آرشیف

2020-7-6

سلیمان کبیر نوری

طالبان؛ «قاتلان کرایی» عامل کشتار، ننگ تاریخی و ذلیل سازی مردم افغانستان!

 

طالبان؛ «قاتلان کرایی» عامل کشتار، ننگ تاریخی و ذلیل سازی مردم افغانستان!

 
ملی ـ وطنی تیم

(بیساری پشتو ـ فارسی تبصره)
                                 
پس از نشر گزارش هایی که گویا روسیه برای طالبان پول می‌دهد تا آمریکایی ها را بکشند؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا روز 9 سرطان  1399 در حساب  توییتری خود با کلمات قرچ و حساب شدهِ زیاد؛ نوشت:
 
"طالبان قاتلان اجاره‌ای و کرایی هستند. هر که برای شان پول بدهد، آنها (طالبان) برایش کار خواهند کرد. اما حقیقت این است که طالبان نتوانسته اند که عساکر ما را بکشند، طالبان فقط افغان ها را کشته ‌اند، پس روسیه باید پول خود را از طالبان پس بگیرد. ما (دولت آمریکا) طالبان را برای یک مدت نامعلوم به اجاره گرفته‌ ایم تا بعد ازین به خواست و به اساس منافع ما به کشتن خود ادامه بدهند. طالبان پول پرست هستند. و حاضر هستند برای پول دست به هرکاری بزنند، حتی حاضر هستند تا خود را بکشند. در حقیقت طالبان در کشتن و خلق ترور و وحشت، بهترین هستند. آنها درین مدت صدها هزار افغانها را کشته‌ اند و هنوز هم به ترور و وحشت ادامه می‌دهند. طالبان از قتل مردم لذت می‌برند. ما آنها را به اجاره گرفتیم تا به عنوان پیشمرگه های ما و برای منافع ما کار کنند."                               30ر3 بعداز ظهر 29 جون 2020
 
                                      +++++++++++++
 
در ادامه متن های انگلیسی و پشتوی این پیام مهم ترین تاریخی را هم تقدیم داشته، مکث بسیار کوتاه و ضروری برآن خواهیم داشت. تیم تحلیل و انالیز ملی ـ وطنی؛ وظیفه ملی، اسلامی و میهنی فرد فرد هموطنان میداند که درین باره ژرف بیاندیشند و تصمیم نهایی لازمی را بگیرند.
 
د دونالد ترامپ د پیغام انگلیش او کټ مـټ اصلی متن:
 
 

د دونالد ترامپ د پیغام پښتو متن :
 
"طالبان کرایی او مزدور قاتلان دی. هر څوک چی دوی ته پیسی ورکړی، دوی  دهغه لپاره کار کوی. لیکن حقیقت دادی چه طالبان نشوای کولای چی زموږ عسکر ووژنی. طالبان یوازی او یوازی افغانان وژلی دی. له دی کبله روسان باید خپلی پیسی له دوی نه بیرته واخلی. مونږ (د امریکی دولت) طالبان د یوی نامالومی مودی لپاره په اجاره اخیستی دی، ترڅو له دی وروسته زمونږ په غوښتنه او زمونږ د گټو لپاره خپل وژنو ته دوام ور کړی. طالبان د پیسو مریان دی او حاضر دی چی د پیسو لپاره پر هر څه لاس پوری کړی. ان تیار دی چی  ځان ووژنی.
په رشتیا کی طالبان پر وژلو، ترور ایجادولو او پر وحشت اچولو؛ ساری نلری. دوی پخپل شتون په وخت کی په سل هاوو زره افغانان وژلی دی؛ او لا هم پخپل ترور او ځیناورتوپ باندی دوام ورکوی. طالبان د افغان وژلو څخه خوند وړی. مونږ هغوی اجاره کړی دی، تر څو زمونږ د پیشمرگو په ټوگه او زمونږ د مقصدونو دپاره کار وکاندی".
 
