آرشیف

2023-4-9

دوکتور صلاح الدین سعیدی

ضرورت به ایجاد چتر بزرګ ملی! 
شواهد و علایم زیادی نشان میدهد که فریب و بازی بزرګ ای اس ای در افغانستان روی کار و در حال اجرا است!
شواهد و تحلیل های روشن سیاسی و واقعیت های روی زمین نشان میدهند که ملا هیبت الله اصلی وجود ندارد و مانند ملا محمد عمر از قبر حکومت میکند.
شواهد نشان میدهند که شخصیکه در چهرهٔ مشابه و شخص ملا هیبت الله اکت و تمثیل میکند، از جریان امریکا و متحدین دست اول شان و جناب خلیل زاد هم خبردارند! تأکیدات مکرر جناب خلیل زاد که ملا هیبت الله وجود دارد، ګواهی میدهد که تفاهم بین ایشان و ای اس ای در میان است تا این راز مانند قضیهٔ ملامحمد عمر افشاء نه شود و بازی مشابه به ګردانندګی ای اس ای مساعدت شود!
دیده میشود که در مجموع تلاش برای از بنیاد براندازی فکر و حاکمیت اسلامی هم در محور قرار دارد!
هدفمند هر زمانیکه فکر نبود ملاهیبت الله تقویت شده و شدت می یابد، با خبری از نشست افراد دست اول طالبان و سفر شان به قندهار  تنظیم و خبر داده میشود!
در کل دارد که بازی ای اس ای و امریکا برای اهداف شان ادامه دارد.
درین میان مردم ما و بدنام سازی اسلام و تقابل امریکا، چین و روسها مرکز سخن است!
بلی در عمل برای تحقق اهداف دیګران، تراژیدی ملت افغان در رأس ادامه دارد!
برماست متحد و متفق شده و آدرس بزرګ ملی را تشکیل داده و مانند صدای بزرګ ملت افغان وسیلهٔ تشکیل بن جدید که تصمیم استخبارات دیګران برای ما بدون ارادهٔ ملت افغان، حاکمیت فراشوتی ایجاد کردند، نه رویم و باز تصمیم ګیرنده را استخبارات بیرونی و همسایه ها نه سازیم.
اینکه ملا هیبت الله باشد و یا نباشد، و یا بعد از کشته شدن وی شخص دیکر نصب و در واقعیت ګردانندګی پاکستان باشد و یا کار حلقهٔ از طالب، روش تمامیت خواهی حرکت طالب، منتفی ساختن سایر نیرو های واقعی جامعه، تیرانی، لاقانونی و عدم مشروعیت و عدم تعهد به مشروعیت متداول  طالب و نفیه چنین مشروعیت توسط طالب قابل قبول نیست و مردود میباشد! چنین حالت موجب و عامل ادامهٔ جنک و انزوای کشور و مردم ما شده و این پروسه تعمیق خواهد یافت!
انتخاب سیاست جنگ و تراژیدی، ادعا های کاذب اینکه طالب همه شرایط را برای به رسمیت شناسی اماده کرده اند و عدم شناخت فرق بین تعامل و به رسمیت شناسی و خود را بخاطر فریب دیګران، فریب دادن و  عمدا مغالطه کردن، قابل قبول نیست!
درین میان اکت و تمثیل ارادهٔ ملت توسط آنهایکه خود عامل عمدهٔ تراژیدی بیست سالهٔ مردم مابودند و حال باز خیال قدرت یکه تاز دارند، خواب و خیال بیش نیست!
ایشان باید بدانندکه ملت افغان دیګر ملت بیست سال پیش نیست و آمریکا دیګر در مقام و حثیت بیست سال پیش قرار ندارد! ضربهٔ شدید کشند به خیثیت آمریکا را سیاستهای ۲۰ سال ګذشته و سیاست خطای اعمال شده در توافقات به نام دوحه، زده و دیګر آبروی لازم برای امریکا نه کذاشت. دالر دیګر دارد از قوت خود میکاهد و ین چینایی در حال قوت است!
بر ماست متحد و متفق شده و تحت نظر شورای عالی نجات متشکل شده از پایین و توسط پیشتازان جامعه به پروسهٔ حاکمیت که توسط ملت پیش کشیده شود، برویم!
افغانستان باید جایګاه وصل منطقوی جهانی خود را قوت دهد!
یک لحظه غفلت، نا بخشودنی و غیر مسوولانه است.
با مسرت تلاش مدافعان منافع ملی مانند یک نهاد چتری و غیر حزبی برای ایجاد یک چتر عظیم و بزرګ ملی در مراحل خوب خود قرار دارد و ان شاء الله درین راستا چتر بزرګ نجات ملی عنقریب اعلام موجودیت خواهد کرد!
برماست تا قبل ازینکه دیر شود باید،قوت و قدرت ملی را منظمتر ایجاد و به کار ایئتلاف بزرګ نجات بخش ملی در عالم اسباب، قوت داد و چنین خوشخبری در حال تشکل و ایجاد است!
داکتر صلاح الدین سعیدی
۹/۴/۲۰۲۳
۰۰۴۴۷۸۸۶۴۷۴۶۳۸