تصادفى نبود. 
لذا فراخوان ما ضرور و من و شما ضرورت اين فراخوان و بيدار شدن از خواب را حتمى ميدانيم. ضرور ميدانيم که ما همه افغان و تجارت قوم و زبان برنامهء دشمنان ماست. بر ماست تا دير نه شده، متحد شويم که در مورد ما بدون ماتصميم نه ګيرند، که ميګيرند اما در فرخوان بايد روشن شودکه استابلشمنت پاکستان و ايران طرف است و طرف همينکه دست از شرارت بردارد و اين تضمين و نظارت جهانى به صورت جدى شود، کافى است. 
و ها آدرس تمام مدارس، مکتب، شفاخانه، تمرين ګاه تروريستان، تيلفون، نمبر پليت موتر و … را با دادن فرصت براى به تضمينات جهان  با سفر و حتى بدون سفر به پاکستان و ايران  با دادن امکانات  در ظرف دو ماه در اختيار ايشان هر کس  قرار داده ميتواند

يک ماه قبل از چينل فيسبوک طالبان برنامهء کشتن و بستن و ترور تحت  نام غازيان… را ميديديم که خود شان نشر ميکردند، در شهر پاکستان باهلهله و جوش و خروش و مسلحانه بحث جريان داشت. اين مبٙلِغ طالب به نام جنرال مبين و يا … از قوت طالب و عظمت کارنامه هاى شان، در توانايى کشتن و سربريدن نمايش ميداد، از سر بريدن کنيز به ګناه اندک و با روايت نامعلوم بحث داشت که هدف از نشرهم همين نشان دادن قوت شان  بود. اما من چيزى ديګر ديدم که اين مبٙلِغ به ګمان اغلب آنرا نمى ديد و يا ديده نمى توانست. و آن حضور نظاميان ويونفورم نظامى نظاميان پاکستان درين نمايش تحت عنوان غازيان … با لوحهء بس عظيم در عقب آن. بلى هر افغان خواهش خروج نيروهاى خارجى را دارد. چيزيکه طالب شعار ميدهد. بلى ما مسلمان و حاکميت اسلامى ميخواهيم، چيزيکه طالب شعار ميدهد. اما طالب نمى ګويد کدام تعبير از احکام اسلام؟ طالب روشن نه ساخته به قدرت سياسى از طريق چه رسيدن ميخواهد؟ طالب و جهان و امريکا روشن نه کرده که فعاليت هاى مليشه هاى پاکستانى و ايرانى را در افغانستان کى مانع خواهد شد؟ اين و دهها سوال بى جواب.  
لذا بحث من بحث سازنده و استقامت دهنده است تا سى ډى هاى خط خورده را که صرف تکرار تکرار عين مطالب در ميديا از دهن مبصران و سياسيون  قلقله ميشود، و ميشنويم  تغير داد. ورنه به خطاء رفته ايم. 
در سياست خير و خيرات نيست و براى ما افغانان کس کمک و خيرات نمى دهد و نه داده اند. ما تفنګ ديګران به شانه کرده و جنګ دنيا را در خط اول ضد ترور و دهشت ميجنګيم  و قربانى ميدهيم. آب، هوا، فضاء، کشور و سرزمين مان رايګان در خدمت شان است. ايشان براى جزيزهء کوچک  ګوانتاناما ميليونها  دالر کرايه ميدهند. 
به لحاظ خدا به حال بيايد، جايګاه و قربانى خود را قدر کنيد، متحد و قوت شويد تا با قوت به هم ګپ ما را، طرح ما   را قبل از نقل ماندن به هر کس و ناکس با قوت خود به ګوش نابخردان  مسلط بر اوضاع هم  برسانيم؟. منطق سخن را به ګوش هر هموطن برسانيم. هر روز ستارهء علم و فرهنګ ما را ميکشند و شهيد ميکنند و اين به شهادت داکتر أيازى ختم نمى شود، اين پروسه ادامه دارد و سليمان لايق ګذشته از ګذشته اش به خاطر سياست ضد پاکستانى کشته، عليه وى انتحارى و بلاخره وفات کرد. اين تراژيدى ادامه دارد و ما به فراخوانى و کار متحد و دسته جمعى همين امروز و بلاتأخير ضرورت داريم. 
هريک از ما بايد فراخوان بدهد و ميدهيم. 
براى معلومات شما  کميسيون صلح شوراى همبستګى مهاجران افغان که هماهنګ کنندهء 110 سازمان و کلکتيف افغانى است فراخوان خويش را  در مراحل آخر  تسويد خويش تنظيم کرده  که به نشر خواهد رسيد. ما براى  کار مشترک کتله ها  و شخصيت هاى ملى و  بيدار ملت افغان ضرورت داريم.
 ما به کار مشترک وسيع ضرورت داريم تا کشور و ملت خود را نجات دهيم. 
و من الله التوفيق 
داکتر صلاح الدين سعيدى 
00447886474638

 
X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد
کامنت

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.