                                  +++++++++++++
 
حقانیت و انکار ناپذیری این سخنان رئیس جمهور امریکا در مورد «فرانکنشتاین طالبان»(1)؛ توسط هزاران سند قاطع تاریخی و اظهارات سازندگان و به وجود آورندگان طالبان، جنرالان برحال و متقاعد آی ایس آی پاکستان؛ ملاها و مولوی های متعدد جمعیت العلما ها، مدرسه ها و مساجد پاکستان؛ سازمانها؛ ناظران و ژورنالیستان معتبر بین المللی و از همه مهمتر توسط عملکرد های انبوه، خونین، چرکین و ددمنشانه سی ساله طالبان چه در مقام امارت اسلامی ملاعمری ایشان و چه در مقام ظاهراً شورشگری علیه نظام دولتی و مدافعان افغانستان در دو دهه اخیر؛ به روشنایی آفتابِ ظُهر تابستان در آسمانِ بی لکه و ابر و غبار؛ آشکار است.
درین سلسله میتوان کتاب های هزاران جلدی و صد ها گیگا بایتی نوشت و تدوین کرد.
بر علاوه توییت جناب دونالد ترامپ افشاگر نیمه پنهان و چه بسا اصل پنهان توافقات دوحه و سایر زد و بند های تازه به تازه سی آی آی و سایر مراجع دولتی و استخباراتی امریکا با سران دراکولا مشرب طالبان میباشد؛ چرا که در آن از به اجاره گرفتن قاتلان طالبانی برای زمانهای نامحدود و نامعلوم برای اهداف و منافع امریکا پرده دری میشود.
این توییت آن اظهارات رئیس شرکت خصوصی امنیتی «بلک واتر» را بی شک و شبهه مسجل میدارد که متذکر شده بود؛ در چوکات قرار داد دوحه؛ مجموع آن خدمات و نوکری ها را که در گذشته «سگ های جنگ» متعلق به شرکت بلک واتر به دوش داشتند و میخواستند چندین برابر دیگر هم آنها را در سالیان بعدی قرار داد نمایند و عهده دار گردند؛ طالبان قرار داد نموده و به عهده گرفته اند.(2)
درین صورت طالبان؛ عبارت میشوند از «سگ های جنگ» بلک واتر در پیراهن تنبان و (عندالزوم) در چادری های افغانی به سخن ترامپ منحیث پیش مرگه ها و اجیر های جنگی امریکایی!!!
لذا به نظر میرسد که دونالد ترامپ بیشتر به مثابه یک تاجر و نه زیاد سیاستمدار و دپلومات و استخباراتی آنهم یا تحت فشار کلان یا روی محاسبات بر تر دست به تدوین و انتشار این چنین یک توییت زده است.
و الا افشاگری صریح و حتی بازگویی این چنین حقایق مخوف؛ دست کم از مقام ریاست جمهوری امریکا انتظار نمیرفت.
چرا که؛ این توییت به مثابه شمشیر دو دم؛ از جانب دیگر به خود ترامپ و دولت او و دولت در سایه امریکا («ستیت و دیپ استیت») هردو ضربه زننده است. شخص ترامپ با چنین اعترافِ استخدام و اجاره نامحدود قاتلان طالبانی؛ رسماً و علناً بر سر خودش تاج ضحاک ماردوش اساطیری را می گذارد که دشمن بی امان خلق های این حوزه تمدنی به شمول افغان ها بوده است.
به سخن رسای محترم رزاق مامون در گزارشنامه افغانستان:
" برگردانِ سرراست، بی ابهام و بالمعانی سخن ترامپ، آن هم از جایگۀ تمدن و دموکراسی، اعلام حمایت رسمی از آدم خواری در افغانستان است. 
به همان پهنا و ژرفایی که تروریست های طالبی از کشتن «لذت» می برند؛ رئیس جمهور امریکا نیز با حمایت رسمی از لذت کشتار، می خواهد امریکای مستغرق در بحران کرونا و تهدید های برخاسته از انباشت حجمی ثروت در دست کارتل ها را رهایی بخشد. این دیگر، گشایش اقلیمی از وحشت برهنه و فراتر از دهشت بشری از سوی رهبر یک کشور بنا شده بر ستون های آزادی، حقوق بشری و نفی برده گی است. آیا امریکا درحال عقب نشینی به بربریت دورۀ برده داری است؟ "(3)
بر اساس همین پارادوکس؛ این که شنیده میشود؛ توییت ترامپ پس از مدتی و پس کم از کم 5000 ریتوییت و هزاران خوانش و کاپی از تویتر برداشته شده است و نیز رسانه های گوش به فرمان سرمایه داری از برجسته کردن آن؛ منع شده اند؛ نیز شاید حقیقت دارد؛ ولی عین توییت توسط کانال های ارتباط جمعی دیگر هی تکثیر میگردد.
به هرحال؛ مهم این است که دونالد ترامپ؛ چنین بمبی را انفجار داده است.
این سند بزرگ و کم نظیر؛ دیگر از رفتن به اختفا و طبقه بندی؛ خلاص است!
 
الا ای مردمان افغانستان!
 
شما که ادعای شعور و دانایی و غیرت و وحدت ملی و فلان و بهمان دارید؛ آیا درین گستره خونین و دهشت انگیز، قادرید؛ بیاندیشید و سیاه و سفید، هفت رنگ و صد رنگ و هزار نیرنگ آن را به سنجش و قضاوت گیرید. آیا قاتلان طالبانی ی خود و فقط خودتان را؛ که قرار است برای زمانهای نامحدود دیگر در اجاره مستقیم و میلیارد ها دلاری امریکا حتی شدیدتر و وسیعتر از سی سال گذشته به قتل ها و کشتار های شما ادامه دهند؛ بازهم مبارزان آزادی و مدافعان جان و مال و ناموس و شرف خود می پندارید و برخویش؛ زهی ابلهی! نمی گویید؟!
آیا مفرزه بیرقی ملیشه ارتش و استخبارات نظامی پاکستان را که حال به امریکا فروش دربست شده است؛ هنوز فرزندان و قهرمانان وطنِ سوخته و تباه شده خود میدانید و بر «حماقت بشری» خود نمی خندید و نمی گِریید؟!
 
 ای د پښتنو ډروند او ویاړلی تبره!
 
ستاسو فیصله ددی لوی او ستر ننگ، شرم او قومی ـ ملی ذلت او سرټیټوالی په باب؛ آخر به څه وی؟!
طالبانی ساډیسټ، کرایی او اجیر قاتلان؛ بدبختانه هم زیات تره دتاسو له مینځ نه تشتول شوی، اجیر شوی او تیر ایستل شوی ځوانان او ملایان دی او ددوی ډیر ډیر ظلمونو؛ ځیناورتوب او تباهیگانی د تاسی او ستاسو ډیرو؛ حجرو او غریبانه جونگړو پر سر وو، دې او لا به وې!
آیا ددی ځیناورگرځول شوی طالبانی ساډیسټ، کرایی او اجیر قاتلانو سره سوله، کومه د سړیتوپ او انسانی منطق پربنا مانا او شونتیا ولری؟!
اووس نو د حامد کرزی، اشرف غنی، زلمی خلیزاد او نور په گوټو شمیر طالب پرستانو د شل کلن او لا ډیر کړو وړو او شیطانی هوډونو او شعارونو په باره کی ښه سوچ وکړی!
سوچ وکړی او تصمیم ونیسی!
نور څه نه ده پاته!                      
 
ای تمامی هموطنان مظلوم و هردم شهید!
 
ای قربانیان غداری و شیطنت پاکستان، انگریزان، تازیان و امپریالیست های امریکا و غرب!  
اندیشه کنید و تصمیم بگیرید!
دیگر چیزی ناگفته و اثبات نشده وجود ندارد:
طالبان؛ قاتلان سادیست کرایی و اجاره ای بودند و هستند و می باشند؛ عینا مانند «سگ های جنگ» بلک واتر!
جهادی ها همه؛ زمان هایی در چنبره ی پاکستان، امریکا و انگلیس و شیخ های سعودی و خلیچ بودند و تا که بودند مانند طالبان؛ قاتلان مردم و کابل سوز و افغانستان سوز بودند. ولی جز حقانی ها و مشتی دیگر تا پایان در آن موضع نماندند. حالا به هر دلیل و صرف، نه به خاطر دانایی و میهن دوستی و مردم خواهی؛ کشتار مردم و تباهسازی وطن را توقف دادند و کمابیش آدم شدند و اهلی گردیدند.
ولی از قاتلان اجاره ای و کرایی طالبان که جز پول جلادی چیزی نمی شناسند؛ و با تشنگی سادیستی افغان میکشند و تنها هم از افغانکشی لذت می برند؛ چنین تغییر بسی بعید است .
چه در صورت چنین تغییر، حتی مجاز به خود کشی نیستند. وظایف «سگ های جنگ» بلک واتر را که برای زمانهای نامعلوم قرار داد استخباراتی کرده و در بدل چندین میلیارد دالر به عهده گرفته اند؛ عیناً وظایف جاسوسی است و راه جاسوس برگشت ندارد!
 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
رویکرد ها:
 
1ـ فرانکنشتاین طالبان؛ تعبیری از حنا ربانی کهر وزیر خارجه اسبق پاکستان است که گفته بود در ایجاد این فرانگنشتاین؛ تنها پاکستان نه بلکه باید کشور های زیادی مورد ملامت قرار گیرند.
فرانگنشتاین؛ نام داکتر ماجراجویی است که از بقایای اندام های مردگان؛ موجود آدمی گونه را به هم دوخته و با استفاده از رعد و برق و الکتریسه؛ به او جان بخشید؛ این موجود بالاخره هیولایی گشت که از کنترول آدمی خارج گردید. حال مراد از فرانگشتاین همین غول مهار ناپذیر است که اینجا طالبان به آن نشبیه رسا گردیده است!
 
2ـ شفقناافغانستان- اریک پرنس؛ رییس شرکت خصوصی امنیتی بلک واتر اعلام کرده که نقشی که قرار بود این شرکت در افغانستان داشته باشد، پس از امضای توافق‌نامه صلح، به گروه طالبان داده شده‌است
به گزارش شفقناافغانستان؛ آقای پرینس که به تازگی به دعوت مرکز تحقیقات نظامی روسیه از مسکو دیدار کرده، در گفتگو با خبرگزاری روسی تاس گفته‌است این شرکت امریکایی دیگر نقشی در جنگ افغانستان ندارد.
اریک پرنس گفته‌است که تلاش زیادی کرده تا در ادامه جنگ در افغانستان به شرکت بلک واتر نقش داده شود؛ اما موفق به کسب این نقش نشده‌است.
رییس این شرکت امنیتی امریکایی که روابط نزدیکی با ترامپ دارد، گفته‌است که بر بنیاد توافق‌نامه امریکا و طالبان، این گروه مکلف است تا در برابر داعش، القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی که بر ضد منافع امریکا کار می‌کنند، بجنگد؛ کاری که پیش از این بر عهده بلک واتر بود.
او تاکید کرده‌ که این همان ماموریتی است که دولت امریکا نزدیک به ۲۰ سال پیش به شرکت‌ بلک واتر داده بود تا در افغانستان و منطقه به نفع امریکا جنگ کند.
بلک‌واتر یک شرکت نظامی خصوصی امریکایی است که در سال ۱۹۹۷ میلادی توسط اریک پرینس بنیان‌گذاری شد و در زمینه مدیریت خطر، ارائه خدمات لجستیکی، امنیتی و نیروهای مسلح خصوصی فعالیت می‌کند.
این شرکت سال‌ها در عراق و افغانستان به نفع ایالات متحده جنگیده است.
در عراق، نام این گروه با یکی از جنجال‌برانگیزترین پرونده‌های حقوق بشری نیروهای خارجی گره خورده‌است که در آن، نیروهای این گروه به شکنجه‌های خشن و قتل‌های فجیع غیر نظامیان عراقی، متهم شده‌است.  https://af.shafaqna.com/FA/371383
 
3ـ  ترمپ از نشان گاه تویتر، با حمایت از کرایه گیری « سگ های جنگ»، به روح و حق حیات صد ها هزار انسان تلف شده درافغانستان ماشه کشید:
 « ما (دولت آمریکا ) طالبان را برای یک مدت نامعلوم به اجاره گرفته‌ایم تا بعد ازین به خواست و به اساس منافع ما به کشتن خود ادامه بدهند.»
طالبان چه کسانی را باید بکشند تا «امریکای فلج» در مقابله با چین و روسیه از بن بست بیرون آید؟
نشانه هایی از زوال امریکا در گفتار رسمی ترمپ قابل رؤیت است. این طرز افاده، تنها از شخص ترمپ نیست؛ مانیفیست بی نقاب یک سیستمی است که درافغانستان و خاورمیانه به تله افتاده و رویکش دپلوماسی را به دور انداخته است. این پیام صادره از جهنم است به نشانی سیاستگران، روشنفکران، جوانان، طوایف و جماعات مدنی افغانستان که یا به مقاومت آماده شوید؛ یا به برده گی بروید.
این یک تشرمرگبار به هیأت مصالحه است که درثبت نام شدن درفهرست هیأت مصالحه دروغین یخن همدیگر را نگیرند.
از عجایب اوضاع یکی هم این که چرخشی معکوس درجریان است. ترمپ به خاطر قاسم سلیمانی، رسماً به حضور در دادگاه ایرانی ملزم می شود؛ اما درافغانستان، درنقش «نویان» مغل، ( درسریال طغرل) با نوشیدن آبگردان « خون گرم» از معیشت و منافع دم می زند.
 
برگردانِ سرراست، بی ابهام و بالمعانی سخن ترمپ، آن هم از جایگۀ تمدن و دموکراسی، اعلام حمایت رسمی آدم خواری در افغانستان است. 
به همان پهنا و ژرفایی که تروریست های طالبی از کشتن «لذت» می برند؛ رئیس جمهور امریکا نیز با حمایت رسمی از لذت کشتار، می خواهد امریکای مستغرق دربحران کرونا وتهدید های برخاسته از انباشت حجمی ثروت در دست کارتل ها را رهایی بخشد. این دیگر، گشایش اقلیمی از وحشت برهنه و فراتر از دهشت بشری از سوی رهبر یک کشور بنا شده بر ستون های آزادی، حقوق بشری و نفی برده گی است. آیا امریکا درحال عقب نشینی به بربریت دورۀ برده داری است؟ 
ترمپ، به گستره ای بی کرانه از بربریت غنی شده پرواز کرده است. این بی شرمی هولناک دلیل قاطعی بر شکست توافق نامه خلیلزاد- طالبان است.
به نظر می رسد دیگر بازیگران جنگ جهانی درافغانستان، به سبوتاژ پروژه یک جانبۀ خلیلزاد توفیق یافته اند.
http://www.razaqmamoon.com/2020/06/blog-post_815.html